Waar erger je je aan? #8 (Deel 1)

2 zwarte pieten die mijn kind uitgebreid groeten en een gesprekje willen aanknopen.
Ga weg, ik moet jullie niet. Maar ik heb niets gezegd, want er waren meer kinderen bij.

Dat ik vandaag niet fit was (keelpijn/vermoeid) en een vriendin vond dat ik dan best langs kon komen. Zolang we maar 1,5m afstand zouden houden. Nope.

1 like

Ik negeer die altijd :sweat_smile:. Mijn redenatie is dat als het echt belangrijk is, ze me wel een brief sturen. Haat dit soort berichten. Weet niet waarom, misschien omdat het teveel moeite is om in te loggen?

1 like

Dat ik een dunne jeans en sjaal krijg in een nodig grote doos met daarin nog een doos… :roll_eyes:

Samenvatting

1 like

Fucking Spotify lijsten overal. Niemand boeit het wat je luistert Truus en iedereen z’n moeder. Ook gewoon 20x delen op ieder platform.

7 likes

Ik kreeg een brief van de gemeente over riool en afvalbelastig maar zo irritant en kut dat ze willen dat je dat in december betaalt?! Alsof dat geen dure maand is

O neee dat komt er dus ook weer aan :cry:

Dat de persoon die hier voor ons woonde allemaal louche zaakjes had en nu wordt er weer gedreigd met deurwaarder. Nu weet ik dat ze eerst de GBA checken maar toch geeft het zo’n vervelend gevoel. Hij woont hier al lange tijd niet, wanneer stopt die post?

Heb je via de gemeente gecheckt of hij is uitgeschreven op jullie adres? Volgens mij hoort dat automatisch te gaan wanneer je je inschrijft maar ik heb dat ook een keer gehad en toen stond hij nog ingeschreven op ons adres terwijl hij er al zeker een half jaar echt niet meer woonde.

1 like

Shit ik heb die brief misschien wel 2 maanden geleden gekregen, maar kan hem nu niet meer vinden. Bij mij kan het ook in termijnen, misschien bij jouw gemeente ook wel.

1 like

Je kunt een adres onderzoek laten starten door de gemeente. Wij hadden ook dit soort problemen maar woonden er maar een jaar. Ik ben na een tijdje alle post terugsturen, instanties gaan bellen. Ze kunnen het niet echt stop zetten, maar we kregen daardoor wel veel minder post.

Ik vind pasjes echt heel lief :heart:
(of is het Vlaams?)

1 like

@Parasol ja dat heb ik meteen gedaan want dit lijk ik dus altijd te hebben als ik verhuis. Ik heb het nog gecheckt en ze hebben hem uitgeschreven.

En we krijgen al minder post maar volgens mij gebruikt hij soms nog ons adres. Ik heb nu het bureau dat op de envelop stond op Google opgezocht en gemaild. We kregen trouwens eerst elke dag post en nu eens in de twee weken, dus het valt nu mee. Maar het is vaak wel ernstige post (van gemeentes, politie, dat soort dingen).

1 like

ook altijd als er in zo’n column staat ā€œik kon alleen maar denkenā€¦ā€ of iets soortgelijks
denk ik :roll_eyes: :roll_eyes: :roll_eyes: jij dacht helemaal niks je wilde gewoon lekker controversieel doen ik geloof je niet meit

4 likes

Haha huh waar haal jij seks vandaan in dit verhaal? Ik lees het als dat die dude daar binnen in zijn jas tv zat te kijken en toen over dat tvprogramma zei dat het aso is om met je jas binnen te zitten. Wat hij zelf dus ook deed.

2 likes

Maar als jij post van de gemeente en politie krijgt, dan vraag ik me af of die uitschrijving wel goed is verwerkt. Want die halen de informatie uit het GBA. Dat kan deze meneer niet zelf opgeven.

1 like

O ja, dat beschouwde ik verder als irrelevant voor het verhaal. En @Oprah lacht altijd ongeveer 300x harder dan de rest van de mensheid :crazy_face: Zal dat Limburgse bloed wel zijn ofzo.

10 likes

Gemeente en politie in Belgiƫ, was ik er vergeten bij te zetten. Althans de politie weet ik niet meer zeker, maar de gemeente zat nog wel een tijdje achter hem aan. Dus misschien kunnen zij niet eenvoudig in onze GBA kijken.
Nu krijg ik trouwens gewoon particuliere advocaten en incassobureaus, dus ik denk dat de gemeente contact heeft gehad met de gemeente hier.

Oh dit heb ik ook gehad, heel kut. Stonden ook dagelijks koeriers aan de deur met aangetekende brieven, maar toen waren we allebei nog overdag weg. Wij troffen 75 brieven van de belastingdienst bij de sleuteloverdracht dus toen hij eenmalig uitgeschreven was scheelde dat ontzettend. Verder heb ik overal ā€˜adres onbekend, retour afzender’ opgezet en het terug gestuurd. Wat incassobureau’s heb ik zelf gemaild met of ze ons aub met rust wilde laten en dat hij er echt niet meer woonde. Is nu echt een stuk beter. Komt goed. Als ze eenmaal doorhebben dat hij er echt niet meer woont komen ze iig niet meer langs.

De oud bewoner van het huis van mijn zus is op haar adres uitgeschreven, maar hij heeft zich nergens anders ingeschreven en blijkbaar gaan brieven van de overheid, belasting politie en uwv bijv, automatisch naar het laatst bekende adres. Mijn zus is er al sinds 2016 mee bezig en heeft bevestiging van de gemeente dat hij echt is uitgeschreven, maar vorige week kreeg ze nog een brief van het uwv. Terugsturen heeft geen zin, de gemeente heeft zelfs aangeraden om het nu gewoon weg te gooien. :woozy_face: