Waar erger je je aan? #8 (Deel 1)

Plus nog wat haat naar het patriarchaat dat we moeten betalen voor menstruatieproducten!!
Alsof er nog niet genoeg schaamte ligt bovenop ongesteld zijn.

Oh en mijn ergernis: ik las laatst een thread in zo’n powervrouwengroep van een vrouw die een werknemer had die iedere maand ziek was als ze ongesteld was en ja wat moest ze daar nou mee.
En echt veel mensen zeiden dat dat echt niet kon en dat als die vrouw gewoon naar de dokter ging het probleem wel opgelost werd.
Serieus vrouwen die lelijk praten over andere vrouwen is wel echt het naarste ooit.

8 likes

Mezelf. Dat ik weer eens denk dat ik doodga maar dat hoogstwaarschijnlijk niet t geval is. Maar dan toch zeker wel corona zal hebben.

Terwijl t waarschijnlijk gewoon mn tietze is :sob:

Ah dankje! Mn moeder was nog wakker dus die ging even mee naar beneden (wil niet mn raam uitgetakeld moeten worden als t wel opeens wat is😂). Inmiddels lig ik weer en gaat t weer oke. Het is niet eens dat ik veel last had. Niet de stekende pijn enzo. Maar heb ook heel vaak dat ik me benauwd voel, maar dat het gewoon niet mn longen zijn maar mn spieren. Als ik dan op mn borstbeen/sleutelbeen druk doet t ook vrijwel altijd pijn en weet ik oh ja niks aan de hand (en in deze tijd geen corona😂). Nu was t denk ik verkeerd ademhalen/pijnlijk ademhalen, waardoor ik onbewust denk ik in de paniek schoot waardoor mn hartslag giga omhoog ging wat natuurlijk voor nog meer paniek zorgt. Heb dit ongeveer 2x per jaar dat ik echt in de paniek schiet. Al vind ik t zelf geen paniekaanval maar denk t wel? Verder denk ik gemiddeld 5x per week dat ik corona heb, maar dat trekt vaak weer weg. En dan heb ik nog om de 2 maanden ongeveer een echte tietze aanval dat alles pijn doet en waarbij ik denk dat t nooit meer over gaat. Heb in maart ook echt weken met mn laptop aan op greys anatomy om zo in slaap te vallen omdat ik dat benauwde gevoel ook steeds had.

Heel klaagzang, sorry. Is hier ook een paniekaanval/hyperventilatie topic? Weet ook niet welke t is want beide hebben overeenkomende symptomen. En de oorzaak is volgens mij lichamelijk.

1 like

Ik denk ook echt dat er veel mensen (zowel mannen en vrouwen) biseksueel zijn zonder het zich te beseffen, dat lees ik op Reddit vaak dat mensen niet doorhadden dat niet iedereen crushes heeft op 2 geslachten of fantaseert over 2 geslachten.

En wat zou het voor mij enorm gescheeld hebben vroeger als iedereen niet zo hetero normatief was :grimacing: erger me daar nog steeds aan

13 likes

Ik zou even bellen maandag als ik jou was. Want als het goed is verrekenen ze alleen betalingen die je (ex) werkgever in november aan jou uitbetaald. Dus niet dat ze nog gaan verrekenen wat je werkgever aan het einde van je dienstverband heeft uitbetaald als dat eerder dan november was.

1 like

Vorige week was alleen het werken niet op tijd gelukt (pas om half negen ‘s avonds begonnen).
Vandaag nieuwe ronde, nieuwe kansen, voor het tijdig afstrepen van mijn zondagtaken.

2 likes

Ik zit in de sinterklaaswerkgroep van werk (dat moet, ik moet laten zien hoe onwijs betrokken ik ben). Had me opgegeven voor een taakje dat meteen door een ander is uitgevoerd want ‘ja ik was toch bezig’. Heb drie keer iets gezegd/geopperd in de app, nul reactie.

