Wij hadden een keer een stofzuiger gekregen terwijl we een scherm besteld hadden. Belt m’n vriend erheen, zegt die dweil “ach naam, nu heb je in ieder geval een goed verhaal voor het weekend”.
Als iemand bij me aan zou komen met “ik heb een goed verhaal” en zou vertellen over de stofzuiger die hij kreeg ipv z’n scherm zou ik enkel medelijden kunnen voelen…
Urgh dit had ik ook. Was er meerdere keren iets mis gegaan, was vervolgens de oplossing voor het probleem dat ik even geld van mijn spaarrekening moest halen. Vond ik niet oke, en toen kreeg ik ook de: ‘Ik probeer hier een oplossing te verzinnen, als jij alleen maar wil zeuren dat het mis gegaan is komen we niet verder’ Que? Jullie schrijven 3x het afgesproken bedrag af en ik ben de schuldige als ik het storneer?
Als je bij de klantenservice werkt kan je nooit op een bepaalde manier je werk doen. De ene klant wilt een praatje erbij en de ander wilt zsm klaar zijn. Als je dat net verkeerd aanvoelt (zeker via telefoon en internet) kan het idd gebeuren dat je de klant verkeerd benadert.
Maar ja, dan kan je meestal wel na een tijdje alsnog weten hoe de klant is
Franglish
Ik heb een kerstcadeau besteld bij een webshop en krijg daarna meteen 4 emails. Bestelbevestiging, factuur, acountbevestiging en welkom. Kan dat niet allemaal in 1 email? En ik had nog wel de optie nieuwsbrieven uitgevinkt.
Maar geen enkele klant wil benaderd worden als een puber toch? Dat idee heb ik wel altijd bij hip taalgebruik, echt schijtirritant.
En ik denk dat het initiatief voor een praatje ook vanuit de klant moet laten komen. Je begint gewoon professioneel, netjes en probleemoplossend. Als je dan merkt dat de klant wat jolig is kun je daaraan meedoen.
Ja, dit soort dingen kunnen me echt zo op de kast jagen. Of mensen die dan iets willen bespreken, maar niet to the point komen. Dat je een hele tijd naar gezwets zit te luisteren en nog steeds niet weet waarom. Als ik iets minder de junior ben ga ik hier vaker wat van zeggen. Zo’n zonde van m’n tijd
ZO HERKENBAAR. Ik heb een leidinggevende die geen knopen kan doorhakken.
Klopt.
Ik heb wel een boze klant gehad die vond dat ik haar toch echt met U moest aanspreken (per mail)
“voor jou ben ik nog altijd MEVROUW hoor, zo onbeschoft!”
Of juist als ik meteen ter zake kwam met een oplossing. “Nou zeg, eerst een excuses was wel op zijn plaats geweest!”
Vooral per mail krijg je meer begrip terug van klanten als je het helemaal uitgebreid en overdreven doet; "Wat vervelend voor je, blabla ik heb meteen ALLES OP ALLES gezet om dit speciaal voor jou op te lossen, uwe hoogheid blablabla. "
Dus ik snap het wel dat ze zo doen, ik vind dat alleen per chat zelf ook niet chill, een oplossing en doorrr… Scheelt die bedrijven ook weer een hoop tijd en kunnen ze sneller reageren.
Erger me kapot aan de kok op net5 (Roberta?). Zij zegt aarD-appel. Het is gewoon 1 woord. Aardappel. Aaaardappel. Niet AARD APPEL. UGH.
Fluitende mensen. Ik vind dat echt zelden leuk om te horen.
Ja echt zo irritant triomfantelijk
Helaas sommigen wel. Als je daar niet met een hoog stemmetje “wat vervelend” zegt, krijg je de wind van voren en ben je gevoelloos.
Aan mezelf. Heb een wild idee om te verhuizen, zie op funda een tof huis en heb dat in mn hoofd al helemaal ingericht natuurlijk, terwijl ik niet eens weet of het uberhaupt kan.
Best wel gerelateerd: de bank heeft pas volgende week tijd voor een hypotheekgesprek. Hier kan mijn ongeduld toch niet tegen
Je doet het idd ook nooit goed… de een wilt juist dat begrip toont met “ik begrijp dat u teleurgesteld bent, ik baal ook van deze situatie”
De ander wilt dat helemaal niet en wilt meteen een oplossing, de ander eist meteen geld. Het is helaas echt niet zo simpel, je moet echt eerst uitvogelen hoe diegene zijn mood is.
Van te voren even een poll laten invullen.
1 Mogen wij tutoyeren?
2 Hoe bent u gestemd vandaag?
3 Wilt u als een kind of bejaarde worden aangesproken?
4. Met humor of zullen we doen alsof iemand dood is?
4. Persoonlijkheidstest
5. Een oplossing (meerkeuze)
6. Afsluiten of nogmaals duizenden verontschuldigingen en gebeden?
Dat een collega zo langs mij komt om iets op te halen dat hij op kantoor had laten liggen. Ik wil geen collega’s in mijn huis is het raar om naar beneden te lopen in het portiek en het hem gewoon bij de algemene voordeur te geven?
Nee hoor dat is helemaal niet raar Kan je gewoon doen lijkt me, vooral nu met corona, toch?
Totaal niet raar!! Je kan ook snel weer weggaan zeggen sorry heb eten opstaan doei
Ik erger me zo aan die vreselijke domme vragen van de journalisten na elke persconferentie over corona.