Aan de verhuurmaatschappij van m’n woning. Verwarming kapot, of eigenlijk waarschijnlijk heeft die het nooit gedaan want appartement opgeleverd in januari dit jaar en we wilden vorige week voor het eerst de verwarming aan maar het wordt nergens warm behalve in de badkamer, dus er is een spoedmelding voor gemaakt en een aannemer moet er naar kijken maar die heeft pas 8 december tijd om te komen kijken wat het probleem is. Want ze hebben maar 1 monteur die verstand heeft van de vewarming. En als ik bel “Ja wat had u dan verwacht?”. Nou niet dat men pas over 8 dagen komt kijken wat het probleem is van een spoedmelding. Dus nu gaan ze kijken of ze ervoor kunnen zorgen dat iemand eerder kan komen.
Mijn schoonzus gebruikt het instagram van mijn broer om winacties te delen en zet daar dan verhalen bij als “voor mijn geweldige vrouw die zo goed voor ons dochtertje met autisme zorgt”. Echt schaamteloos en bloedirritant. Ze winnen ook fucking veel altijd, dat maakt het nog erger.
Schrijft ze dat over zichzelf?
Ja
Mensen die met een zielig verhaal aankwamen lieten wij ook nooit winnen toen ik stagiaire was op een online marketingafdeling. Of uberhaupt met een heel verhaal erbij (hele gedichten en rijmpjes kwamen er soms binnen) terwijl daar niet om werd gevraagd. Schifting 1 was altijd wat was de opdracht (bv geef maat door en tag een vriendin). Wie heeft daar aan voldaan en wie niet? Dus iedereen die er hele verhalen bij schreef viel al af, dat was namelijk niet de opdracht.
Zo maar echt, bij een winactie van ons laatst hebben we via zo’n website alle namen ingeladen en pas bij naam nummer 25 ofzo vonden we iemand die alle vereiste had gedaan. Lees gewoon effe wat de bedoeling is aub.
Ik heb morgen een dag vrij genomen en nu zegt een collega ‘nou niet gaan werken morgen dan he?! Lekker je laptop met rust laten!
’
Ik vind die houding zo irritant, dat doet mijn hele afdeling zo ongeveer. Nee natuurlijk ga ik niet werken joh anders had ik toch geen vrij genomen?? En ook op m’n vaste vrije dag ben ik echt niet van plan om te gaan werken als het niet heel erg nodig is, maar m’n collega’s doen veel vaak zo van ‘hihi ja gisteren op m’n vrije dag tóch weer 4 uur gewerkt… ja dan check je één ding en dan bliiijf ik maar gaan hihi’
Ugh die verkapte trots ook dat ze toch nog gewerkt hebben op hun vrije dag. Spreek je over een paar maanden Karen als jij een burn out hebt en ik niet. (Niet generaliserend bedoeld naar mensen die daadwerkelijk een burn out hebben/hebben gehad) Ik vind echt dat we af moeten van het idee dat hoe meer je werkt hoe toffer het is en dat iedereen het graag lekker druk, druk, druk heeft als een soort statussymbool. Er is meer in het leven dan werken.
hahah ja en het kan ook gewoon een teken van inefficiëntie zijn. Ik heb ook zo’n collega die dan loopt te klagen dat ze in het weekend of laat 's avonds nog heeft gewerkt. Dat komt dan alleen omdat ze het binnen de gestelde werkdag niet afkrijgt, dat is dan toch echt je eigen fout hoor. Niets om trots over te zijn.
Ik voel zelf ook totaal niet te behoefte om op vrije dagen te gaan werken. Wat willen die mensen bewijzen, dat ze zich als een stel deurmatten gedragen en er nog trots op zijn ook.
Omg al die facebookwedstrijdverhalen haha zo herkenbaar. Moest steeds ZOEKEN naar normale mensen die niet elke dag 100 wedstrijden herposten op hun facebook.
Sowieso, facebook, bah. Als ik mijn account niet nodig had voor mijn ““business”” Instagram had ik 'm al lang verwijderd.
Mensen die gaan werken op een vrije dag?? Die zijn niet goed joh. Wat een misplaatste trots ook op iets dat heel dom is om te doen.
Ik heb een collega met net zo onbelangrijk werk als ik, wat echt altijd kan wachten. En die neemt (nam) altijd zijn laptop mee op vakantie. Echt?!
Hmm dat is wel een goeie inderdaad. Jammer dat je dat niet per gesprek kunt aangeven want dan was het wel een oplossing geweest. Maar vind het irritant om tijdens elk appgesprek eerst een afbeelding te moeten downloaden .
Het heeft jaar gelukkig lang genoeg geduurt maar nu komen de " Wat doe jij met kerst " vragen. En nu heb ik spijt dat ik me niet mega strak aan de corona regels heb gehouden zodat ik dat nu ook als exuus kon gebruiken.
Mezelf, mijn werk en dat ik ongesteld moet worden. Ik kon gelukkig nog aardig blijven tegen collega’s maar op het randje. Ik ben zo moe en chagrijnig.
En omdat ik chagrijnig ben, irriteer ik mezelf. En zo gaat de kring door.
Ik erger me aan dat de oven die ik wil kopen nu ineens 50 euro duurder is met Black Friday / Cyber weekend. Pff, wacht nog wel even een maandje
Ik zie net op zo’n verkoophoek op Facebook zo’n bord met tekst erop over oma’s en opa’s. Laatste zin: “alleen de beste ouders promoveren tot grootouders” echt tyf op zeg. Wat een onzin.
Pfff eigenlijk kan dit gewoon alleen maar kwetsend zijn he, wat een kuttekst.
Wat is een orac?