Waar erger je je aan? #8 (Deel 1)

Haha sorry, niets persoonlijk. Maar hier op het forum heb ik veel mensen het ook tussen neus en lippen door zien vermelden

Ik vind het trouwens prachtige huizen, alleen ik snap niet waarom het altijd vermeld moet worden

Ik dacht vandaag paar keer aah ik kan dat kamp Koningsbrugge live kijken want thuis niks te doen. Hele week ook al zin in een nieuwe aflevering. Ben ik het vergeten :sob:

Misschien zijn die vreselijke jaren 60(?) huizen met donkerbruine kozijnen binnenkort wel de shit. Beetje zoals dit: (random afbeelding via Google).

7 likes

Het halve dorp van waar mijn vriend vandaan komt ziet er ook zo grauw en bruin uit. Vreselijk.

1 like

Ik zou best zo’n kast willen, boeit mij dan echt niet of m’n kozijnen lelijk zijn.

Rolluiken erop en niemand stoort me ooit nog.

14 likes

Wat is hier vreselijk aan? Als die kozijnen het ergste zijn…

2 likes

Maar echt hoor, mijn hele kin zit onder de puisten sinds ik fulltime mondkapjes draag in combinatie met die kou. Waarom houden puisten niet gewoon op na je 20e.

Ik ben echt fan van jaren ‘60-70 huizen, vaak lekker ruim, veel grond, allemaal nog niet kapotgerenoveerd door huizenflippers. Je moet alleen even door die bruine kozijnen heenkijken. Bob van kopen zonder kijken was het laatst ook al met me eens!

16 likes

Nee die woont in een crematorium

Wat een droom :cry: Hieronder is dronken gelal aan de gang momenteel.

COTTAGECORE!!!

Tja zonder context zo beetje raar te beoordelen maar wordt dat feitje (“ik woon in een jaren 30 huis”) zomaar uit het niets gedropt bij jou? Wel gek als daar geen enkele aanleiding toe is. Wel is het zo dat de typische jaren 30 woning bep eigenschappen en karakteristieken (qua materialen/indeling maar ook bep tegels, kleuren) had destijds die door heel NL vrij gemeenschappelijk zijn. Dus het kan soms helpen ter illustratie om het te benoemen? Dat is minder snel als je zegt, “typisch jaren 50/60 of 90 woning” (denk ik).
Oh en helaas wordt het door sommigen ook als iets hips ervaren (zie Bonnies insta bio bijv.)? Snap ik dan weer niet zo.

Groetjes, een jaren 30 huis-bewoner

2 likes

Ja, het wordt vaak redelijk zonder context gedropt.
Toevallig met een oude buur gehad over huizen kopen en dan wordt er vermeld: we hebben een jaren 30 woning daar en daar gekocht.
Zie het veel op t forum langskomen, vandaag nog, sorry weet niet meer wie. Over dat een huis veel gas verbruikt, ik snap dan persoonlijk niet waarom je dan moet zeggen jaren 30 huis ipv oud huis, of slecht geïsoleerd.
En idd op instagram zie ik het veel langskomen.
Nogmaals alle liefde voor zo’n huis, maar dit is het waar erger je aan topic en ik erger me eraan dat het nu heel hip is om dat te vermelden

2 likes

Als ik mijn huis moet beschrijven is het echt: “weet je hoe je vroeger een huis tekende? Nou zo één en dan totaal karakterloos uit '82”.

20 likes

Ahhh, ik denk dat veel abusers anders op die periode terug kijken dan jij dat doet, dus ik denk ook dat hij miss geen slechte intenties heeft. Logisch wel dat het je raakt.

Heb je hem afgewezen en geblokkeerd?

1 like

Haha 2 vriendinnen van me met een jaren 30 woning waar de schimmel van de muren afdroop. In elke kamer.

En dan alsnog verkocht met minimaal 150k winst omdat het nu idd hip en gewild is.
:crazy_face:

5 likes

Is natuurlijk een kwestie van smaak. Ik vind alles hieraan lelijk. Echt alles. Ik kan niets opnoemen wat ik mooi vind. De kozijnen kan je verven en dat is relatief goedkoop. De kleur van de stenen, dakpannen, lelijke balkon, huis op een heuveltje… dat zijn dingen die wat meer £££ kosten.

1 like

Ik heb ook een mening over een jaren ‘30 woning maar ik woon in een nieuwbouw blokken doos, zoals dat hier genoemd word, dus ik mag eigenlijk niks zeggen :joy:

2 likes

Haha shit guilty :see_no_evil:

1 like

Vind dat zo typerend voor België en Limburg haha

14 likes

Wat hij je heeft aangedaan zal een litteken blijven. Logisch dat je daar nu even verdriet van hebt. Maar nu heb jij de macht om zijn verzoek te weigeren (en hem te blokkeren).

5 likes