Waar erger je je aan? #9

Had ik laatst ook, lukte toen via de app wel

1 like

Een vrouw op Instagram die stories plaatst over een vakantieplek waar ze verbleef, o.a. van het eten daar en hoe lekker ze dat vond, en direct erna filmt ze haar buik en zegt ze: was it a good idea to wear a crop top? probably not. Misschien ben ik overgevoelig maar fijn dat zij even de norm aanduidt voor hoe je buik eruit moet zien om het wel/niet een goed idee te laten zijn om een croptop te dragen :roll_eyes:

7 likes

Ah ik heb het gister opgegeven, en de korting was tot 00:00 :frowning: maar goede tip voor de volgende keer!

Mannen in de sportschool.
Ik sport super vroeg om de drukte te ontwijken. Maar er is 1 knakker die ook altijd zo vroeg begint en staart mij van begin tot einde aan.
Nu was het de derde keer en moest hij toevallig alle apparaten hebben naast me terwijl de sportschool praktisch leeg was. En dan nog steeds naar me blijven staren en zelfs knipogen


En dan durf ik toch niks te doen. Ik heb afgesproken met mezelf dat als dit weer gebeurd dat dan 1x mijn vriend mee gaat zodat hij een soort hint krijgt.

Zo naar dit, ik durf gewoon niets en voel me dan meteen weer zwak als vrouw. Ik doe al het mogelijke om dit te vermijden (sporten met de rug naar de muur toe, bepaalde oefeningen dan maar niet doen).

En ik weiger om op een andere tijd de sporten want ik vindt dit gewoon fijn!

14 likes

Melden bij de sportschoolmedewerkers, de hele tijd staren en knipogen en zeker wanneer jij daar nooit ‘leuk’ op reageert is gewoon ongewenste intimidatie. Het is niet normaal dat jij je eigen routine moet aanpassen omdat een man zich niet normaal kan gedragen.

38 likes

Zou ik normaal ook doen, maar ik sport zo vroeg dat er geen medewerkers dan aanwezig zijn. Ik heb wel eens nagedacht om misschien iemand anders hulp te vragen die dan sport, maar durf ik ook weer niet.

Mijn vriend gaf zelfs aan om die kerel eventueel te filmen voor een schrik effect.

2 likes

Of gewoon in Ă©Ă©n keer vragen, is er iets? Ik merk dat je steeds naar me kijkt?

Met kijken en knipogen kan de sportschool ook niet zoveel denk ik. Ik vind dat niet echt intimidatie eerlijk gezegd. Je zou het ook flirten kunnen noemen. Iemand die een bord voor z’n kop heeft en jouw afwijzende signalen niet oppikt. Die.moet je harder aanpakken, en rechtstreeks vragen, wat de bedoeling van het kijken is, vaak schrikken ze dan.

2 likes

Ah shit wat vervelend. Kun je de sportschool misschien bellen om het aan te geven zodat zij met je mee kunnen denken? En durf je zelf echt niets te zeggen? Dit soort mannen kicken er op wanneer vrouwen er niets van zeggen, waarschijnlijk schrikt hij als je gewoon zegt dat hij je met rust moet laten. En je moet echt niet bang zijn om andere sporters om hulp te vragen hoor (het liefst een vrouw), je staat gewoon in je recht. Anders inderdaad je vriend meenemen en hem er wat van laten zeggen!

@Schattenwijfje Als iemand continu naar je staart en knipoogt is dat zeker wel intimidatie. Flirten komt van beide kanten en voor zover ik het lees is @Barbamama helemaal niet aan het interacteren met deze man, maar is deze man haar keer op keer aan het aanstaren en komt naast haar op de apparaten zitten. We moeten eens ophouden om dit soort gedrag ‘gewoon flirten’ te noemen, flirten komt van 2!!! kanten, vrouwen zijn kwetsbaar in deze samenleving en mannen weten dat. Dit soort mannen kiezen er heel fucking bewust voor om zo te doen tegenover vrouwen die zich niet goed uit kunnen spreken als dit ze gebeurd. Je kunt niet zomaar iedereen gaan aanstaren en achtervolgen ‘want ze zegt toch niet dat ze het niet wil’? Consent gaat niet alleen over dingen in bed, en mannen moeten niet de hele tijd geĂ«xcuseerd worden hierover omdat ze het zogenaamd niet begrijpen.
Je hoeft ook helemaal niet naar de reden te vragen? Waarom? Als jij niet van iets gediend bent, kun je gewoon zeggen dat iemand op moet houden. Maakt geen reet uit om wat voor reden diegene dat doet.

