Waar erger je je aan? #8 (Deel 1)

Ik erger me enorm aan iedereen met een jaren 30 huis. Alsof dat een status ding is? Als mensen een huis uit de jaren 90 hebben zeggen ze het er toch ook niet bij. Dan is het gewoon; ik heb een koophuis, maar mensen met een jaren 30 huis moeten het expliciet zeggen.

31 likes

Ik denk dat dat meer komt omdat een ā€œjaren 30-woningā€ een specifieke stijl is.

Maar zelfs mensen met een bepaalde stijl hoeven dat niet elke keer te benoemen als ze het over hun huis hebben

1 like

Ik heb een koophuis vind ik ook al iets onnodigs om te benoemen, waarom zou je dat zeggen

3 likes

Veel van die huizen zijn ook onwijs gehorig(betaal je onwijs veel om daarna je buren scheten te horen laten) Lijkt mij ook niet iets om erg trots op te zijn.

13 likes

Ik zeg alleen ā€˜mijn huis is oud’, omdat het schots en schreef is en volgens het kadaster uit 1904.

2 likes

Vergeet niet de schimmel overal

2 likes

In wat voor gehorige bouwvallen komen jullie @Sazie :rofl: Ik denk niet dat ik hier ergens schimmel kan vinden. En heb ik buren? Geloof het wel maar ik hoor ze nooit.

6 likes

image

Ik heb een puist.

1 like

Verrassend dat iemand het jaren 30 huis meteen komt verdedigen. Want die stijl zou natuurlijk alleen maar nog verder opgehemeld moeten worden.

Oudere huizen zijn over het algemeen gehoriger dan nieuwe huizen, uitzonderingen zijn er altijd

1 like

Het zit je wel hoog hĆØ :rofl: Ik zeg helemaal niks over de stijl. Alleen dat ik geen schimmel heb. Boeit mij dat nou dat jij die stijl niks vindt.

6 likes

Haha sorry, niets persoonlijk. Maar hier op het forum heb ik veel mensen het ook tussen neus en lippen door zien vermelden

Ik vind het trouwens prachtige huizen, alleen ik snap niet waarom het altijd vermeld moet worden

Ik dacht vandaag paar keer aah ik kan dat kamp Koningsbrugge live kijken want thuis niks te doen. Hele week ook al zin in een nieuwe aflevering. Ben ik het vergeten :sob:

Misschien zijn die vreselijke jaren 60(?) huizen met donkerbruine kozijnen binnenkort wel de shit. Beetje zoals dit: (random afbeelding via Google).

7 likes

Het halve dorp van waar mijn vriend vandaan komt ziet er ook zo grauw en bruin uit. Vreselijk.

1 like

Ik zou best zo’n kast willen, boeit mij dan echt niet of m’n kozijnen lelijk zijn.

Rolluiken erop en niemand stoort me ooit nog.

14 likes

Wat is hier vreselijk aan? Als die kozijnen het ergste zijn…

2 likes

Maar echt hoor, mijn hele kin zit onder de puisten sinds ik fulltime mondkapjes draag in combinatie met die kou. Waarom houden puisten niet gewoon op na je 20e.

Ik ben echt fan van jaren ā€˜60-70 huizen, vaak lekker ruim, veel grond, allemaal nog niet kapotgerenoveerd door huizenflippers. Je moet alleen even door die bruine kozijnen heenkijken. Bob van kopen zonder kijken was het laatst ook al met me eens!

16 likes

Nee die woont in een crematorium