Waar erger je je aan? #9

Chill! Nu nog ff dealen met je oude appartement en de mankementen (volgens mij is plafond inderdaad alleen voor jou als je er zelf iets aan hebt gedaan of nalatig bent geweest)

1 like

Heb nu al 3 LinkedIn posts gezien van mensen die een nieuwe baan hebben en dan zo’n foto met papieren onder de arm hebben met ‘functie elders’ :roll_eyes:

Doe maar nieeeet

5 likes

Er is hier al 10 minuten lang een of ander tyfusjong op een zoomende scooter rondjes aan het rijden. FLIKKER OP

4 likes

Dat ik vandaag buiten alle ramen heb gelapt en het nu gaat regenen :cry:.

Ik werk na vrij lang ziek te zijn geweest inmiddels weer ongeveer de helft van mijn uren, ben nog aan het reintegreren. Houdt oa in dat ik er sowieso op 2 vaste dagen niet ben, dit is al sinds begin dit jaar zo. Op die dagen plan ik dan ook meestal mijn eigen therapie-afspraken en andere behandelafspraken enzo in. Nu waren mn supervisor en opleider eerder al een beetje teleurgesteld dat ik niet wat flexibeler kon zijn met mijn ‘vrije’ dag zodat ik bij een beoordeling van een interessante patient kon zijn. Uitgelegd dat ik dan zelf gewoon andere afspraken heb staan en toen was het ‘oja, ok
 hadden we niet aan gedacht’.

Allemaal leuk en aardig, maar nu 3 maanden later wordt er weer een afspraak met die patient en mijn opleider gepland, weer op mijn ‘vrije’ dag, en heeft mijn supervisor rondgemaild ‘ik ben er niet die dag, maar denk dat Acquiesce er wel bij kan zijn!’. Zonder dat even met mij te overleggen, want ik kan dus helemaal niet dan.

En nu voel ik me dus helemaal lullig omdat ik nu niet gemotiveerd overkom als ik weer afzeg en probeer ik mn eigen afspraak met mn psycholoog maar te verplaatsen. Maar eigenlijk ben ik ook gewoon pissig dat ze zelf ook de hele tijd zeggen dat ik m’n grenzen moet aangeven maar ze dan wel weer dit soort dingen flikken. :grimacing:

2 likes

Mijn ervaring is dat mensen willen dat je je grenzen aangeeft zolang je hun daar niet mee in de weg zit :sweat_smile:

Wel echt vervelend. Is niet voor niets zo afgesproken!

28 likes

Dit is zo waar, dit verdient een tegeltje.

3 likes

Zo, die klopt idd helemaal!

1 like

Ik kom gewoon een x per kwartaal terug met deze ergernis

Mensen die zeggen dat huren “weggegooid geld” is

GA WEG PLEUR OP HOU JE BEK ik hoef het niet te horen, ik ben het er niet mee eens en al helemaal niet op een denigrerende toon beginnen tegen mij

Ik ben nu verhuisd naar een huurhuis dus jullie snappen dat deze ergernis nu zeer actueel is, alsof ik mij moet verantwoorden waarom ik niks gekocht heb, nogmaals: pleur op

64 likes

Ja en altijd mensen in hun privileged positie die dit dan zeggen

14 likes

Alsof veel van onze ĂŒberhaupt een keuze hebben? En dan nog :roll_eyes:

2 likes

Ik heb een vriendin die altijd een beetje denigerende opmerkingen maakt naar iedereen (volgens mij is het haar eigen onzekerheid projecteren), maar op zo’n manier dat het niet mega opvalt of je er niks van kan zeggen. Bijvoorbeeld iemand wil een eerste huisje kopen, dat ze dan een huis doorstuurt van 4 ton met: oh dit is wel leuk voor jullie!
En dat die ander dan moet zeggen: dat kan ik niet betalen. oid :cry:
Of dat er een beetje verf van de kozijn is en dat ze dan zegt: oohh hier moet nog een keer wat aan gedaan worden of niet?
Allemaal van die dingen dat je denkt :face_with_raised_eyebrow: Of je moet verdedigen ofzo.

9 likes

Mn moeder appt om 22.00: ik kom om half 11 dit en dat bij je ophalen
Ik zeg: is goed, nu om 22.30 bedoel je?

Dat heeft ze gelezen. Kreeg geen antwoord. Zit nog te wachten dus ik app net: of bedoel je morgen?

Uiteraard geen antwoord meer. Voor niks op gebleven verdomme.

Helemaal eens!
En mijn ervaring is ook dat men steeds vaker zal proberen die grenzen op te rekken als je ze niet direct duidelijk aangeeft en op je strepen gaat staan @Acquiesce . Zijn ze nu helemaal betoeterd, ze mogen verdorie blij zijn dat je na lang ziek geweest te zijn er weer 2 dagen in de week bent, en dan zou jij nu bang zijn om ongemotiveerd over te komen. Echt de wereld op z’n kop hoor. Dit vraagt om een ‘zoals we al meermaals eerder hebben besproken ben ik op dag X ook niet beschikbaar aangezien mijn werkdagen dag Y en dag Z zijn’-achtige mail.

7 likes

Ah, lieve reactie, je hebt ook helemaal gelijk. Weet ergens inderdaad ook wel dat om te zorgen dat ik straks niet weer volledig uitval ik dit echt veel strakker moet doen. Zou alleen zo fijn zijn als ik daarin ook een beetje ondersteuning bemerk vanuit mn werkgever en niet alleen als het hun uitkomt. :sweat_smile: Maar ja, ik heb vrijdag weer een overleg met mn supervisor staan en ga dan denk ik nog maar even benadrukken dat ik dit echt niet fijn vond zo. Ben benieuwd.

Ik weet niet of je in België of Nederland woont maar ik weet als je in België in zo een reïntegratietraject zit je 2 opties hebt. Een flexibel rooster en dan kunnen ze je eender wanneer laten werken zolang je niet over de afgesproken uren gaat. Je hebt ook een vast rooster, dan kan aangeven welke dagen en welke uren je wil werken en mag er niet van af geweken worden.
Veel succes met het gesprek met je werkgever. Hopelijk krijg je toch een beetje begrip.

Ik zou je echt niet gaan aanpassen hierin. Het is niet “normaal” dat mensen op je vrije dag afspraken inplannen, tenminste niet waar ik werk. Dan is echt het einde zoek want dan ben je totaal aan hun overgeleverd, kan je zelf helemaal geen afspraken plannen omdat ze wel eens iets in je agenda kunnen zetten. Je kan toch terugmailen van; “ik zou er graag bij zijn, maar dit is mijn vrije dag, laten we even overleggen over wanneer we het verzetten/inplannen”. Denk echt dat je nu niet de wereld moet gaan omdraaien en je moet gaan voegen naar dit soort vage acties van anderen. Kan je trouwens je agenda niet blokken op je vrije dagen?

1 like

Waarom voelen Nederlanders toch altijd de behoefte om op ieder vrij moment een freaking bladblazer te gebruiken, te zagen, te timmeren en te boren!!!

17 likes

Ik bied mijn excuus aan voor mijn vriend :sob: die is nu de tuin aan het verbouwen.

Ik werd op deze vrije dag om half 8 uit mijn bed gedrilt door de buren en nu zijn ze klaar
 echt had dan gewoon wat later begonnen. Ik wilde uitslapen :sob:

1 like