Sorry ik word hier echt boos van, ik ben zelf super assertief en bijna agressief en ik vind het zo fucking walgelijk dat mannen keer op keer je proberen te intimideren en wanneer je er niets van zegt ze gewoon lekker doorgaan, en vrouwen het gevoel hebben dat ze altijd maar aardig moeten zijn want als ze er iets van zeggen is het ‘onaardig’ en bedoelde de man het niet zo. Echt optyfe

80 likes

Ja! Ik merk dat ik dat zelf ook wel een beetje doe door te vragen of ze zelf toch niets durft te zeggen, sorry daarvoor @Barbamama ! Maar je staat in ieder geval in je recht om alle hulp te vragen die je nodig hebt :heart:

4 likes

Dat ik de laatste tijd m’n kaken op elkaar doe, maar aan Ă©Ă©n kant. Dus aan een kant doen m’n tanden pijn en m’n gezicht. Het enige waar ik me echt druk om maak is of ik straks a symmetrisch ben.

Bedankt, mijn vriend opperde ook eerst om er wat van te zeggen. Maar gaf later aan dat je nooit weet hoe die kerel kan reageren.

Ik heb net een mailtje gestuurd naar mijn sportschool met mijn verhaal (bellen vondt ik dan weer een beetje eng/beschamend).

Zaterdag gaat mijn vriend mee, als we die knakker dan zien spreek ik hem zelf aan maar heb ik mijn vriend iig als backup mocht er iets zijn.

Bedankt in iedergeval, ik flirte absoluut niet terug en heb naar mijn idee zo veel mogelijk hints gegeven dat ik hem niks vindt en gewoon graag in rust wil sporten.

17 likes

Goede acties, succes met alles! Hoop dat je snel weer gemakkelijk kunt sporten!

4 likes

Vreselijk, hoop dat je weer fijn kan sporten straks!

2 likes

Dat ik ontzettend veel extra werk moet doen de aankomende weken i.v.m. de ‘opgelopen achterstanden’. Voor iedereen persoonlijk uitzoeken hoe en wat en ik heb 100+ studenten. En dat ik dan nog moet aanhoren van iemand dat ik zo’n makkelijke baan heb lekker lesgeven en veel vakantie.

1 like

Super leuk weer werk hebben (geld, na 7 maanden weer structuur en andere aanspraak) maja dan moet ik weer bhs gaan dragen, jammer wel.

3 likes

Dat gedweep met producten gemaakt van ‘geredde’ groenten. Oh, dus ik moet nu 4 euro voor soep betalen omdat jullie zo nobel zijn om lelijke tomaten te verwerken? Waar dacht je dat normale soep van gemaakt wordt? :unamused: :face_with_raised_eyebrow:

45 likes

Ik heb net per ongeluk een baby pakje betaald met apple pay van 75,- :confounded: waarvan 16 pond shipping. Heb gemaild om het te annuleren, hoop dat het lukt.

3 likes

Ik had een doos met spullen naar Zalando pre-owned gestuurd en ik wilde even checken waar de zending was. Zie ik dat het onderweg terug naar mij is zonder dat het ooit bij Zalando is aangekomen. Ik heb echt geen idee waarom en maakt het alweer veel ingewikkelder dan ik had gehoopt het zou zijn.

1 like

Als ik gefrustreerd ben en dat uit, dat mannen zeggen, zoo temperamentje hoor! Omg hou je bek. Slaat nergens op. Gatverdamme.

22 likes

Mn katten begonnen om 16:30 te zeiken voor eten. Dus gegeven. Nu gaan wij zelf eten en denken zij ook weer dat ze eten krijgen??? Irritant gedoe, zo tussen je benen door lopen en hele tijd over me heen lopen. Oprotten

5 likes