Waar erger je je aan? #8 (Deel 1)

Die groepen pubers in de supermarkt die gewoon geen karretje pakken… het is een wonder dat zr een mondkapje hebben

4 likes

En maar stug Frans blijven typen terwijl ik Engelse berichtjes stuur, hahaha zo embetant. :grimacing:

1 like

Spraakberichten. Ik vind het raar om van de ontvanger van het bericht te verwachten dat zij de tijd en moeite (op plaatsen waar het not done is om effe een bericht te beluisteren) nemen die jij als zender er blijkbaar niet aan wou spenderen.

Typ het voor me uit jonge

19 likes

Ik had laatst meerdere mensen die een bod deden, accepteerde ik het en hoorde daarna niets meer :’) stelletje weirdo’s. Nu ondertussen wel voor de normale prijs verkocht.

Oh huh, vertaalt ie jou Nederlandse berichtjes naar Frans? Maar hun Franse berichten blijven bij mij gewoon Frans hoor, haha, moet je dat aanzetten?

Onderaan staat bij mij ‘deze chat vertalen’.
Dat gesprek ziet er dan zo suf uit haha, links allemaal Franse berichten en rechts gewoon Nederlands :’)

1 like

Ohhhh haha ik snap het!

Airpods zijn leeg. Nu hoor ik alle domme dingen die mensen zeggen in de sportschool. Word helemaaaal gestoord

10 likes

Mijn avondeten stinkt naar vis. Echt niet fijn. Maar mijn eten stinkt naar vis omdat het vis is want ik heb trek in vis

3 likes

Ik erger me aan al die kleine plastic en folie stukjes op bijvoorbeeld een nieuwe tube tandpasta of boter. Rot op met je velletjes!!!

27 likes

Stof in de badkamer, vooral als je dan net gedoucht hebt (in mijn geval voor het naar bed gaan) en het stof vochtig wordt. Zo viezig en dan sta ik savonds weer de badkamer schoon te maken om vervolgens weer veel meer op te ruimen dan alleen dat laagje stof :sweat_smile:

7 likes

Als er dan ook nog een chef-kok in stond de alles zou bereiden was dat niet zo erg

10 likes

Super chill zo’n grote keuken. Jammer van die 8 andere mensen waar je m me deelt

6 likes

Vandaag is echt zo’n dag dat echt alles traag is en 3 keer fout gaat voor het lukt. Ben er helemaal klaar mee.

Ze zijn in het gebouw waar ik woon nu constant boetes aan het uitdelen aan mensen die een feestje of borrel houden met hun eigen huisgenoten (geen externe mensen dus). De politie vraagt/controleert niet eens waar je woont maar ze geven gewoon direct een boete. En door een soort rare constructie in de Nederlandse wet ben je geen huishouden als je geen familie van elkaar of getrouwd bent (zelfs al woon je op het zelfde adres en deel je een woonkamer/keuken/badkamer met elkaar) dus je kan het niet eens aanvechten. Zo ontzettend kinderachtig vind ik dat :roll_eyes: Dan zit je al meer dan 9 maanden braaf binnen en mag je niet eens meer plezier maken in je eigen huis.

5 likes

Ja dat is zo idioot. Begin corona woonde ik nog op een campus waar ook verdiepingen zijn waar mensen met 12en een keuken en woonkamer en soms ook badkamer delen en zelf een slaapkamer hebben en die moesten van de politie/woonstichting maar op hun kamer blijven en een douche- en kookschema maken. Zie je het voor je dat je dat al vanaf maart in je slaapkamer opgesloten zit?

5 likes

Hahaha een kookschema… stel dat je uit gaat van 3 kwartier per persoon dan zou de keuken dus al 9 uur per dag bezet zijn alleen om voor iedereen avondeten te maken :joy: tuurlijk joh

6 likes

Vind dat echt zó flauw idd. Op straat wordt nauwelijks gecontroleerd en op die grote feesten lees je dat bijna niemand een boete krijgt en studenten moeten het dan bezuren. Vraag me echt af waarom, vinden ze het makkelijk scoren of dat die studenten dan echt zwaar in overtreding zijn? Ik vind dat iedereen zich aan de maatregelen moet houden maar als je met veel mensen je voorzieningen moet delen is het toch gewoon niet te doen?? Lekker om 13u avondeten :woman_shrugging:t3:

14 likes

Het is ook vooral scheef dat ze zo’n onderscheid maken. Veel studentenhuizen (of huizen die werkende jonge mensen delen) zijn gewoon normale huizen en ze hebben ook de dynamiek van een huishouden. Als je een gezin met 6 volwassen kinderen hebt die allemaal nog thuis wonen dan is er niks aan de hand en mag je gewoon samen eten, knuffelen en geen afstand houden. Maar als je een studentenhuis bent mag het ineens niet meer. :confused:

3 likes

Lekker kinderachtig. Fijn dat dit ook ook lekker meten met twee maten is dat studenten wel een boete krijgen en anderen niet.

Hoe zit dit dan met stellen die wel samenwonen maar geen samenlevingscontract hebben/niet getrouwd zijn? Mijn vriend en ik hebben dit bijvoorbeeld niet, we wonen wel samen maar zijn dus geen huishouden volgens de wet en zouden dus afstand moeten houden volgens deze kromme redenering? Niet dat ik vind dat dit soort personen ook een boete verdienen, maar het is gewoon dubbel want het hele argument “Geen huishouden” slaat nergens op.

1 like