Okeetjes, meldingen uit en ik hoor t wel hè joe

2 likes

hahahaa ik lach hardop

1 like

Omg dit is net een copy paste van hoe ik er tegenover sta haha! Toen ik 16 was had ik eigenlijk alléén oog voor meisjes maar toen de school begon te roddelen (niet eens op een minachtende manier, gewoon op dezelfde manier als er over een heteromeisje gepraat zou worden dat verliefd lijkt op een klasgenoot) heb ik dat weggedrukt.

Hetero zijn voelt gewoon veilig, en dat is fucked up.

2 likes

Het is niet een subreddit in het algemeen maar meer antwoorden op posts van Askreddit bijvoorbeeld haha. Inderdaad heel interessant hoe dat zo kan gaan, en eigenlijk is het net wat je zelf zegt, je hebt nu misschien iets meer duidelijkheid maar voor de rest verandert er niet zoveel.

Ik heb ook een tijdje gedacht dat ik biseksueel was, maar dat was omdat ik zeker was dat ik op vrouwen viel en mannen had ik eigenlijk geen goede reden voor behalve dus dat ik zo heteronormatief was opgegroeid. Ik dacht dat ik gewoon kieskeurig was in jongens/mannen maar later realiseerde ik me dat ik ze eigenlijk gewoon niks aan vond en dat het niet hetzelfde was als vrouwen hahaha.

2 likes

Het kleine hondje van mijn buren blijft maar blaffen. Het is iedere dag raak. Ze laten het beestje in de tuin rondrennen, blaffen, grommen en na een tijdje halen ze hem weer binnen. Arm ding. Ik vind het blaffen super irritant (zeker met thuis werken) maar ik heb vooral veel medelijden met het beestje. Neem je verantwoordelijkheid en neem de tijd om je hond op te voeden.

3 likes

Altijd als ik 3 dagen vrij heb gehad oid heb ik geen zin meer om te werken. Ik zou wel een arbeidsongeval willen krijgen zodat iedereen live kan zien dat er iets met me is gebeurd en dat ik dan twee weken thuis kan blijven met een gebroken pols ofzo :sob::disappointed_relieved:

1 like

Ik erger me zo aan mezelf. Ik moet van alles doen, was vrijdag ook al vrij, en heb het nog steeds niet gedaan. En heb de afgelopen drie dagen tot 13:00 in bed liggen chillen en nu heb ik rugpijn.

2 likes

Dat mijn schoonmoeder elke keer een afspraak plant op het moment dat zij normaliter mijn dochter van school haalt. Aangezien ze nog een kleinkind moeten ophalen, gaat die voor ’ want ik ben toch thuis’. Ja klopt, maar jullie willen perse oppassen. Je hebt de rest van de week de tijd om naar de tandarts te gaan :woman_shrugging:t3:

1 like

afbeelding

15 likes

De buschauffeur in de NS bus heeft echt een intense snotneus.

1 like

De tampons van Kruidvat waren 1 of 2 jaar geleden nog €1 per pakje. Nu €1,30. Dat is een fucking stijging van 30%. Ik vind het echt niet normaal. Ik kan het betalen hoor, maar vind het alsnog fucked up om meer te moeten betalen voor iets waar ik een fucking hekel aan heb. Ik HAAT ongesteld zijn, daar geld aan te moeten uitgeven en dat ze de prijs dan ook nog eens zo veel verhogen. Mijn salaris is nog nooit met 30% gestegen :rage:
Hoeveel zou een pakje over 2 jaar kosten?

13 likes

Ongesteld zijn kan echt duur zijn. Je zal in de schuldsanering zitten en met een gezin leven van 50 euro per week. Dan is (zwaar of pijnlijk) ongesteld zijn echt een aanslag op je budget. En vooral als je anticonceptie en pijnstilling meerekent.

Ja klopt! Ibuprofen is dan ook prijzig! Ik wil al zo vaak geen vagina hebben en als ik dan bedenk dat daar geld heen moet vind ik het helemaal irritant. Maandverband van Kruidvat is niet te doen, en Libresse bijv is echt prijzig per pakje.
Sowieso vind ik het irritant dat de boodschappen (voedingsmiddelen) zo erg zijn gestegen afgelopen jaren. Mijn studentenbijbaantje kon dat echt niet bijbenen.

1 like

Katoen is toch ook duurder geworden?