Ja wie weet zou ze wel heel graag wel kinderen hebben en is dat niet mogelijk. Dan is dat wel een pijnlijke kut opmerking. En als je het daar niet mee eens bent heb je het empatisch vermogen van kiezelsteen
Anyway: agree to disagree. Het was niet mijn intentie om @Vaiana te kwetsen. Excuses hiervoor. Ik hoop oprecht dat dat niet het geval is.
Mijn man. We werken beide thuis ik heb veel minder te doen dan hij. Maar heb de laatste tijd zoveel in het huishouden gedaan, en hij steekt echt amper een vinger uit. In zijn verdediging in het weekend is hij vaak wel druk met klussen in huis.
Normaal kan ik het wel hebben, maar gisteren afgesproken dat hij vandaag zou koken, omdat hij niet wilde afruimen terwijl ik al had gekookt. Komt hij doodleuk net voor 7 naar beneden gewandeld en had ik natuurlijk al lang een zak chips gegeten. Slingert hij natuurlijk weer de air fryer aan voor de eeuwige friet en frikandel terwijl we al gewoon boodschappen in huis hebben waar hij iets van kon maken. Voor jullie info afgelopen 3 maanden heeft hij 2x gekookt.
Dat hij gisteren ook nog teveel moeite was om zijn chips op te ruimen en een opmerking maakte dat ik afgelopen zaterdag alleen maar op de bank zat (nee vriend) ben ik er nu echt klaar mee. Ben echt in staan geen flikker meer voor hem te doen zodat hij merkt dat niet alles vanzelf gaat.
Ehm ja doe vooral gewoon niets. Klagen op een forum gaat weinig helpen en hij ziet het probleem niet zo lang jij wel alles doet toch?
Ja moest even mijn frustraties kwijt. Eens in de zoveel tijd flip ik hem tegen hem maar had vandaag geen zin in ruzie. Ga inderdaad nu ook niks meer voor hem doen. Ga dan wel weer te horen krijgen hoe egoïstisch het is dat ik alleen mijn kleren opruim en alleen mijn glazen etc opruim maar echt ik ben zijn moeder niet die alles achter zijn kont op moet ruimen.
Thanks.
Dit gewoon doen. Mega kinderachtig, maar dat is hij ook.
Mijn vriend had er een handje ervan om iedere dag te zeggen dat hij morgen klusje x ging doen. Dus toen heb ik dat ook gedaan als hij vroeg hoe laat we gingen eten etc. Dat heeft bij ons goed geholpen.
Goedzo en installeer de app Sweepy want het lijkt me een chronisch probleem waar hij gewoon even met de neus op de feiten moet worden gedrukt. Tip; geef koken niet te weinig punten want koken duurt meestal vrij lang, langer dan vuilnis weg gooien etc.
Bij hem werkt het max een week. Dan doet hij poeslief en ruimt hij vanalles op (logische dingen, terwijl ik dan helemaal verbaasd ben dat hij het doet) maar daarna vervalt hij weer in zijn oude gewoontes. Maar we gaan het wel weer zien.
Gelukkig is dit het enige waar ik me aan irriteer, voor de rest is het echt een goede vent.
Het gaat niet eens echt op dingen schoonmaken, want we hebben sinds kort een schoonmaakster die de grote dingen doet en ook echt helpt voor de frustraties.
Maar gewoon bekers/blikjes/zakken chips die hij niet opruimt s avonds. Of dat hij glazen wel in de keuken neerzet maar niet in de vaatwasser. Of inderdaad een keer boodschappen, uit zichzelf de tafel afruimen na het eten, de pannen die niet in de vaatwasser kunnen afwassen. Een keer een doekje over het fornuis halen na het eten. Een keer de was aanzetten als hij ziet dat het aan het oplopen is, zijn halve garderobe kleren die maanden gesorteerd op zolder liggen een keer in zijn kast neerleggen. Het is gewoon net een puber die nog thuis woont.
@C3PO hebben we geen afspraken over. Toen we elkaar net leerde kennen werkte ik maar 3 dagen, en vond ik het vanzelfsprekend om alles te doen. Nu werk ik al 2 jaar full time en doe ik nog steeds alles, al hebben we sinds kort een schoonmaakster. Als ik hem vraag zijn zooi op te ruimen is zijn antwoord dat hij het heel druk heeft en in het weekend al veel klust. Voor mij klinkt het als ik doe in het weekend al veel dus hoef ik doordeweeks niks te doen.
Hij vindt dat ik alles te schoon wil hebben en dat hij het minder belangrijk vindt dat alles opgeruimd is. Ik vraag echt niet veel, alleen dat hij zijn troep opruimt en een keer uit zichzelf afruimt/kookt en die kut pannen afwast die hij gebruikt om zijn eitjes in te bakken maar dat is teveel gevraagd.
Voel me echt zijn moeder.
