Waar erger je je aan? #9

De reels die ik de afgelopen tijd aanbevolen krijg op Instagram. Ik zoek vaak naar eten en af en toe naar fitnessinfluencers (met serieuze workoutschema’s enzo, niet willekeurige knappe mensen met detoxteacodes), en nu krijg ik ineens allemaal video’s over wat fitnessmodellen eten om niet aan te komen, of video’s over hoe ze eruit zien in het echt t.o.v. op foto’s (hetzelfde, maar dan met 1 cm uitstekend vet onder hun navel, ofzo), en dit:

https://www.instagram.com/reel/CN5a0nmliHA/?igshid=186ky46jwcrco

Screenshot_20210426-225353_WhatsApp

Ga weg. :woozy_face:

2 likes

Ach, hoe ze eruit zien in het ‘echt’ is 9/10 keer alsnog vet geposeerd, geforceerd en vaak zelfs bewerkt. Dikke onzin allemaal :upside_down_face::upside_down_face:

1 like

Ja! En I don’t give a shit! Het is niet dat ik er onzeker van word, maar ik wil het gewoon niet zien. Het is het deel van sociale media dat ik echt niet leuk vind, die opgelegde (schoonheids)idealenbullshit, en ik erger me heel erg aan hoe het me opgedrongen word. Laat me gewoon lekker eten, leuke mensen, planten en memes zien, aangezien dat de posts zijn die ik leuk vind, opzoek en opsla.

4 likes

Ik ook. Word er steeds en steeds bozer van hoe vaker ik het zie en hoe meer ik erachter kom hoe schadelijk het wel niet is dat onrealistische ideaalbeeld pff. Vooral dat zoveel mensen erin geloven.
Je kan op insta volgens mij wel aangeven dat je minder van dat soort content wil zien, weet alleen niet of het werkt :joy:

1 like

Dat het koningshuis argaisch is, is mij bekend maar hoe seksistisch wil je het hebben.

"De grote veranderingen zullen pas plaatsvinden zodra ze een partner heeft gevonden. "

Echt weg met het koningshuis!!!

24 likes

Pff hallo de vorige eeuw belde

4 likes

Maar je kunt toch gewoon een nieuwe bh bestellen en in die nieuwe bestelling de kapotte bh retourneren? Dus de nieuwe bh die je bestelt (bestelling 2) hou je en zie je als bestelling 1 ivm korting. En de kapotte bh uit bestelling 1 stuur je retour in bestelling 2. Zo doe ik het ook altijd in zo’n geval, heb je je bh en korting.

15 berichten zijn samengevoegd naar een bestaand topic: Het leed dat daten heet #5

Huuuuh wat stom. Ik kreeg gister een mail dat ik zelf een afhaalmoment kon plannen voor vandaag, heel chill!
Van die mails van winkels met ‘oké het ligt klaar, je moet over 20 minuten langskomen succes’ vind ik zo raar. Ik heb nu wel weinig te doen, maar ik kan niet zomaar altijd.
Heb je ze vandaag nog kunnen ophalen uiteindelijk?

Er is hier gewoon een soort feestje gaande?? Een horecatent heeft een bar in de deuropening en 't staat echt supervol daar in de hele straat.
Ook het bankje dat erbij zat zit helemaal propvol.
Ik sta echt versteld, die horeca tent zit schuin tegenover het politiebureau.
Oh en also : mensen liepen dus allemaal op de weg terwijl ik daar ook fietste :triumph:

Dat ik deze dag verpest heb met uitslapen, haren wassen een dutje van twee uur en nu sporten

1 like

Ik lees net een brief waarin staat dat mijn persoonsgegevens zijn gestolen. Helemaal top :+1:t2:

1 like

wat naar! ben wel benieuwd waarvan de brief is? en wat moet je nu doen?

Aan iedereen die zo asociaal in de Jordaan aan het zuipen is

2 likes

Dat m’n vriend niet kan lezen als ie dronken is.

‘Heb je een leuke koningsdag?’
‘Nee niet echt, ben al weer thuis’
‘Oh jammer, hoop dat je een leuke dag hebt gehad😘’

Ik zeg toch net dat het niet leuk is🤷🏻‍♀️ Maar misschien ben ik gewoon chagrijnig omdat iedereen iets leuks aan het doen is en zich niks meer van corona aantrekt.

3 likes

@Cozycute jouw tegengeluid doet me wel goed. Vandaag was ik even jaloers op een grote vriendengroep van wel 30 mensen (nee ze hielden zich niet bepaald aan de Corona maatregelen). Sommige hadden kinderen die allemaal met elkaar aan het spelen waren enzo. Ik heb wel vriendinnen en vrienden, maar nooit zo veel en dat iedereen met elkaar overweg kan.

Mijn ergenis: we hebben een moeilijke slaapkamer (veel schuine daken) en willen daar graag een kast. We hebben een interieurbouwer langs laten komen en hij had telkens geen prijsindicatie want het zou liggen aan welk zo veel verschillende factoren etc. Wij hebben toen gemeld wat we ongeveer als budget gepland hebben. Nu zijn we flink wat overleg en een dikke maand verder, komt hij met de eerste offerte. En die is 2,5x zo duur als het door ons doorgegeven budget :angry:

2 likes

Weet niet of er bij @Chan hetzelfde is gebeurt maar ik kreeg zo’n brief dat mijn digid gegevens waren ontdekt door een malware (?) en toen hebben ze hem opgeheven en moest ik een nieuwe aanvragen :grimacing:

1 like

Van de gemeente! Ik weet niet precies wat er is gestolen, daarvoor kan ik ze bellen. Verder staat erin dat ik alert moet zijn op verschillende dingen

1 like

Tip:

haveibeenpowned.com

1 like

De streams van de streamers bij de buren loopt 5 seconden achter.

1 like