Aaawh sterkte als je weer moet werken. Ik belde net met mijn kapper voor een afspraak en het meisje dat daar de telefoon doet is altijd zo lief. Dus ik vroeg hoe het ging vandaag en of mensen een beetje begripvol waren en toen vertelde ze ook dat er mensen boos waren omdat ze vandaag wilden en ze nee te horen kregen, boos werden dat ze in de wacht hadden gehangen tijdens de grote beldrukte vanochtend, boos dat ze volgende week ofzo ‘pas’ konden etc. En er waren tijdens de periode van sluiting klanten geweest die boos waren dat ze niet toch even naar binnen mochten voor een knipbeurt. Wat een ellendige mensen zijn er toch
Dit soort mensen zijn ook zo kut. Ook allemaal doen alsof ze van alles doen om de ondernemers steunen maar wel boos worden als ze niet direct geholpen worden. Zijn natuurlijk niet altijd dezelfde mensen, maar echt.
Ik word hier altijd een oma van en denk: waar is je fatsoen?
Ja hier zou echt een woord voor moeten zijn.
Ah lief dankje! Heb echt zoveel respect voor alle contactberoepen op dit moment, ik krijg op mijn werk een hoop shit over mij heen, maar zij op dit moment echt heel veel meer.
ook een prima (Hawaïaans) spreekwoord: je kan de tandpasta uit de tube halen, maar niet terug in de tube stoppen.
de kokosnoot valt verder van de boom dan een appel, maar minder ver dan een banaan
You lost me there.
tsja, soms moet de kokosnoot eerst vallen voor je hem ziet
Maar ff serieus:
https://twitter.com/titowijsheid
dit ga je fantastisch vinden of vreselijk.
Dat m’n favoriete ijssalon nog niet open is.
Ik ben echt helemaal geïrriteerd door het dutje dat ik net probeerde te doen. Eerst waren mijn achterlijke buurkinderen buiten aan het ‘spelen’ oftewel gewoon aan het schreeuwen buiten. Toen kwam een van mijn katten de hele tijd over me heen lopen
Werd echt om de 5 minuten wakker door die pijnlijke kattenpoten. Vreselijk. Haat ze allebei nu
Mijn vriend heeft een voltijds contract van 40 uur maar wil nu 36 uur gaan werken, zodat hij om de week een dag vrij heeft. Ik vind dat irritant want dan gaat hij minder verdienen en ik verdien al meer dan hij. Ik werk zelf alleen ook 36 uur, want dat is voltijds bij mijn cao, dus ik kan er niet echt wat van zeggen. Alleen doe ik er nog een voltijdse master naast dus ik heb die vrije dag nodig voor mijn studie terwijl hij lekker kan chillen op mijn salaris. Misschien erger ik me meer aan mijn eigen krenterigheid
Nou dat snap ik wel hoor. Ik begrijp dat ie 36 uur wilt werken, ben ik helemaal voor dat je ook wat vrije tijd hebt, maar dat moet niet ten koste gaan van jouw inkomsten. Lijkt me redelijk dat hij dat ‘gat’ zelf dicht door zijn persoonlijke uitgaven te korten en niet door opeens minder bij te dragen aan de gezamenlijke kosten.
Wanneer volg je dan onderwijs?
Als mensen vragen heb je lekker geslapen? Goed geslapen? Het is gewoon een aardige vraag maar ik slaap heel vaak slecht. En heb ook geen zin om dan weer zo zuur te reageren met nee, slecht geslapen blabla. Dus ik zeg maar ja prima en jij. Ja heb heerlijk geslapen!
Ik wil ook. en ik heb het gevoel dat ik die vraag heel vaak krijg.
Dit herken ik zo. Ik slaap eigenlijk 9/10 keer slecht. Dus dan schat ik altijd in: ‘willen ze het echte verhaal?’. Maar tegelijkertijd ben ik gelijk jaloers op mensen die gewoon kunnen slapen. Als ik een superkracht zou mogen kiezen, zou dat absoluut goed slapen zijn.
Het is afstandsonderwijs. Ik heb maar twee contactmomenten per week en die kan ik coördineren met mijn werk. De colleges zijn verder allemaal opgenomen en kijk ik in mijn eigen tijd.
Oef respect dat je dat doet hoor. Ik heb even kort twee masters gevolgd en dat vond ik al zwaar, een master met full time baan is next level
Ik heb juist het omgekeerde.
Mijn man werkt 40 uur en verdient meer dan ik (ik werk 32 uur).
Wat geeft hij als reden dat hij minder wil werken? Om te chillen?
Ja klopt hoor! Ik baal ook dat ik er niet wat relaxter ik kan staan. Wat ook meespeelt in mijn gevoel is dat hij een vermogen heeft en ik een studieschuld. Met deze constructie zou hij dus rijker worden en ik armer, en dat voelt een beetje zuur. Maar ik ga inderdaad nadenken over wat een betere constructie zou zijn. Het komt alleen volgens mij niet zoveel voor dat de een minder verdient maar eigenlijk wel rijker is, dus ik kom niet veel verder met nibud haha.
@Lara ja, om te chillen. wat ik heel goed begrijp! Als het kon zou ik dat ook hebben gedaan, maar ik wil nu veel kunnen sparen.