Waar erger je je aan? #9

Aan mezelf :sweat_smile:. Ik moet dingen regelen en heel veel nog inhalen doordat ik corona heb gehad, maar ik heb echt nog steeds het concentratievermogen van een goudvis op het moment. Gaat lekker dat afstuderen zo :sweat_smile:

1 like

Hoe gaat het inmiddels met je? :hugs:

2 likes

Ik dacht dat ik eeeeeeeindelijk van m’n aftandse oude woning af was, is blijkbaar het plafond nog niet goed en moet het gestuct worden :woozy_face: wist niet dat dat voor de huurder was ook? Maargoed ik wil m’n 1000 euro borg terug.

En de meid die mijn woning overneemt is al eerder onze afspraken niet nagekomen dus ben benieuwd of ze echt gaat betalen voor het restant van mei.

En ik ben m’n OV kaart kwijt dus moet nu dure uurkaartjes kopen en kan dan niet eens met de Chille rechtstreekse bus naar m’n vaccinatie locatie want die is van een andere vervoerder

ECHT KLAAR met vandaag al

3 likes

Maar echt :sob: had er echt weer zin in

1 like

Stom dat ze daar geen buitenlocatie hebben, dat vind ik sowieso leuker dan in zo’n donkere binnenruimte. Minder snel benauwd haha

2 likes

Ik zit nu ongeveer 5 maanden thuis van werk vanwege burnout/overspannen, en zó vaak als mensen aan me vragen hoe het gaat en ik daar antwoord op geef (en dan dus de klachten noem die ik heb, oververmoeidheid, slecht slapen, hyperventileren, piekeren, duizelig, steken op m’n borst, etc) krijg ik als reactie ‘oh ja dat heb ik ook allemaal, we zijn niks meer gewend hè door corona, zo snel overprikkeld!’ How about dat je gewoon even naar mijn verhaal luistert en daarop reageert ipv het in een veeg naar jezelf toe te trekken en mijn situatie te bagatelliseren. Het kutte eraan is dat ik (en volgens mij veel overspannen mensen met mij) vaak angstig ben dat ik het allemaal overdrijf, dat het niet echt is, dat er binnenkort tegen me gezegd gaat worden dat het allemaal wel weer genoeg rust is geweest en ik nu toch echt wel weer aan de slag zal moeten. Die reacties van mensen spelen hier precies op in en dat is zo kut. Ik weet ook gewoon niet goed hoe ik erop moet reageren als iemand zoiets zegt. ‘Ohja nee als jij dat ook allemaal hebt zal het wel aan mij liggen, weet je ik ga denk ik toch maandag wel weer gewoon aan de slag want schijnbaar valt het toch allemaal wel mee met me als ik dit zo van jou hoor.’ Zoiets? Naja ik heb echt het gevoel dat ik me dan moet gaan verdedigen en argumenten moet aandragen waarom het bij mij erger is ofzo, zo kut is dit.

30 likes

Zo aso. Ik zou t lekker melden bij de gemeente, krijgt ze wss een boete

1 like

Nou wat super lief dat je het vraagt!

Lang verhaal

Maar over het algemeen heel goed. Heb het nooit zo letterlijk op het forum gepost omdat ik het ook een heel spannende uitspraak vind, maar in februari bleek dat ik kankervrij ben! Daarom ben ik in maart geopereerd aan m’n borsten en dat is allemaal dus goed gegaan. Laatst soort van ontsteking achtig iets, dat was vervelend, en het trekt tergend langzaam weg, maar dat wordt gelukkig ook weer beter nu! Als ik ooit een andere forumnaam moet, dan neem ik iets met ongeduld :joy: M’n dagen gaan wel echt met hoge pieken en diepe dalen, dat kan zelfs per dag of per uur wisselen, en er zit nog niks tussenin. Zeker de buitenwereld merkt het vaak niet denk ik, maar ‘s avonds thuis (en alleen) kan ik gigantische huilbuien ook hebben. Maar dat hoort er allemaal bij blijkbaar. Dus zo goed en zo kwaad als het gaat probeer ik m’n dagen te vullen met ??? Tegenwoordig is dat terrassen, haha. Maar heb me aangemeld om vrijwilligerswerk te gaan doen en ik ga ook weer terug medisch revalideren waar ik ook psychologische hulp kan krijgen. Toevallig vandaag gebeld voor m’n intake dus daar zit schot in. O ja en natuurlijk een beetje daten. Laatste tijd zijn ze allemaal ellende, maar wel leuk voer voor het leed dat daten heet topic hehe. Dus oké heel lang verhaal kort; overall goed en ik heb helemaal zin in Twijfelkont 2.0 en om m’n nieuwe leven, zo voelt het, vol in te gaan met positive vibes

90 likes

Goedzo

Aso

2 likes

Oohhh wat een stress. Maar het plafond stucen lijkt me niet voor de huurder?

