Waar erger je je aan? #9

Aan mijn buurman die al 20 minuten non stop aan het boren is :face_with_symbols_over_mouth: Hele huis trilt en volgens mij komt hij straks dwars door de muur heen aangezien het ook steeds op dezelfde plek is

Misschien hebben ze gemist dat ze op 350 uur moeten uitkomen, kun je er nog een algemene e-mail uitsturen ter herinnering? Eventueel kun je ook aangeven dat de mensen die hun werk al hebben ingeleverd ook nog even moeten controleren of ze dit goed hebben ingevuld. Of zijn ze nu eigenlijk al gezakt op die uren?

1 like

Misschien hebben ze de lesuren niet meegerekend en verder slechts een schatting gedaan van het aantal uren?

3 likes

Ik zit hoorcollege te kijken (opgenomen filmpje) en ik hoor de docent gewoon keihard z’n koffie slurpen tussendoor :rage: Serieus je neemt een filmpje van 20 minuten op, drink daarvoor/daarna lekker koffie gadverdamme

6 likes

Moet die 30 niet 300 zijn?

Maar dit verschilt toch ook heel erg per persoon hoe ze hier invulling aan geven. Ik heb echt vakken gehad waarbij ik voor 3 ect de hele werkdag die ervoor gepland stond + hele zaterdag, 10 weken lang moest werken voor een voldoende. Terwijl ik ook vakken heb gehad waar in ECTS 2,5 dag per week voor stond terwijl ik een middagje per week er aan zat en een prima cijfer haalde, terwijl andere medestudenten juist veel meer tijd aan dat vak moesten besteden. Zou vooral kijken naar het gemiddelde van alle studenten of de hoeveelheid gedraaide uren dan klopt, ipv individueel.

5 likes

Denk dat sommige opleidingen en voorschriften dat eisen, niet per se dat dat een individuele keuze van een docent is? Lijkt mij.

Vond dat sowieso altijd heel infantiel, zo’n urenoverzicht/logboek. Is echt zoiets dat je dan net voor het inleveren even uit je duim gaat zitten zuigen. Voor de meeste vakken kwam je bij lange na niet aan het aantal uren, voor anderen was je dagelijks veel tijd kwijt en kreeg je 3 ECTS

17 likes

Ik heb zelf nooit zo’n urenoverzicht moeten bijhouden/inleveren, dus misschien kan wat ik zeg helemaal niet. Maar mocht het eindresultaat voldoende zijn, kun je dan niet tegen ze zeggen dat ze hun urenoverzicht in orde moeten maken? Dan zit jij ook veilig. Of valt dat onder fraude? :sweat_smile:

M’n collega had vorige week een afspraak om bij de Primark te winkelen. Ik had sokken nodig en die koop ik altijd daar, dus had gevraagd of ze ze voor me mee wilde nemen.

Nu vergeet ze het al een week elke dag mee te nemen :roll_eyes: Dus had haar gisteravond een appje gestuurd, die ze dan niet zou openen, zodat ze er vanochtend aan zou denken. ‘‘Zag het appje pas toen ik al op de zaak was…’’

Had het net zo goed zelf kunnen halen dan.

Oh balen! Met mailchimp? Ik moet weleens een mailing naar 2.000 mensen versturen en als ik op sent druk en er staat ‘And it’s out there!’ Zit ik ook altijd met samengeknepen billen.

Heb je er reacties op gehad of valt het mee?

3 likes

Dat ik les heb tot 3 of 4 terwijl het zulk lekker weer is en ik wil wandelen/chillen. Als ik na mijn lessen ga douchen is het vast al een stuk kouder :pensive:

1 like

Dat ene typische zorggerinkel zeker? Ik word wel eens wakker snachts en dan speelt dat in mn hoofd

2 likes

Ah kan gebeuren! Slim er een mail achteraan te sturen.

1 like

Dat alle haarproducten parfum bevatten. Zelfs volume poeder. Laat ik nou net eczeem krijgen van parfum :sob:

2 likes

Mijn buren zijn nog steeds aan het boren :sob::sob::face_with_symbols_over_mouth::face_with_symbols_over_mouth::face_with_symbols_over_mouth::face_with_symbols_over_mouth: Ik kan ondertussen niet eens meer normaal nadenken.

Ik had om 14:30 ook een super belangrijke zoom meeting maar die heb ik maar gecanceld. Kon net een aantal mensen die belden niet eens verstaan :sob:

3 likes

Gisteren heb ik het vuur van het gasfornuis aan laten staan en vandaag kwam ik er achter dat ik gisteren mijn auto niet op de handrem heb gezet én niet op slot. Lijkt wel of ik kortsluiting in m’n hoofd heb, zo voelt het ook en normaal ben ik super secuur met alles. Heb al een paar dagen knallende koppijn die niet weggaat (geen migraine), ook niet als ik pijnstillers combineer. En ben doodmoe telkens. Echt top dit :joy:. En ondertussen pak ik ook geen rust dus is deels m’n eigen schuld. Hoop maar ik vandaag niet weer iets raars doe en dat het nu wel gevolgen heeft :grimacing:.

Werk je toevallig bij Praxis?

Hahah grapje

13 likes

Oh dat klinkt alsnog je even wat rustiger aan moet doen :sweat_smile:

2 likes

ooo man echt alles gewoon. ik haat dat zo!