Waar erger je je aan? #8 (Deel 1)

Grote ergernis hier: we krijgen Nog Steeds post van de vorige bewoners. We wonen hier, op 2 maanden na, al 2 jaar. Zo’n anderhalf jaar lang hebben we de enveloppen in hun nieuwe huis in de bus gegooid (twee straten verderop), op het laatst met pen het adres heel duidelijk omcirkeld (hint: pas het adres aan!!!). De laatste maanden sturen we de post maar retour afzender, in de hoop dat dat helpt.

Gisteren lag hier zo’n typische ‘doe alsof niks bijzonders, maar is belangrijke post van de bank’-envelop op de mat. Ik even voelen. Zit er gewoon een nieuwe bankpas / creditcard in. Zucht. Je zou denken dat ze een keer bedacht zouden hebben dat ze een adres moeten aanpassen…!!!

Nu de vraag wat we voor leuks gaan doen met de envelop. :sweat_smile: (nee, gewoon retour afzender denk ik).

1 like

Ik heb echt te grote trauma’s aan jarenlang post krijgen dat ik overal ‘is overleden’ op ben gaan schrijven en dan retour maar deze brief zou ik misschien gewoon weg pleuren “oh was het belangrijk?”… fix je shit dan gewoon.

4 likes

Ik opende Tinder weer eens voor het eerst in maanden maar ik kom zoveel stelletjes tegen die een trio willen ugh, bedenk je eigen app daarvoor

2 likes

Omg mijn vriend doet dit ook altijd, zoooooo irritant

1 like

Zou het gewoon weggooien, als ze het belangrijk hadden gevonden hadden ze wel hun adres aangepast. Doei.

Dit. Zo moeilijk is het niet.

2 likes

https://www.tubantia.nl/hellendoorn/toch-knallen-op-oudejaarsdag-nijverdalse-winkel-komt-met-alternatief-voor-vuurwerk~a48b8882/

wat een KUT idee.

lekker ipv vuurwerk confetti en slieren de lucht in knallen. ga weg

2 likes

Gewoon alles weggooien, al zit er een brief tussen van the Queen of England. Kliko.

1 like

Hij was vroeger een goede vriend, maar het contact is volledig verwaterd. Ik heb een aantal keer initiatief genomen vanuit mijn kant, maar kreeg nooit echt reactie, hij stuurt alleen maandelijks om te hengelen naar die baan.

De engeltjes interpreteer ik zoals jij hoor, als ‘onschuldig’, maar net dat vind ik heel gevoelloos. Moet er voor de context ook wel bij zetten dat het heel duidelijk in het artikel (zelfs in de kop) staat dat hij werkte op de dienst X en hij weet dat dat dus mijn dienst is en dat we een klein team zijn (daarom wil hij ook zo graag bij ons komen werken). Dus hij zou wel kunnen inschatten dat dat verkeerd overkomt.

1 like

Ja. En ook omdat hij die baan volgens mij enkel om ‘het prestige’ wil en niet per se voor de inhoud. Het is nog een veel langer verhaal dan dat. Toen het contact begon te verwateren had ik op den duur ook al het idee dat hij enkel nog met mij omging omwille van het prestige van mijn baan en niet per se voor mij zelf (ondanks dat ik hem geholpen heb door een hele moeilijke periode, toen zijn ouders hem uit huis zetten door zijn coming out enz.). De rest van de vriendengroep had hij ook al laten vallen. Die baan is volgens mij de enige reden dat hij contact houdt met mij en dan nog is het zo oppervlakkig. Dat is al een ergerlijke situatie an sich, en dan nog eens dit bericht erbovenop maakt me echt… een combinatie van verdrietig, teleurgesteld en boos.

2 likes

Ja echt achterlijk, net als die ballonnen die ze dan als alternatief voor knallen aanbieden. Overal plastic zooi op straat.

1 like

Mensen die alleen op je laatste appie reageren wanneer je er meerdere stuurt. Ik heb iets leuks wat ik met een vriendin wil delen maar ik weet uit ervaring dat ze dan niet meer op een eerder belangrijk -voor mij- appje reageert. Nu voel ik me net een puppie die wacht totdat zijn baasje thuiskomt, maar dan een puppie die wacht op antwoord

12 likes

Ik erger me dood aan onze buren. Onze straat is vrij smal maar in principe kan je er met twee auto’s tegelijk door. Alleen menen onze buren in een scania te rijden ofzo. De afspraak is dat er inderdaad geen auto’s op de straat worden geparkeerd, maar soms komt er iemand wat afleveren of ophalen wat dan wel even voor de deur moet. 5 minuutjes maximaal. En al-tijd als dat gebeurd, moeten zij ineens met de auto weg. We dachten eerst dat het toeval was, maar het gebeurt nu iedere keer. Zo bloedirritant. En zelf schijt hebben aan die regel omdat zij het laatste huis zijn met als gevolg dat er voor onze tuin vaak een auto staat.

Sinds ik een paar weken terug een wollen trui heb gedragen zit mijn nek onder de plekjes die constant jeuken én branden als ik aan het zweten ben. Zo irritant. Ze gaan ook gewoon niet weg :sob:

mensen die je proberen aan te praten een rijbewijs te halen want “van uitstel komt afstel!!!”

opbokken er is nog geen dag in m’n leven geweest dat het echt nodig was en die komt ook waarschijnlijk niet

13 likes

Ik erger me eraan dat ik altijd een rode neus heb. Ik denk dat het beschadiging is omdat ik hem ooit heel erg verbrand heb in de zon maar nu met dit koude weer ben ik helemaal rudolph.

“En je krijgt er zoveel vrijheid voor terug!”

1 like

afbeelding

35 likes

Heel, heel, heel herkenbaar dit. Ik merk wel dat hoe ouder ik word, hoe irritanter de verwijzingen worden.

2 likes

Dat al die leuke oversized truien nooit onder mijn jas passen. Zoveel stof bij je oksels en armen dan, zit niet lekker als je je armen niet kan buigen…

7 likes