Waar erger je je aan? #9

Ik ken die etiquette ook niet? Ik vind het eigenlijk wel normaal de dingen die je noemt.

22 likes

Nou het voordeel van zo’n tikkie is dus juist dat je precies kunt zien wie er betaald heeft
Beetje doelloos dus om te melden dat je betaald hebt

5 likes

Of mensen in een groepapp die helemaal niks zeggen, nooit.

9 likes

Dat ik nergens Killing Eve kan kijken :rage:

Seizoen 1 tm 3 staat gewoon op npo startplus.
2.95 p mnd

1 like

Ik heb mijn ex ooit ontmoet via een online/internationale vriendengroep en daar hebben we dus al jaren een WhatsApp groep mee. We zijn op een redelijk normale manier uit elkaar gegaan, maar hij had al zo’n 3 jaar niets in die groep gezegd (en zijn stilte was sinds wij uit elkaar zijn). In eerdere jaren hebben mensen hem ook gewoon gefeliciteerd met zijn verjaardag, nog steeds geen reactie :woman_shrugging:t3: Nu laatst reageerde hij wonder bij wonder ineens op iemand! Ben heel benieuwd hoe lang hij het nu weer vol gaat houden…

1 like

Dat is een heel losstaande ergernis? Volkskrant had eens een goed artikel, maar achter betaalmuur nu dus kan niet vinden of het dat precies was. Google op WhatsApp etiquette en je vindt meerdere artikelen!
Ik vind het zo irritant als mensen uitwijden of als er gezegd wordt ā€œje mag het naar mij sturenā€ en je 13x een "ok! " ā€œDoneā€ ā€œ(Y)ā€ krijgt.
En ik had het over die groepsapps speciaal voor gelegenheden. @pastelzwart
Ik vind het ook gek als je in een vriendenapp zit en nooit reageert hoor, maar dit gaat om een vrijgezellendag regelen. Ik heb zoiets van joe ik hoor het wel als ik actie moet ondernemen. Niet dat je 4 maanden lang in een appgroep moet zitten. :sob:

2 likes

Inderdaad een andere ergernis, maar niet losstaand.

Ik heb erop gegoogeld en best veel kunnen lezen (dat vond ik al grappig, leuk dat er geschreven wordt over Whatsapp etiquette). Maar iedereen heeft ook weer z’n eigen regeltjes in zo’n artikel gezet, dus weet nu nog niet ā€˜hoe het heurt’. Als je ooit nog een goede link tegenkomt, hou ik me aanbevolen!

Bah ja super vervelend. Ik haat groepsapps sowieso, stap er ook meteen uit als het een groep zonder doel is.

1 like

Ik vind dit juist wel fijn? Vind het eerder als een awkward stilte voelen als iemand een tikkie stuurt en helemaal niemand reageert.

23 likes

Je kunt je instellingen zo zetten dat je niet ongevraagd aan groepsapps toegevoegd kunt worden trwns. Dan krijg je eerst een verzoek of ze je toe mogen voegen. Heel handig!

1 like

Waar dan?

1 like

Ga naar instellingen - privacy - groepen
Daarna aanvinken wie jou mag toevoegen aan groepen!
En dan bij ā€˜behalve’ vink je al je contacten aan.

Screenshot_20210504-083659_WhatsApp|225x500

1 like

Maar dat is toch niet hetzelfde? Want hiermee kun je nog steeds ongevraagd aan een groep toegevoegd worden, alleen dan door je contacten

2 likes

Nee lees even wat ik nog erbij gezet heb

2 likes

Oh ja voor mij werkt dit helaas niet want ik sla bijna nooit nummers op :grimacing: maar wel handig ja

1 like

Nouja als het zo irritant is kun je de meldingen toch gewoon op stil zetten? Of stap je eruit.

Voor mij zijn al die ā€˜Done/betaald’-berichten juist een handige reminder want ik ben zo’n persoon die tikkies nooit direct betaalt.

Irritanter vind ik groepchats die dood zijn en niemand ziet of spreekt elkaar meer, maar opeens bij verjaardagen stuurt men 20x identieke ā€˜gefeliciteerd!!’ berichtjes. Hoe zit het met die etiquette?

8 likes

Dat m’n haar ineens perfect zit en m’n enige uitje op de fiets naar de teststraat is… Met m’n haren op een knot onder m’n capuchon

4 likes

ā€˜Neem je al een hond?’
Bitch, hou op!

2 likes

Mijn abonnement van de bus start om 09.00u maar de bus vertrekt op precies dezelfde tijd maar je kan natuurlijk niet om 9 dan ook precies nog inchecken want vaak ben je er wel 2/3 minuten eerder al