Ah shit ik hoor dat liedje de hele avond en heb nog de titel verkeerd geschreven hahah.
Hij speelt nu ook af in m’n hoofd en heb zin in dansen
Ja verdorie ik ook. En ik heb de moeite gedaan om dit bericht op te zoeken (wist niet meer waar het precies stond) om dit leed weer te delen haha
Normaal neem ik m’n telefoon niet mee naar bed maar laat ik die in de woonkamer. Maar ik ben nu in een hotel dus had weinig keuze en toen pakte ik dat ding toch nog voor ik m’n ogen dicht deed om te gaan slapen, nouja we zijn nu dus 3 kwartier scrollen verder. Echt zo’n onzin, ik ben ook gewoon moe maar dat komt er niet uit zolang ik op m’n telefoon zit.
Dit ben ik elke avond.
Hier een gedeelde ergenis hierover.
Ik kom zelf uit Limburg (mijn ouders niet), dus nooit opgevoed met Limburgs. Wel het accent op school meegekregen. In Limburg was ik altijd de Hollander.
Nu woon ik al 10 jaar in de randstad en vonden ze in het begin mijn accent ‘schattig’. Nu na 10 jaar ben ik het ook redelijk kwijt. Alleen heel soms (als ik boos of zenuwachtig ben) komt het naar boven en dan vinden mensen het ook weer ‘schattig’.
Laat mij gewoon praten zoals ik dat doe?!
Mn oom die mij appt met dingen voor mn moeder omdat hij weet dat ik het wel lees en het doorgeef haha. Dat is helemaal prima. Maar ipv dat hij dan zegt van wil je het doorgeven aan je moeder of wat dan ook, is die app een soort van naa rmn moeder geschreven.
Zo van " Hey Gerda "
Het is ook uit het niks ontstaan haha boomers zijn zo confusing.
(Wegens prive redenen zijn de namen in dit artikel aangepast)
Hahahha deze vind ik zo typisch, gewoon die app al richten naar haar.
Mijn moeder doet het nog enigszins subtiel… maar juist dat vind ik ergerlijk. “Ik vraag me af of je broer zo druk is dat hij me al zo lang niet heeft gebeld. Heb jij toevallig wat van hem gehoord?” “Je broer is zeker druk met deadlines want hij heeft me nog steeds niet teruggebeld”. En dan moet ik m’n broer vervolgens appen… Word er soms moe van.
Hahaha oh dit zou ik ook echt vreselijk vinden. Maar het is ook weer zo lullig om steeds te zeggen van yo app diegene lekker zelf.
Heb je haar een klapper gegeven?
Ik las dit snel en ik dacht dat ik perongeluk jou had getagd in mn ergernis ahahahha. Godver ik ben ook een boomer.
Daarom zou het ook goed zijn op de NPO meer accenten te laten horen en niet alleen dat accentloze/AN. Bij de BBC doen ze dat heel bewust, als een andere soort van diversiteit. Nu hoor je alleen Gronings als er weer eens mensen geïnterviewd worden over aardbevingsschade. Laat ook eens een Groninger presenteren. Ja dat zullen mensen in het begin vervelend vinden, maar we hebben allerlei accenten in NL dus je went er maar aan, dan worden we ook toleranter met zn allen.
Ja en ik wil ook zo vaak zeggen van nee hij is niet druk, net nog met hem geappt, hij is gewoon te lui om je terug te bellen… Maar dat kan ik ook niet doen tegen m’n ma
Niet echt een ergernis, maar ik vind het toch een gek gegeven eigenlijk dat nu van allerlei diensten die thuis langskomen, ze een tijdsvak geven waarin ze langskomen (en Dhl is hier helemaal erg in, die leggen makkelijk van 8-18 uur beslag op je dag). Ik snap wel dat voor veel zaken het niet precies afgemeten kan worden, maar waarom plannen ze niet gewoon afspraken in met een beetje speling? (ik kan ook niet op mijn werk zeggen; ik spreek je ergens tussen 9 en 12 en dan verwachten dat mensen de hele ochtend op mij wachten)
Nou ja, ik erger me er dus ergens een beetje aan dat ik nu al de hele ochtend in afwachting ben van een monteur die langskomt, en dan niet echt relaxt mn ochtend vorm kan geven zo.
Aan die duizenden mails die je krijgt om ‘je aankoop te beoordelen’. Hoe ik m’n multomap vond? Hoe ik de levering van mijn opladerkabeltje vond? Nou fan-tas-tisch jongens, laten we het hier alsjeblieft uitgebreid over hebben.
ja, ze zijn niet meer gekomen. Er valt een last van mijn schouders. Maar normaal durf ik al bijna niet meer naar de wc te gaan omdat ze wel eens zouden kunnen aanbellen dan.
Ik maak echt nog zelden zeldennnn sexy foto’s. Stuur ik die naar de verkeerde persoon. Echt verschrikkelijk en ik wil dood. Heb wel op verwijderen direct geklikt maar ik ben toch bang dat diegene hem heeft ontvangen. Wat een nachtmerrie.
Ik moet weer eens ergens heen vergeet ik gewoon deo op te doen gatver
Heee laat mijn spraakgebrek met rust
Maar helemaal mee eens. Zou mooi zijn als mensen zich niet meer schamen voor hun accent of zich genoodzaakt voelen zich aan te passen om professioneel over te komen.
Ik kwam er gisteren ook achter dat Sophie Straat haar Amsterdamse accent gewoon opzet voor haar liedjes, maar helemaal niet heeft? Vond dat ook echt een tegenvaller… dit is gewoon hoe mensen praten. Ik praat zelf ook niet echt plat maar zoals jij zegt inderdaad, mijn vader en andere familieleden worden er echt weleens op aangesproken op werk, of mensen vinden het hi-la-risch, heel vreemd. Helpt dan niet als mensen het als act gaan neerzetten.
Ik word er een beetje gek van dat we alle aanpassingen die we moeten maken door corona zon chique naam proberen te geven.
Rondrennen als een kip zonder kop om maar in real life spullen te kunnen kopen = Private shopping
Online shoppen maar ipv van het laten bezorgen zelf ophalen = Click en collect
In een hotel kamer op je bed onhandig je chique eten naar binnen werken = Inroom dining