Ik heb even gegoogled maar het mannetje schijnt dus langer te zijn en het vrouwtje kleiner en ronder.
Vrouwtjes hebben een ‘snee’ en mannetjes gewoon een rondje. En de vrouwelijke hebben dus veeeeel pitten.
Makes sense
Hahah dit is ook hoe ik het onthoud.
Precies dit!!! Ik betaal echt met liefde meer voor mijn boodschappen bij de AH, krijg je er iig een beetje kwaliteit voor terug.
Oh noooo
Dus we hoeven nu alleen nog maar te onthouden dat die met zon spleetje veel pitjes hebben.
Nee die is non binair
Oké dan niet mannelijk of vrouwelijk maar ik merk wel echt verschil. Het is niet 100% fool proof want ik heb ook wel eens ‘vrouwelijke’ waar geen zaadjes inzitten.
Vs
De textuur is zo anders.
Mn vriend en ik hadden al een grote kutdag. Toen gingen we langs een collega van mij om haar met iets te helpen, komen we terug bij de auto… parkeerboete
Dat gebeurt als je ze lang laat liggen! Je ziet ook een beetje bruin. Let er maar eens op! Textuur wordt dan ook heel anders. Zachter (met pitjes). En de buitenkant van die bovenste is zachter als je erin knijpt.
Hmm deze heb ik gisteren van Picnic gekregen dus ik had gehoopt dat ze wel vers waren, maar ik ga er eens op letten als ik het in de winkel koop.
Dat is toch wat ze zegt
Ja ja komen ze weer, ik erger me weer aan mijn huisgenoten. Schoonmaakrooster doet men niet dus er rest nog maar één taak, de containers twee keer in de week buiten zetten als het je week is. Sommige vergeten dit constant en dan mag de schoonmaakster, is ze niet verplicht, het oplossen. Zij neemt dan altijd vuilnis mee omdat ze in een appartementencomplex woont en het daar gezamenlijk is. Maar ik vind dit echt echt niet kunnen. Ik heb standaard een wekker staan elke week, echt een fucking kleine moeite. Er is zelfs een app die een melding geeft al vaker aangegeven maar het boeit ze niet.
Het bestaan van tuinkleden. Al die klote tuinen vol met tegels, daar weer een kleed op smijten en dan voor het echte buitengevoel prachtige tuinposters van bloemen en schapen aan de schutting hangen.
Uit het citaat van @Reflect zou je dus kunnen halen dat die zelfbestuivende mannelijke en vrouwelijke bloemen ook zorgen voor een mannelijke of vrouwelijke vrucht. En dat klopt volgens @anon50301661 dan weer niet haha.
Ik heb tijdens een kookworkshop ook een keer dat verschil geleerd @Nefertiti. Ik heb er eigenlijk nooit meer op gelet bij het kopen van een aubergine, maar af en toe heb ik er ook een met veel pitjes erin en dat zijn ook gewoon verse aubergines. Vorige zomer heb ik ook wat aubergines uit mijn tuin gehaald, dus ik ga deze zomer eens kijken of die theorie van het streepje/rondje klopt.
Ik haal dat echt niet uit het citaat, citaat zegt juist er zijn geen mannelijke en vrouwelijke vruchten. Alleen dat de plant zelf zowel mannelijke als vrouwelijke bloemen heeft, wat enkel betekent dat deze zichzelf kan bestuiven en niet een andere plant daar voor nodig heeft. Niks over dat daar dan andere vruchten uit kunnen komen, staat juist dat dat niet bestaat.
En in principe zijn die met pitjes ook wel vers, maar gewoon (iets te) laat geplukt tov die met zonder pitjes. Wat verder gerijpt.
Ik lees het nu nog een keer en ik was denk ik nog niet helemaal wakker toen ik reageerde haha.
Zo jammer dat die aubergines met een spleetje maar 70 cent voor elke euro verdienen in vergelijking met hun mannelijke tegenhangers
Maar even serieus, ik heb ook wel eens zoiets gehoord over vrouwelijke paprika’s, die zoeter zouden zijn en dat mannelijke paprika’s meer zaad hadden toen dacht ik ook ??? Vond het wel indrukwekkend om zulke menselijke stereotypen aan groente (fruit?) te verbinden, haha.
Aan dat mn zusje zo besluiteloos is. We proberen iets te bedenken voor moederdag, dus ik stel een etentje voor (thuis) van een bepaald restaurant. Niet echt een reactie. Dan nu: ja wat doen we nou? Eh meid, ik heb iets voorgesteld, of je vindt dat goed of niet maar kom dan zelf met iets anders. Zo passief altijd.