Oke dit is een gokje: ondergrondse restafval container
Dit is echt een goede gok
Ik moet naar de winkel. Maar wil niet. En technisch gezien kan t ook morgenochtend. Maar t is niet alsof ik dan wel wil. En deels komt t door corona. Maar onderschat mijn luiheid en kluizenaarsheid ook niet. Corona is wel een goed excuus.
Recruiters op linkedin die zogenaamd ontzettend geïnteresseerd in me zijn maar wel mijn voornaam verkeerd schrijven
Ik heb vorige maand bevestiging gehad na lang heen en weer gebeld en bewijs aanleveren dat ik een welkomskorting zou krijgen bij mijn energie maatschappij.
Vandaag kreeg ik de afrekening… juist, ik moet bijbetalen en mijn welkomskorting staat nergens Nu moet ik weer met ze bellen en het fixen. Zou toch bijna het erbij laten zitten maar gaat om 140 euro.
Dat als er op Facebook een artikel over een (semi) bekende Nederlander word gedeeld en dat van die Ria’s en Hansen gaan reageren met: “wie???”
Ik heb een Friese naam, Sietske, en het komt zó vaak voor dat mensen mijn naam uitspreken of opschrijven als Sietse. Net ook weer, kreeg ik een mailtje terug van de klantenservice van een bedrijf: Beste Sietse. Terwijl mijn emailadres bestaat uit mijn voornaam en ik had de mail afgesloten met SietsKe.
Zou het dan komen omdat Sietse een vaker voorkomende naam is in Nederland? En ze er dus meteen van uitgaan dat ik zo heet?
Hahahah ja en dan moeten gieren om zichzelf. Zo ergerlijk.
Jaaaaa! Omg kan me ook nooit concentreren als ik hem zie. Ik doe dit elke avond met mijn moeder en we liggen dan de helft van de tijd in een deuk
Iedereen heeft bij ons ook een bijnaam gekregen
Ik ben vrij gemengd over Rijnenburg en niet per se heel goed ingelezen. Heb wel af en toe eens een gemeenteraaddebat hierover bekeken en ik vind groenlinks yup op de fiets iets te simplistisch, maar vvd wil overal bouwen ook. Het is gewoon een vrij genuanceerd verhaal waar nu twee behoorlijk gepolariseerde kampen in ontstaan. Bouwen in de binnenstad duurt langer, maar Utrecht heeft inderdaad nog locaties en binnenstedelijk bouwen heeft, mits betaalbaar, ook mijn voorkeur. De infrastructuur ligt er al en je kan de polder dan gebruiken voor bijvoorbeeld duurzame energie of natuur laten en ook dat is nodig, we hebben daarin gewoon nog een enorm lange weg te gaan. Daarnaast denk ik dat men Rijnenburg idealiseert als zogenaamde quick fix: voordat daar mensen wonen ben je ook een tiental jaren verder, voordat het een aantrekkelijke plek wordt (infrastructuur want je kan die 20.000 woningen niet laten leunen op de voorzieningen van Leidsche rijn, Kanaleneiland en Nieuwegein ) nog wel langer en ik denk dat het qua locatie tot die tijd ook geen serieus middel is voor lagere prijzen. Tegelijkertijd denk ik: de noodzaak is wel enorm hoog. Er is gewoon een woningentekort en je moet daar tegenaan gaan bouwen. 60.000 huizen voor 2040 is een ambitie waar niemand wat aan heeft als je nu al 40.000 zoekenden hebt.
Denk dat je uiteindelijk gewoon net als de VINEX landelijk aangewezen locaties met duidelijke eisen moet gaan krijgen en het gesteggel niet op het niveau van de gemeentelijke politiek moet laten (niks tegen gemeenteraden hoor, maar ik vind sowieso dat dit vrij grote beslissingen zijn voor een vrij laag niveau van politiek). Dan kan je ook andere scenario’s buiten Utrecht onderzoeken en verdwijnt de noodzaak om op een klein stukje land alle wensen te realiseren. Het zijn twee landelijke crisis (klimaat en wonen), hoezo wordt dat niet landelijk opgelost. Dit (of je ruimte opoffert om een landelijk probleem tegen te gaan) is geen gemeentelijke kwestie.
Weet ik eigenlijk niet. Ze krijgen wel lekker veel gratis spullen zo, dus waarschijnlijk vindt hij het wel best.
