Waar erger je je aan? #8 (Deel 1)

Ooh ja ik bedoelde het ook niet over jou als dat zo over kwam. Maar meer over dat andere mensen er zo mee bezig zijn want ik snap dat als je dat zoveel voorbij ziet komen bij anderen het triggerend is. Ik herken dat zelf namelijk ook wel en er zijn momenten geweest dat ik hierdoor niet zo goed voor mezelf heb gezorgd als zou moeten. Dus mijn voorgaande bericht is ook een soort mantra die ik mezelf voorhou als ik merk dat ik me weer teveel aan ga trekken van mensen die het over hun Corona kilo’s hebben.

En een wandeling is altijd goed! Lekker wat frisse lucht doet een mens ook goed.

1 like

Haha nee zo vatte ik het helemaal niet op, bedoelde puur dat ik al zo mijn best doe om dagelijks mijn hoofd boven water te houden en dat ik dan ook nog eens overal triggers tegen kom en het liefste weer obsessief ga sporten en mezelf verwaarlozen om weer onder een bepaald gewicht te komen. Terwijl het veel beter zou zijn als ik gewoon eerst echt even op mezelf ga letten en mij niet bij elk stuk chocola denk aan die corona kilo’s die je overal hoort.

1 like

Oh zo, ik snap je! Meer dan je best kun je niet doen en dat vind ik normaal heel lame om te zeggen. Maar deze hele situatie is zo bijzonder en uitzonderlijk dat we best wat liever voor onszelf mogen zijn. Ik hoop dat het je lukt om het een beetje vol te houden op deze manier.

2 likes

Is allang knap als je dit jaar heelhuids doorkomt. Sterkte :kissing_heart:

oh en ontvolg al die toxic lui in Instagram, helpt mij heel erg.

1 like

Ja ik volg niemand meer maar ze komen steeds in mijn beeld haha! Of reclames

Ik ga gewoon lekker wandelen en hardlopen en gewoon vanaf dit weekend veeeeeeeeel minder op social media…heb daar ook gewoon een overprikkeling van.

5 likes

Dat ik te druk in mijn hoofd ben (want druk op werk) om te kunnen slapen terwijl de wekker over 6 uur wel gewoon gaat

1 like

Noooo wij willen niet nog strengere maatregelen dadelijk!

Dat ene dag websites op mijn werkcomputer geblokkeerd zijn en andere dag niet.
Leuk joh die cyberaanvallen

Dat hulpverleners voor psychische hulp ALTIJD meteen in je verleden gaan wroeten en op zoek zijn naar jeugdtrauma’s die ze omhoog kunnen halen. Ik kom nú naar je toe omdat er nú iets speelt waar ik zelf maar niet uit kom. Ik wil graag samen dit huidige probleem in kaart brengen en een plan van aanpak maken om eruit te komen. Lekker pragmatisch bezig en het liefst nog visueel door zaken in te tekenen op een groot vel papier ofzo.
En vooral niet blijven wroeten als ik zeg het niet over mijn jeugd te willen hebben, omdat je denkt dat er wel iets diepers achter die uitspraak moet zitten.

Ben er dus weer ingetrapt. En in plaats van het gesprek te beëindigen nadat blijkt dat diegene vooral met eigen opvattingen bezig is ipv met mij, blijf ik natuurlijk gewoon braaf zitten en ga er dan maar in mee om er vanaf te zijn. Heb nu dus weer m’n tijd zitten verknoeien en over pijnlijke oude shit zitten praten uit beleefdheid. En afgesproken dat ik zou bellen voor een nieuwe afspraak terwijl ik weet dat toch nooit te gaan doen. Ga wel weer alleen aan de slag. Wat een onzin weer

12 likes

Zit je bij een psycholoog of sociaal psychiatrisch verpleegkundige? Die laatste schijnt meer in te gaan op je huidige situatie. Zo werd het mij uitgelegd toen ik moest kiezen. Weet niet of dat alleen in de praktijk waar ik heenga zo is.

Het was zo’n praktijkondersteuner bij de huisarts. Had de huisarts gebeld en de situatie uitgelegd en die stelde dat voor. Hoopte samen met die ondersteuner te kijken of zij dit met me kon aanpakken of me doorsturen.
In plaats daarvan ging het over mijn jeugd, haar scheiding, en hoe fijn ze mindfullness vindt :o_o:

Ik vind het echt fucking irritant dat zowel mijn familie als schoonfamilie kerst gewoon wil laten doorgaan zoals we het hadden afgesproken. :cry: Nu moet ik weer zoals altijd de bitch met extreme rare ideeën zijn (hun woorden) of iets doen waar ik niet achter sta.

Wat een aanfluiting. Ben wel gewend dat je zelf ook je wensen mag aangeven (ben al op drie plekken in therapie geweest). Kun je een doorverwijzing krijgen?

Ik heb mijn eerste verkoop via vinted gedaan en heb meteen een fransoos te pakken die het pakketje niet ophaalt. Schijnbaar is dit een vaak voorkomend probleem? Wat een gezeik.

Krijg je dan niet automatisch je geld na x tijd. Of wordt het weer teruggestuurd?

Ik denk eerlijk gezegd dat ik hier gewoon niet geschikt voor ben. In het verleden ook meerdere keren psychologische hulp geprobeerd en verschillende typen gehad en versleten. Ik benader problemen graag praktisch en dat lijkt niet echt te worden gewaardeerd en ondersteund. Ik wil gewoon dit: er is een probleem, onderdelen van probleem in kaart brengen, stappenplan voor onderdelen opstellen, aan de slag met de plannen, evaluatie, bijstellen, enz. En voor dat proces wil ik begeleiding en iemand die de juiste vragen stelt. Sta zelfs open voor scrum.
Maar jeugdtrauma’s, de relatie met m’n familie, en het levensverhaal van de hulpverlener wil ik daar lekker buiten laten. Waar het hoort

1 like

Als het na 2 weken niet is opgehaald wordt het teruggestuurd en krijgt de koper het geld terug. Dus het is op zich goed geregeld. Maar ik heb er wel moeite en tijd ingestoken met de verwachting dat ik iets heb verkocht en nooit meer terugzie. Kan ik straks weer 20min fietsen naar zo’n punt van mondial relay. Omdat iemand denkt ‘kut ik wil toch geen schoenen van 10eu’. En dit kunnen ze blijven herhalen bij alle aankopen.

@Mgg wow! Vind het best asociaal ook. Denk even 2x na voor je iets koopt, ook al is het niet zoveel geld.

1 like

Dit soort therapie heb ik wel gehad bij DGT, misschien moet je op zoek naar iemand die werkt volgens gedragstherapie?

Hm stom. Misschien komt hij het nog ophalen.

Het zou wel fijn zijn als je die mensen kan blokken of naar buitenland kan uitschakelen.

Je kan wel pakketdiensten uitschakelen, dus ik heb net de Franse bezorgdienst uitgezet! Dhl zit in de straat dus dat is wat minder erg.

1 like