Waar erger je je aan? #9

Ja en altijd mensen in hun privileged positie die dit dan zeggen

14 likes

Alsof veel van onze ĂŒberhaupt een keuze hebben? En dan nog :roll_eyes:

2 likes

Ik heb een vriendin die altijd een beetje denigerende opmerkingen maakt naar iedereen (volgens mij is het haar eigen onzekerheid projecteren), maar op zo’n manier dat het niet mega opvalt of je er niks van kan zeggen. Bijvoorbeeld iemand wil een eerste huisje kopen, dat ze dan een huis doorstuurt van 4 ton met: oh dit is wel leuk voor jullie!
En dat die ander dan moet zeggen: dat kan ik niet betalen. oid :cry:
Of dat er een beetje verf van de kozijn is en dat ze dan zegt: oohh hier moet nog een keer wat aan gedaan worden of niet?
Allemaal van die dingen dat je denkt :face_with_raised_eyebrow: Of je moet verdedigen ofzo.

9 likes

Mn moeder appt om 22.00: ik kom om half 11 dit en dat bij je ophalen
Ik zeg: is goed, nu om 22.30 bedoel je?

Dat heeft ze gelezen. Kreeg geen antwoord. Zit nog te wachten dus ik app net: of bedoel je morgen?

Uiteraard geen antwoord meer. Voor niks op gebleven verdomme.

Helemaal eens!
En mijn ervaring is ook dat men steeds vaker zal proberen die grenzen op te rekken als je ze niet direct duidelijk aangeeft en op je strepen gaat staan @Acquiesce . Zijn ze nu helemaal betoeterd, ze mogen verdorie blij zijn dat je na lang ziek geweest te zijn er weer 2 dagen in de week bent, en dan zou jij nu bang zijn om ongemotiveerd over te komen. Echt de wereld op z’n kop hoor. Dit vraagt om een ‘zoals we al meermaals eerder hebben besproken ben ik op dag X ook niet beschikbaar aangezien mijn werkdagen dag Y en dag Z zijn’-achtige mail.

7 likes

Ah, lieve reactie, je hebt ook helemaal gelijk. Weet ergens inderdaad ook wel dat om te zorgen dat ik straks niet weer volledig uitval ik dit echt veel strakker moet doen. Zou alleen zo fijn zijn als ik daarin ook een beetje ondersteuning bemerk vanuit mn werkgever en niet alleen als het hun uitkomt. :sweat_smile: Maar ja, ik heb vrijdag weer een overleg met mn supervisor staan en ga dan denk ik nog maar even benadrukken dat ik dit echt niet fijn vond zo. Ben benieuwd.

Ik weet niet of je in België of Nederland woont maar ik weet als je in België in zo een reïntegratietraject zit je 2 opties hebt. Een flexibel rooster en dan kunnen ze je eender wanneer laten werken zolang je niet over de afgesproken uren gaat. Je hebt ook een vast rooster, dan kan aangeven welke dagen en welke uren je wil werken en mag er niet van af geweken worden.
Veel succes met het gesprek met je werkgever. Hopelijk krijg je toch een beetje begrip.

Ik zou je echt niet gaan aanpassen hierin. Het is niet “normaal” dat mensen op je vrije dag afspraken inplannen, tenminste niet waar ik werk. Dan is echt het einde zoek want dan ben je totaal aan hun overgeleverd, kan je zelf helemaal geen afspraken plannen omdat ze wel eens iets in je agenda kunnen zetten. Je kan toch terugmailen van; “ik zou er graag bij zijn, maar dit is mijn vrije dag, laten we even overleggen over wanneer we het verzetten/inplannen”. Denk echt dat je nu niet de wereld moet gaan omdraaien en je moet gaan voegen naar dit soort vage acties van anderen. Kan je trouwens je agenda niet blokken op je vrije dagen?

1 like

Waarom voelen Nederlanders toch altijd de behoefte om op ieder vrij moment een freaking bladblazer te gebruiken, te zagen, te timmeren en te boren!!!

17 likes

Ik bied mijn excuus aan voor mijn vriend :sob: die is nu de tuin aan het verbouwen.

Ik werd op deze vrije dag om half 8 uit mijn bed gedrilt door de buren en nu zijn ze klaar
 echt had dan gewoon wat later begonnen. Ik wilde uitslapen :sob:

1 like

Deze spelfout in de nieuwsbrief van Center Parcs

18 likes

afbeelding

:joy::joy:

6 likes

Wat is de fout dan? :grimacing:

1 like

Oooh haha die d-t dingen daar heb ik ook nog altijd moeite mee. Probeer wel vaak het woord met lopen te veranderen maar alsnog maak ik daar veel fouten mee.

1 like

Supergoed dat je het gewoon vraagt! Ik had het er ook ff bij kunnen zetten

5 likes

Dat m’n vriend vannacht de koelkast open heeft laten staan waar super veel vlees in ligt. :roll_eyes: het voelt nog een klein beetje koud aan, dus ga het er maar op wagen.

1 like

Als ik met iemand bel en ik hoor krijsende/schreeuwende kinderen op de achtergrond. :dizzy_face: :gun: offudhejwiwhs , echt WAT irritant. Ik zei ook netjes, ik kan je heel slecht verstaan, misschien kan je ff ergens anders naartoe lopen? Kreeg ik als antwoord, nou dat is nou eenmaal wat kinderen doen. Ja prima bel dan niet en ga naar je krijsende koters.

15 likes

Vandaag aan alles, niks lukt en ik ben chaggerijnig. Vooral irritatie aan van die mensen die moeten laten zien hoe goed het allemaal gaat. :nauseated_face:
En het koffiezetapparaat is kapot.
En het is een ‘vrije’ dag dus ook nog de druk dat ik eigenlijk moet genieten en niet zo chaggerijnen.

Ik was vergeten dat je mag roken op het terras en zit nu mijn hoest in te houden en te balen dat mijn haar gaat stinken terwijl mijn man een rondje loopt met de baby.

(Irritant van mezelf dat ik daar niet aan dacht, we zitten namelijk onder een luifel waar alles blijft hangen)

3 likes