Waar erger je je aan? #8 (Deel 1)

Zijn hele generaties mee groot geworden!!! Ja, god, ik weet ook niet hoe het is, maar volgens mij hoeft het allemaal niet zo ingewikkeld te zijn dat je binnen vijf weken een bezoek aan de Action echt niet kan overslaan. Als dit daadwerkelijk zo is dan moet je toch eens achter je oren gaan krabben denk ik (als je dus de overtuiging hebt dat je steeds nieuwe spullen moet kopen om je kinderen te vermaken). Ik wil niet helemaal op de opoe Ted toer gaan, maar here I am, vroeger konden we ons dagen vermaken met een bal op straat of door verstoppertje.

10 likes

Doordat iemand met schoenen aan in huis loopt word ik wakker :rage:

Ik ben heel blij dat ik tijdens deze crisis niet thuis moet werken, kinderen op moet leiden omdat de online lessen slecht zijn en ze daarnaast ook nog eens bezig moet zien te houden. Ik denk dat je onderschat hoe moeilijk dat is en hoe blij je bent als een kleurboek van de Action van 1 euro ze even bezig kan houden.

Je hoeft echt niet steeds nieuwe spullen te kopen om ze te vermaken, maar ik snap best dat wanneer kinderen eerst maar 2 dagen in de week de hele dag thuis waren en nu elke dag je toch wel een extra bal of kleurboek wil kopen. Helemaal als je als ouder zelf ook moet werken.

Maar oke.

2 likes

Zo simpel is het echt niet.

Ik werk (thuis) 32 uur per week, straks is dochter thuis en ik ben alleenstaand. Ik ben heel blij met alle knutselspullen van de Action, want het is betaalbaar voor mij en mijn dochter heeft wat te doen. Het liefst pakt ze de hele dag de iPad trouwens, maar dat is dan ook weer niet al te verantwoord. Doe m’n best om haar te vermaken, maar moet ook gewoon werken en ondertussen haar ook nog wat bij leren qua schoolwerk. Het is echt veel.

15 likes

Als je een kind van twee bent en geen broertjes of zusjes hebt om even een voorbeeld te geven? (En dus een ouder hebt die aan het werk is straks thuis terwijl het kind erbij hangt).
Ik vind sommige dingen zo makkelijk gedacht hier uit eigen comfortabele posities.
@Whiskey legt het goed uit. Sterkte straks weer, ik benijd je niet!

7 likes

Echt alles aan dit proces (van meten tot aan ophangen) vond ik stressvol. Ik wil ook Veneta sponshizzle

1 like

Helaas ben ik absoluut niet rebels en kan ik heel slecht tegen het breken van regels, dus ik heb braaf grotere enveloppen gekocht. Iedereen straks een mini kaartje in een big girl envelop :christmas_tree:

Het staat op de achterkant van het velletje zegels

Oh raar dat het dan niet op de site staat (tenminste ik kan het niet vinden). Wel klote!

1 like

14 x 9 is het minimumformaat van alle briefpost in Nederland, niet alleen voor post met decemberzegels.

Haha probeer dan maar eens thuis te werken, met een verveeld kind. Ik leef mee met alle ouders, en dan vooral met alle moeders waarvan verwacht wordt dat ze het maar even oplossen, dat thuiswerken, thuisscholen en entertainen.

ā€œWomen especially point to rocketing unpaid care burdens as a source of this stress, in addition to worries about livelihoods, food and healthcare.ā€

8 likes

Ohh vandaar, nou dan ga ik ervanuit dat mijn kaarten dat formaat sowieso zijn haha.

1 like

Huh? Ik verkoop via wel kaarten van 11x11 cm en nooit problemen mee gehad.

Het is officieel het advies om tegen te gaan dat te kleine enveloppen kwijtraken. (https://www.postnl.nl/klantenservice/advies-opties-bij-versturen/brievenbuspakjes-post/). Op het pakketpunt mag ik het sowieso niet aannemen als het kleiner is dan 14 x 9, en hoe dat daadwerkelijk gehandhaafd wordt in sorteercentra met post uit straatbrievenbussen weet ik het fijne niet van. Zulk soort dingen zijn lastig te handhaven; er gebeurt ook niets als je niet betaald voor meer frankering, als je een brief in de bus krijgt dat je niet genoeg gefrankeerd hebt.

Oh wow, dat wist ik niet! Mijn werk verkoopt deze maat al ± 10 jaar, nooit iets van gehoord of klachten gehad van klanten… :face_with_hand_over_mouth:

1 like

Ja, heel veel kaarten (vooral kerstkaarten vaak) zijn te klein, ook gewoon van grote wenskaartenproducenten zoals Hallmark. Maar als je nog nooit problemen hebt gehad met bezorging zou ik ook niets veranderen haha.

1 like

Hoezo dan? Het is relevant in deze discussie omdat @Vaiana zich moeilijk lijkt in de kunnen leven in werkende ouders

Is een kut opmerking

8 likes

100%

1 like

Wij zeggen toch ook niet ā€˜tja, eigen schuld, had je maar geen kinderen moeten krijgen?’

14 likes