Waar erger je je aan? #8 (Deel 1)

Wat een droom :cry: Hieronder is dronken gelal aan de gang momenteel.

COTTAGECORE!!!

Tja zonder context zo beetje raar te beoordelen maar wordt dat feitje (“ik woon in een jaren 30 huis”) zomaar uit het niets gedropt bij jou? Wel gek als daar geen enkele aanleiding toe is. Wel is het zo dat de typische jaren 30 woning bep eigenschappen en karakteristieken (qua materialen/indeling maar ook bep tegels, kleuren) had destijds die door heel NL vrij gemeenschappelijk zijn. Dus het kan soms helpen ter illustratie om het te benoemen? Dat is minder snel als je zegt, “typisch jaren 50/60 of 90 woning” (denk ik).
Oh en helaas wordt het door sommigen ook als iets hips ervaren (zie Bonnies insta bio bijv.)? Snap ik dan weer niet zo.

Groetjes, een jaren 30 huis-bewoner

2 likes

Ja, het wordt vaak redelijk zonder context gedropt.
Toevallig met een oude buur gehad over huizen kopen en dan wordt er vermeld: we hebben een jaren 30 woning daar en daar gekocht.
Zie het veel op t forum langskomen, vandaag nog, sorry weet niet meer wie. Over dat een huis veel gas verbruikt, ik snap dan persoonlijk niet waarom je dan moet zeggen jaren 30 huis ipv oud huis, of slecht geïsoleerd.
En idd op instagram zie ik het veel langskomen.
Nogmaals alle liefde voor zo’n huis, maar dit is het waar erger je aan topic en ik erger me eraan dat het nu heel hip is om dat te vermelden

2 likes

Als ik mijn huis moet beschrijven is het echt: “weet je hoe je vroeger een huis tekende? Nou zo één en dan totaal karakterloos uit '82”.

20 likes

Ahhh, ik denk dat veel abusers anders op die periode terug kijken dan jij dat doet, dus ik denk ook dat hij miss geen slechte intenties heeft. Logisch wel dat het je raakt.

Heb je hem afgewezen en geblokkeerd?

1 like

Haha 2 vriendinnen van me met een jaren 30 woning waar de schimmel van de muren afdroop. In elke kamer.

En dan alsnog verkocht met minimaal 150k winst omdat het nu idd hip en gewild is.
:crazy_face:

5 likes

Is natuurlijk een kwestie van smaak. Ik vind alles hieraan lelijk. Echt alles. Ik kan niets opnoemen wat ik mooi vind. De kozijnen kan je verven en dat is relatief goedkoop. De kleur van de stenen, dakpannen, lelijke balkon, huis op een heuveltje… dat zijn dingen die wat meer £££ kosten.

1 like

Ik heb ook een mening over een jaren ‘30 woning maar ik woon in een nieuwbouw blokken doos, zoals dat hier genoemd word, dus ik mag eigenlijk niks zeggen :joy:

2 likes

Haha shit guilty :see_no_evil:

1 like

Vind dat zo typerend voor België en Limburg haha

14 likes

Wat hij je heeft aangedaan zal een litteken blijven. Logisch dat je daar nu even verdriet van hebt. Maar nu heb jij de macht om zijn verzoek te weigeren (en hem te blokkeren).

5 likes

Zegt de brandweer niet altijd dat rolluiken zeer onhandig zijn bij brand?
Wat is de precieze gedachte van de bewoner dan, ivm het licht of veiligheid

1 like

Licht en warmte, in warme landen hebben ze ook vaak rolluiken om de hitte buiten te houden.

2 likes

Haha valt mee hoor, wij hebben een vrijstaande bungalow met antraciet/blauwe kozijnen, beats alsnog die bruine meuk. Maar hier in t noorden heb je geen rolluiken dus dat scheelt zoveel :wink: wat me dan zelf heel veel pijn doet is het ‘onderhoudsvriendelijke’ tuintje op je foto 🥲

2 likes

Ik moet daarbij altijd denken aan die moeder met haar twee dochters die zijn omgekomen bij een brand vanwege de rolluiken die niet opengingen.

1 like

Liever een nieuwbouwwoning dan een jaren 30 woning

16 likes

Haha nou iets met planten en bloemen en niet helemaal vol met kiezel of steen met slechts een of twee planten op een stok of in een bak erin

3 likes

Nee een nieuwbouw woning jaren 30 style

1 like

Ik heb nieuwe sportbh nodig. Demaat van mijn huidige sportbh is niet meer leesbaar.
Nou dan kijk ik bij mijn bestellingen op de site van Hema, die gaat niet zo ver terug.
Dan maar in mijn e-mail, staat ook daar geen maat die je bestelt. Argghhh

Kan wel zijn dat ik ooit de bh kocht voor 18 euro, diezelfde bh is nu 27,50 euro, belachelijk.

Dat mijn bovenburen nog steeds bezig zijn met die takkeherrie. Al 3 weken lang iedere keer schuren en boren en onwijs veel verbouwlawaai. Dit zijn wonen van 35m2. Echt hoe kan je zo lang bezig zijn met die herrie? Ik trek dit echt niet nog veel langer hoor, vooral omdat je ook niet even ergens naartoe kan nu. Ik werk me te barsten in de apotheek en de momenten dat ik dan thuis ben en echt even rust nodig heb zit ik in deze chaos.