2 likes

Ja dat leek mij ook al toch?!! Ik ga toch maar ff iemand inhuren want ben echt klaar met dit gedoe en dan kijk ik achteraf wel of ik de kosten vergoed kan krijgen

2 likes

Ja snap ook dat je er vanaf wil zijn!

Ik had ook zieke stress of ik mijn borg wel terug zou krijgen maar mijn huisbaas wierp 1 blik en vond het wel best :stuck_out_tongue: Succes iig!!

1 like

ik heb zo’n app die aangeeft wanneer het afval wordt opgehaald, maar als er dan een keer een dag een feestdag is en het niet wordt opgehaald dan krijg ik echt 10x op een dag een melding daarover. JAHA na 1x weet ik het ook wel!!

3 likes

Wat fijn zeg!

2 likes

Aahhh wat super fijn om te lezen dit :smiling_face_with_three_hearts: heel normaal om zoveel emoties nu te hebben die alle kanten opvliegen. Je komt uit een periode waarin je bijna geleefd wordt, je moet wel, maar nu krijgen emoties ook weer wat meer ruimte en die moeten er echt even uit. Geef jezelf de tijd daarvoor, en om weer meer te gaan uitkijken naar de toekomst en hoe je die wil invullen :hugs: daar ben je al goed mee op weg zo te horen!!

5 likes

Same

1 like

Volgens mij is dat alleen voor de huurder als de verhuurder kan aantonen dat de huurder verantwoordelijk is voor het toebrengen van schade. Dus bijvoorbeeld als jij een lekkage hebt veroorzaakt, of stukken eraf hebt gebikt.
Zolang dat niet het geval is, en het gaat om onderhoud, is dat mooi niet jouw probleem.
De bewijslast ligt dus ook bij de verhuurder!

Heb je toevallig een rechtsbijstandverzekering? Ik heb dat een paar jaar geleden genomen omdat het in de particuliere huur altijd gezeik is en je op alle mogelijke manieren genaaid wordt. Vorig jaar hadden we een voortslepende kwestie met onze verhuurder (een gerenommeerde makelaardij waar alle werknemers een dikke auto rijden en blarblar vrijmibo blarblar doen) omdat ze ons overschot aan servicekosten een half jaar na de deadline nog niet terug hadden gestort. Wij hebben zelf iedere maand en op een gegeven moment iedere week gebeld en werden steeds afgepoeierd. Toen dacht ik: toch eens die verzekering aanspreken. Die advocaat stuurde 1 briefje in de trant van ‘jongens, jullie zitten hier fout en dat weten jullie zelf ook wel’ en presto! Drie dagen later hadden we het hele bedrag terug.
Dit zijn vaak ook vieze tactieken waarbij de ‘machtigere’ partij denkt dat jij het toch wel zult opgeven, omdat je idd afhankelijk van hen bent voor je borg etc. Niet door laten afschrikken!

7 likes

Ja pff, zo klaar mee!! Het zijn panden in mega slechte staat, en afbrokkelend stucwerk kan niet eens door mij/slecht huurderschap komen denk ik?

Heb net al even een huurdersinfo punt gebeld erover en die gaan het nog even verder uitzoeken. Maar ja zij zitten lekker met m’n 1000 euro, en heb helaas geen rechtsbijstandsverzekering. We zijn met de huurders ook al met een zaak tegen de verhuurders bezig overigens, maargoed :stuck_out_tongue:

3 likes

Omg ga je naar een huis waar je een eigen wasmachine kan hebben? :smiley: (en in de toekomst eventueel een Bloomon boeket op tafel kan hebben staan hehe)

1 like

JA de wasmachine heb ik al aangeschaft en m’n vader kwam vandaag een bloomon-like boeket brengen :sob: echt een upgrade haha
Nu je t zegt
Zo nog maar eens een wasje doen lol

5 likes