Oooh dat doet me denken aan die blog van een chick die soms wel 30 gratis dingen per maand won. Kent iemand die blog ook?
Ze had toen ook een paar keer een postcode loterij-fiets gewonnen en die verkocht ze toen aan haar vriend of familie. Echt wtf? Zo maakte ze ook nog winst
Klantenservice snapte het ook niet en kwam telkens met narekenen telkens ook op positief getal uit. Voor zaterdag krijg ik bericht… ben benieuwd dus snel is helaas niet aan de orde!
Ze waren wel vriendelijk, dat mag ook wel gezegd worden.
Ik word gestoord van mijn helix piercing en de piercings die ik daarvoor koop. Ik kan er gewoon geen hol mee.
Helaas, ik had er graag net iets meer over geweten om een kant te kunnen kiezen:p
En denk dat een stuk nuance dat nu lijkt te verdwijnen is dat het geen nu of nooit kwestie is. Vast staat eigenlijk wel dat er op termijn gebouwd gaat worden, de vraag is alleen of je dat nu gaat doen, met in je achterhoofd alles wat er al gepland staat en missende infrastructuur. Of of je dat uitstelt totdat de stad vol is en tussentijds energie opwekt. Waarbij het dus super belangrijk is om te beseffen dat er nu dus nog geen geld is voor infrastructuur (en die vind ik in Utrecht/omgeving vrij brak in vergelijking met andere grote steden).
Qua overlast ben ik oprecht benieuwd of dat serieus onderzocht is. De A12 loopt nog tussen die huizen en de wijk in. Maar misschien onderschat ik de impact van een windmolen. Ik weet er gewoon niet genoeg van. In de raad zei een partij ook iets als: uitzicht vanuit kanaleneiland op die windmolens. Ik denk dan: ik heb momenteel uitzicht op een snelweg, snelwegafrit, een cementfabriek, 100 duizend vrachtschepen per jaar en minicruises vol boomers in de zomer. Windmolen kan er ook nog wel bij. Houd kanaleneiland erbuiten😂
Merwedekanaazone is echt de bron van al mijn boosheid in dit bestaan. Zit elke dag dat er weer niks verkocht wordt en ik weer instagram marketing voor dat project krijg te gniffelen. Maar het is geen voorbeeld: betaalbaar bouwen in de stad kan, alleen niet als je als gemeente die kaders niet mee geeft, zoals hier gebeurd is. En to be honest: als ik het enthousiasme van die grondbezitters en hun lobby bekijk denk ik echt niet dat die nou graag betaalbaar willen gaan bouwen. Hun motivatie is natuurlijk gewoon dat ze eurotekens zien omdat hun grond nog nooit zoveel waard is geweest
Haha: https://www.duic.nl/algemeen/verkoop-eerste-woningen-merwedekanaalzone-loopt-traag-na-bijna-vijf-maanden-18-van-de-90-huizen-verkocht/
Dat iemand me verkeerd begrepen heeft, maar dat ik het niet anders kan uitleggen om het wel goed over te brengen
Edit: okeeee diegene gooit het nu op ‘sarcasme verkeerd begrepen’ en ik laat het nu maar zo want uitleggen dat er geen sarcasme was maakt het nog veeeeel ongemakkelijker hahahahahelp
Ik dacht dat corona wel een goede reden was om een kinderverjaardag over te slaan maar helaas wordt het een blokjesverjaardag. Corona is geen goed excuus mehh.
Ze vragen ook een bijdrage voor een notendop (edit muahaha Nintendo) Switch. Voor een kind van 7? Sorry maar ga eerst maar eens een keertje spelen met het kwartetspel dat ik je vorig jaar heb gegeven en waar ze nooit mee hebben gespeeld.
Oja het is ook meteen voor mijn nichtje. Oftewel breng nog ff een cadeautje mee. Met black Friday had ik cadeautjes van haar uitgebreide wensenlijst goedkoper kunnen krijgen.
maar dat mag ook nog steeds niet toch? Dus lijkt me ook een prima smoes!
Ja zei ik ook maar toen kwam het “het blijft toch je kind”. Vind het ergens ook lullig om niet te komen, maar ook totaal geen zin in. Voel ook nog wrok omtrent mijn eigen verjaardag, denk dat dat meespeelt :’)