Nee helemaal niet vervelend. Maar ik heb het echt al vaak gezegd en gevraagd dat ik echt denk je weet het toch wel. Maar hij denkt oprecht dat hij al zoveel doet dat het niet nodig is? Ik loop hier ook echt al jaren tegen aan, maar ga straks goed met hem praten en kijken of we er echte afspraken over kunnen maken.
Baal gewoon, begin in januari met een nieuwe baan waar ik het ook echt druk ga krijgen en lange dagen maak en ik ben nu al bang dan ik dan nog steeds alles moet doen omdat het anders niet gebeurd. Dat ik na het werk om 19.30u langs de supermarkt kan rijden om eten te halen terwijl hij gewoon thuis werkt.
Snap dat je hier heel erg van baalt! Ik zat zelf te denken, misschien kan je wat met het boek dat in dit artikel genoemd word. Ik denk namelijk dat hij ook gewoon oprecht niet door heeft wat er allemaal in huis ‘moet’ gebeuren om het leefbaar te houden. En wat leefbaar is, is natuurlijk voor iedereen anders. Maar door samen te praten kan je wel tot een compromis komen denk ik. Misschien dat jij dan iets minder schoon kan zijn en hij wat meer schoon moet maken, of die het nu nodig vind of niet.
En je zou ook nog op https://dehuishoudcoach.nl kunnen kijken voor tips. Het boek wat zij uit heeft gegeven is ook echt handig om een idee te krijgen wat je allemaal doet in huis om het netjes te houden.
Edit: Ik denk trouwens ook dat hij een lijstje kan opnoemen met klusjes die hij misschien in huis doet en jij niet ziet. Tenminste toen ik op mzelf ging wonen was ik echt verbaasd over hoeveel andere klusjes er zijn dan schoonmaken. Lampen vervangen, doucheputjes, zwanenhalzen uit elkaar halen, buitenkant huis schoonmaken, tuin bezig, dingen in elkaar zetten etc. Wellicht dat hij meer van die dingen doet en ziet?
Edit2: nu wil ik niet over komen als mannen klusjes zijn grote buiten dingen en vrouwenklusjes is schoonmaken. Weet even niet hoe ik het anders kan verwoorden.
Ja klopt, maar wat moet ik dan? Ben er wel een beetje overheen om elke dag afhaal te eten, of om naar zijn ouders te gaan om te eten. Heb een tijd alleen voor mezelf gekookt, was toen bezig met gezond eten en dat wilde hij niet. En dan was het ongezellig vond hij en ging bij hij bijna elke avond naar zijn ouders om te eten of at friet uit de airfryer.
Als ik zijn dingen laat staan krijg ik te horen dat ik egoïstisch ben dat ik alleen mijn eigen dingen opruim en dat hij ook wel echt iets doet en weleens opruimt. Maar echt zakken chips en lege flessen blijven echt dagen liggen tot ik het maar weer opruim. Hij ziet het gewoon niet? En ik hoef niet in een zwijnenstal te leven.
Hij werkt boven en ik beneden, dus ik kijk er ook de hele tijd tegenaan.
Godallemachtig klinkt alsof je een relatie hebt met een puber van 15 die leeft op energiedrank en frikandelbroodjes?
Ik heb eigenlijk geen advies, behalve echt HEUL boos worden, maar dat zal je al vaker hebben gedaan.
Haha ja op dat gebied wel. Maar voor de rest is het echt een volwassen en slimme vent.
Dit is ook het enige waar we ooit woorden over hebben.
Ja maar even realistisch… de frequentie waarmee iemand een lamp vervangt of de buitenkant van het huis schoonmaakt staat totaal niet in verhouding met dagelijks of wekelijks terugkerende klussen zoals het huishouden.
Dus dat is echt een kulexcuus (en dat zeg ik als een chronisch ontwijker van huishoudelijk gerommel)
@PizzaFunghi “ik doe al xx dus ik hoef niet ook nog xx te doen”. Zo werkt het niet. Je hebt samen een huishouden en bent samen verantwoordelijk. Hij kan echt makkelijk zelf zijn glas en chipszakken opruimen, het is toch geen kleuter? Hij is eerder egoistisch als hij van jou verwacht dat jij altijd dat van hem opruimt. Ik zou beginnen met de regel “voordat we naar bed gaan, ruimen we SAMEN de woonkamer en keuken op zodat alles netjes is voor morgenochtend”.
M’n eigen luiheid. Ik moet iets aanpassen en opnieuw opsturen. Kost maximaal 45 minuten, maar ik kan me echt nergens toe zetten en lig nog steeds in bed.
Die laatste jongen heeft een veel te groot hoofd voor zo’n klein kort lijfje
Mijn vriendinnen, die het niet voor me over hebben om een mondkapje te dragen wanneer ik me daar prettiger bij voel.