Dit zijn sowieso altijd types die je helemaal niet aan je deur wil hebben omdat ze je ongetwijfeld iets willen verkopen, dus dan is het antwoord heel makkelijk: nee, die is er niet. Doeiiiii.
āIk heb het gevoel datā lijkt me in dit geval meer zoān "hier kun je niks tegenin brengen want is mijn ~gevoel~"uitspraak.
JA true, ik zei ook nee die is er niet. Zegt 'ie oké we komen later terug. Toen liepen ze weg zonder te zeggen waar ze überhaupt voor kwamen haha? Maar was uiteraard voor een energiebedrijf dus heb ze gelijk gezegd dat de hoofdbewoner hier geen interesse in heeft.
Aan dat ik nog steeds niet gewend ben aan de interface van mn iPhone 11 terwijl ik m toch al 2 maanden heb hiervoor had ik de 8 en ik mis Touch ID!!
Er is geen elektronisch patiƫntendossier, er is een landelijk schakelpunt (waarvoor je elke nieuwe zorgverlener los toegang moet verlenen), waaruit je een paar regels van recent uitgegeven recepten en een paar regels allergieƫn kan inzien, meestal niet volledig en niet up-to-date.
Als jij het ziekenhuis belt krijg je een polimedewerker (waarschijnlijk) aan de lijn, die moet vervolgens op zoek naar jouw dokter, of als die niet gevonden kan worden een andere dokter, die dokter moet dan in jouw verhaal duiken en een recept maken en doorsturen naar de apotheek. Dat gaat in ongeveer 80% van de tijd in 1x goed, de rest van de tijd moet er toch nog opnieuw geklikt worden of in het ergste geval zelfs geprint, ondertekend en gefaxt worden.
Geloof me, voor mij als dokter is het net zoān frustrerend proces als voor jou. Nu in Corona-tijd hebben we extra veel overplaatsingen en dan hebben we van die mensen dus 0 dossier. Dan hoop je dat er ergens op het voeteneind van de patiĆ«nt een envelopje mee is gekomen met een geprinte brief die de zaalarts in het andere ziekenhuis in allerijl heeft getypt, met hopelijk ook een medicatielijstje en een cd met beelden. Dan moet ik de brief overtypen, elk medicament stuk voor stuk invoeren en dubbelchecken, en de cd naar de radiologie brengen die vervolgens de beelden in ons computersysteem inlaadt.
Een duif kan niet vliegend poepen, dus je hoeft je pas zorgen te maken als ze ergens stil zitten!
Sinds ik weet dat meeuwen wel vliegend kunnen poepen haat ik die beesten nog meer, oppassen voor meeuwen dus @desecretaris
Toen ik nog op mijzelf woonde: āzijn je ouders thuis??ā š„²
Jammer haar reactie. Maar zegt ook wel weer veel. Lekker oppervlakkig laten inderdaad en hopelijk kun je bij andere vrienden wel terecht met jouw verhaal ipv eenrichtingsverkeer
Ik weet niet wat er mis is met de jeugd hier in het dorp tegenwoordig, maar ze zijn echt ergerlijk. Eerst hangjeugd waar zelfs volwassenen bang voor waren. En nu de laatste weken is er telkens een groep van een stuk of 15 kinderen tussen de 6 en 12 jaar ofzo die gewoon echt de boel op stelten zetten hier. Midden op straat staan voor je auto zodat je niet door kunt en ook totaal niet aan de kant gaan. Grote bek geven als je ook maar naar ze durft te kijken. Je bijna van de stoep af scheuren met hun fietsen en skeelers. Gewoon in tuinen rennen van mensen.
En vandaag als toppunt de heg in de tuin hier kapotgemaakt. Heel gat erin en overal bladeren en takken
Dit lezen maakt me al boos! Wat irritant.
Jeetje wat heftig. Waar zijn hun ouders? Ik had ze echt iets aan gedaan.
Factuurtje naar de ouders voor de heg. Kregen mijn ouders ook ook toen mijn ontsnapte konijn de planten van de buren had opgevreten haha.
Haha die konijnen dachten vonden het gras/struiken letterlijk groener bij de buren.
Ik heb geen idee waar ze thuishoren. Ik kom ze ook regelmatig aan de andere kant van het dorp tegen als ik naar werk ga. Heb ze voorheen ook nooit gezien dus het is net alsof ze alsof ze hun winterslaap uit hebben en tevoorschijn zijn gekomen. Denk dus sowieso niet dat ze hier uit de omliggende straten zijn (loopt hier allemaal in rondjes) want daar weet ik ongeveer welke kinderen er wonen.
Ik heb nu in ieder geval de deurbel met camera zo ingesteld dat die ook beweging voor de deur detecteert. Misschien dat dat nog iets oplevert.
Ook dat hele voor je auto blijven staan en niet opzij willen is zo irritant. Dat gaat echt nog een keer mis als ze de verkeerde tegenkomen.
