Waar erger je je aan? #9

Nog meer ongevraagd advies, ik heb hele lelijke tegels in de badkamer die ik wil verstoppen en heb wel eens gekeken naar van die plakfolie tegels (Alexandra gater op YT gebruikt die veel in huur appartementen). Tot nu toe te lui om er echt werk van te maken… 🥲

1 like

Wondersponsje van action doet ook wonderen!

4 likes

Dat ik vandaag te horen krijg dat er volgende week een cursus is die iedereen S avonds moet volgen. Echt weer zo lekker op tijd man. En heb er ook zo geen zin in. Het is online, maar ik heb dus maar een kwartier tussen thuiskomen en start cursus. En in die tijd moet ik maar even zien te eten(en het klaar te maken). En dan maar hopen dat t ov geen vertraging heeft.

Wat irritant dat je dat ook lekker laat hoort. Kan je misschien niet eerder weg 's middags? De uren die je aan de cursus besteed 's avonds compenseren door eerder weg te gaan.

2 likes

Hahaha pfffff ik wil verf bestellen, moet ik om te kunnen bestellen een account maken. Nou oké. Maar om een account te kunnen maken, moet ik contact opnemen met de winkel in de buurt? Haha whut? Wil je nou verkopen of niet… zo gek, nog nooit deze werkwijze ergens tegengekomen

3 likes

Nee helaas kan eerder weg ook niet, omdat er die dag al heel weinig mensen aanwezig zijn :slightly_frowning_face:

1 like

Vandaag vol frisse moed weer eens getracht om online een toets af te nemen terwijl de leerlingen thuis zitten, want je moet toch wat als je een klas sinds december niet meer op school hebt gezien. We werken nu meer dan een jaar met dit systeem en dit is een kleine greep uit de vragen en reacties via de chat.

‘Waar kan ik de toets eigenlijk openen?’ (40 minuten na aanvang, WAT heb je dan eerder gedaan deze les?)
‘Het komt mij niet zo goed uit om nu een toets te maken, want ik heb niet geleerd. Kan ik het later doen?’ (Ehm, nee?)
‘Ik heb mijn antwoorden niet opgeslagen dus nu kan ik niets inleveren, hoe gaan we dit oplossen?’ (WE gaan niks oplossen, JIJ gaat dus de herkansing maken volgende week)
‘Ik moet nu naar de ortho, dus ik kan de toets niet afmaken, dan weet u dat.’ (Dit niet vooraf, maar gewoon randomly halverwege de toetstijd.)
‘Mijn moeder heeft de laptop nodig, dus ik kan nu geen toets maken.’ (Daarom heb ik dus vorige week gevraagd om thuis te overleggen en het te melden als je geen device hebt, zodat ik iets voor je kan regelen. Vorige week, niet 5 minuten nadat de toets is begonnen.)
‘Ik wist niet dat we een toets hadden, kunt u mij even een samenvatting van de stof sturen?’ (How about…no…)

Echt, ik begrijp dat het voor leerlingen ook niet leuk en ingewikkeld is en de meesten doen het super. Maar van dat gedeelte dat elke verantwoordelijkheid vrolijk bij mij neerplempt op het moment dat ik er ook niks meer aan kan doen, krijg ik echt barstende koppijn. Deze leerlingen zijn allemaal ouder dan 14, dus weten echt wel hoe het werkt op school. Maar gewoon alles vrolijk in het honderd laten lopen
en dan wel verongelijkt lopen doen als ik zeg dat er geen andere oplossing meer is dan herkansen. Eigen schuld, dikke bult, hoor.

21 likes

Hahahahahaha wat. Denkt die leerling serieus dat dit een geldige reden is? Alsof je dat excuus ook zou gebruiken als de toets gewoon op school was.

3 likes

Nee, ja, ik weet ook niet hoe deze redenatie tot stand is gekomen😂 Gevalletje niet geschoten is altijd mis? Fake it till you make it?
Ik was in ieder geval niet geneigd erin mee te gaan😉

2 likes

Wauw heb het opgezocht, ziet er super uit! Eens kijken of dat bij ons kan :ok_hand:

2 likes

Misschien kan je een vakantiehuisje huren en dan heen en weer rijden? Zag het bij beautygloss lijkt me echt mega handig

:clown_face::clown_face::clown_face:

6 likes

Dat een vriendin twee keer haar Apple Watch heeft opgeladen aan mijn tellader en nu twee keer het blokje niet meer werkt daarna. Ze gelooft niet dat het daardoor komt, maar ik kan niks anders bedenken en zo toevallig 2 X precies dat mijn blokje daarna niet meer werkt. Hoe kan ditttt
Heb serieus nog nooit problemen gehad met mijn lader en ook bijv. nu niet. Echt nooit haha.
Daarom wil ik niet meer dat ze de mijne gebruikt als ze haar horloge wil opladen maar dat vindt ze onzin :skull_and_crossbones: De derde mag zij dan voor mij dokken hoor :skull_and_crossbones:

2 likes

Dat ik alleen nog vieze heftige geuren kan ruiken en een smerige smaak in m’n mond heb. :face_vomiting:

1 like

Ik ook niet, maar ik denk dat sommige leerlingen vanwege de gekke situatie en het vele thuis zitten ipv op school ook wel aan een bepaalde mate van normvervaging lijden.
Er is te weinig gewoontevorming en sommige leerlingen zijn de hele dag alleen thuis en worden nergens op gecorrigeerd, terwijl ze die vrijheid totaal nog niet aan kunnen. Maarja, ouders moeten natuurlijk ook werken, dat is overmacht.
En soms heeft het ook te maken met hoe ouders er zelf in staan en hoe ze informatie vanuit school oppakken. Ik had vandaag een aantal ouders gemaild van leerlingen die het echt bont maakten en ik kreeg vanavond al een berichtje van een leerling waarin hij zei dat hij een afspraak wil om ‘de mail die u heeft gestuurd te bespreken’.
Dan denk ik: mijn mail bespreken? Jouw gedrag bespreken zul je bedoelen. Maarja, dan kan ik ook wel raden hoe het thuis is opgepakt😕

8 likes

Aan Lee Towers bij Beau, wat een kwal van een vent is dat zeg. Narrow-minded, praat graag over zichzelf en heeft weinig toe te voegen (behalve over z’n eigen carrière :rofl:).

2 likes

Gleed uit op de trap (gladde sokken) en nu heb ik echt een donkerpaarse pijnlijke grote plek op m’n linkerbil :joy: En ga morgen tantoelang zitten op een stoel in Ahoy. Toppie

3 likes

Au! Beterschap :peach::cherry_blossom:

1 like

Er wordt iets gesloopt in onze kelder en het hele huis trilt. Waarom ging ik precies vandaag thuiswerken?

1 like

Dat m’n lijf iedere twee weken gekke klachten ontwikkeld waardoor ik weer in een corona kramp schiet en dalijk recordhouder van de teststraat ben. Heb nu 't zelfde als vorige keer, pijn gehemelte en tandvlees, (volgens Google geen corona klacht). Dus denk dat t gewoon tijd is voor de tandarts. Alleen hiervoor wil ik al een vaccin want maak mezelf veel te vaak gek

Anders wat zelftest aanschaffen? Natuurlijk nooit waterdicht maar wellicht een optie