Wijkagent al op de hoogte? Misschien dat de wijk- of jeugdagent deze groep al in het oog heeft, elk stukje extra informatie kan helpen bij de aanpak!
ik dacht al dat jij zou reageren Je moet het niet zien als commentaar op jouw persoonlijke werk he. Maar wel als een frustratie met ziekenhuissystemen in zijn algemeen. Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom ik iedere zorgverlener apart toestemming moet geven. Dat is een beetje tegenstrijdig aan het idee van een gedeeld dossier. Als ik het ziekenhuis bel krijg ik gewoon mijn verpleegkundige aan de lijn. En in dit geval ging het gewoon om recepten die allang door de arts zijn uitgeschreven maar op de een of andere manier niet bij mijn apotheek aankomen. En dit is niet de eerste keer dat dit gebeurt. Ik ben nu al drie keer aan het bellen om deze recepten bij mijn apotheek te krijgen en iedere keer zegt de verpleegkundige dat het geregeld wordt maar er gebeurt telkens niets. En dan heb ik straks geen medicijnen dus dat vind ik wel een probleem.
Ja volgens de buurtwhatsapp wel, maar ik heb niet het idee dat die veel doet. Van de oudere hangjeugd zijn blijkbaar zelfs namen bekend, zowel bij agent als bij gemeente maar beide partijen doen niet veel behalve een keertje extra langsrijden op momenten dat er niks is. Op een gegeven moment was het zo erg dat mensen in het dorp zeiden dat ze zĆ©lf op patrouille gingen al dan niet met hun honden omdat ze het spuugzat waren. Weet niet of dat uiteindelijk echt is gebeurd want het is natuurlijk ook geen oplossing om eigen rechter te spelen, maar het was echt erg. Bejaarden durfden niet meer buiten te komen, kinderen durfden niet meer naar de speeltuin, ouders gingen vervolgens met de kinderen naar speeltuin om verhaal te halen en werden ook weggejaagd, autoās werden bekrast, eigendommen vernield, overal rotzooi, geschreeuw en gekrijs midden in de nacht en zo kan ik nog wel doorgaan.
Alleen lijkt het er nu dus op dat er een soort van jongere generatie is gekomen die de plaats van de oudere heeft ingenomen.
Omdat mensen niet wilden dat zomaar iedereen in iedereens gegevens kon neuzen, daarom moet je expliciet iedereen toestemming geven, je kunt ook achteraf inzien wie er allemaal naar jouw gegevens hebben gekeken, superveilig voor de privacy, maar handig is anders.
Ik weet niet hoe dit in jouw ziekenhuis is, maar hier kan een recept dat al is uitgeschreven niet zomaar opnieuw worden afgedrukt, dat moet opnieuw fysiek door een dokter met een knopje worden gedaan (en soms dus dan geprint en gefaxt). Dus jouw verpleegkundige moet dan (bij ons) alsnog bellen/mailen/rondlopen om iemand te vinden die op dat knopje wil drukken. Heel veilig voor de medicatieveiligheid, maar handig is anders.
Ik deel jouw frustratie dus helemaal, maar als je/we/Nederland hier iets aan willen veranderen moet de Eerste Kamer niet vanuit een onterecht onderbuikgevoel gevoed door de media/de onderbuiken van de gemiddelde Nederlander de overheid verbieden om hieraan te werken, zoals bij het vorige voorstel gebeurd is.
Maar wat betreffende dat eerste he, nu geef ik dus een apotheek toestemming voor mijn elektronisch dossier en dan kan dus iedere medewerker van de apotheek in mijn dossier neuzen (waarom je dat zou doen, Joost mag het weten) zonder dat ik daar toestemming voor heb gegeven. Dus dan maakt individueel toestemming geven toch niet uit?
En met dat tweede, ik neem aan dat dat ook het proces in mijn ziekenhuis is. Maar dat is toch heel vreemd. Dat een recept wat al op medisch niveau is goedgekeurd moet worden herkeurd omdat er iets fout is gegaan in de administratie?
Ik ervaar gewoon dat er heel veel miscommunicatie is tussen de verschillende zorgverleners en dat dat voor een hoop problemen zorgt. En dat ik als patiƫnt telkens ontzettend alert moet zijn dat alles secuur verloopt en dat ben ik juist vanwege dat ziek zijn niet altijd.
Nouja, jij hebt die apotheek toestemming gegeven, zonder dit systeem zou iedereen in Nederland die in een apotheek (of een huisartsenpraktijk, of een huisartsenpost, of een ziekenhuis) werkt in alle gegevens van iedereen in heel Nederland kunnen neuzen.
En dat tweede, jij zal met je antibiotica geen slechte bedoelingen hebben, maar een ander kan best proberen wat extra oxycodon of fentanyl of naalden of weet ik het wat los te peuteren om te verhandelen op de zwarte markt. Of ze zijn dementerend en vergeten dat ze alles al hebben genomen en nemen zo onbedoeld overdosissen van alles. Of ze sparen het op om een (zelf)moordpoging mee te faciliteren. En de overheid vindt dat we dat met 100miljoen superprecieze regels en reguleringen moeten voorkomen.
Nogmaals, ik deel je frustratie!
Recepten die niet kloppen 10 gram bakpoeder op een koekjes recept leek me al veel, maar nu heb ik zo een tinteling in mijn mond van dat niet al het bakpoeder is geneutraliseerd
en dit was een duur recept met amandelmeel en pijnboompitten(verder wel lekker)