Ken je veel van zulke mensen?
Oh dat vind ik niet echt logisch eigenlijk, dat je speciaal een bericht moet sturen om te laten weten wie je bent. Als je opneemt hoor je het? Of bel zelf terug en dan weet je het ook. Desnoods anoniem als je het eng vindt ofzo, dan kan je nog ophangen als het iets kuts blijkt te zijn.
Ja blokkeer ik altijd. Zijn alleen maar scam telefoontjes. En als het bijvoorbeeld een echt bedrijf is met een vraag dan komt dat altijd tevoorschijn met googlen. En verder zou ik niet weten wie mij zou bellen waarvan ik het nummer niet heb.
of juristen. Nou eigenlijk heb ik er een probleem mee bij iedereen die veel met taal doet voor zijn professie
Kun je niet het nummer opslaan in je telefoon en dan via WhatsApp kijken of je diegene kent? Dat werkt bij mij altijd wel goed.
Ik ben hier veel te nieuwsgierig voor haha ik pak altijd op.
Ik heb vrijwel nooit te maken met telemarketeers, maar krijg de laatste tijd wel eens telefoon van recruiters en ik ben werkzoekende dus geef mij alle telefoontjes plz!!!
Misschien een vage kennis (de buurvrouw van je vader ofzo) die belt om te laten weten dat er wat is met je naaste, ik noem maar wat. @Milkyway ik neem altijd wel op maar op zaterdagavond al helemaal omdat telemarketeers dan niet aan 't werk zijn dus dan denk ik oh er is vast wat dringends. en anders dan hang ik wel gelijk op
Haha dit doe ik ook, mijn telefoon staat vol met contacten als:
âBeller5maartâ
âBeller4â
â???idkâ
âHuhhâ
âTesttestâ
âAnoniem2021janâ
âAnoniem2022febâ
Ja maar dan laten ze sowieso een voicemail achter toch?
Ik word echt heel vaak gebeld, soms wel 4x per dag en het is altijd een telemarketer of echt een scam dus dan ga je vanzelf niet meer opnemen. Als ik een telefoontje verwacht van iemand dan neem ik wel op. Anders niet. Is nog nooit gebeurd dat ik iets belangrijks gemist heb.
Maar waarom belt het ziekenhuis eigenlijk anoniem?
Zo vroeg wakker steeds. Vandaag weer om 6.30. Ben blij dat de klok verzet wordt volgende week.
Omdat je niet rechtstreeks terug mag kunnen bellen, en deels ook omdat zelfs de informatie dat een ziekenhuis jou belt vertrouwelijk kan zijn, dus dat mag niet zomaar groot in beeld verschijnen als wij bellen.
Dit is echt pure nieuwsgierigheid, maar waarom zou je niet rechtstreeks terug mogen kunnen bellen? En dat tweede is toch alleen als je het opslaat als ziekenhuis in je telefoon?
Totale chaos zou volgen als alle patiënten en hun familieleden rechtstreekse telefoonnummers naar hun dokters zouden hebben. De poli en de verpleegkundigen van de afdeling vangen denk ik wel 90% van de telefoontjes voor ons weg (en dat kan dus ook gewoon, want je moet echt niet mij hebben als je je afspraak een dag wil verzetten of als je wil weten of moeder dr hele avondmaaltijd wel opgegeten heeft vandaag), en we hebben bijna alleen maar vaste telefoons, dus dan zou je terugbellen naar een bureau waar zomaar heel iemand anders kan zitten.
Ik dacht zelf altijd zodat je niet terugbelt (paar uur of dag later) en degene die dan dienst heeft, geen idee heeft dat en waarom de vorige collega belde, en het vaag wordt. Dus beter als die 1e collega zelf terugbelt⊠zo van âDont call us, we call youâ
Ah oké! Thanks voor de uitleg!
Haha ik als regelmatige ziekenhuis bezoeker kan vertellen dat dit nog steeds gebeurt, ook als je weet waar je heen moet bellen âWie heeft je gebeld dan, Henk of Piet?â âJa ik heb niet opgenomen weet je nogâ
Ah kom mee posten in het voetbal topic. Ik kijk vandaag sowieso alle wedstrijden (belangrijkste is pas om 20:00 uur) dus als je nog weetjes of zo nodig hebt laat maar even weten dan! Of als je de favo club van je vriend hebt een speler waarvan jij kan zeggen dat je met je ogen kan rollen
Ja dat kan, maar als je dan terugbelt krijg je de centrale aan de lijn en die heeft dan geen idee wie er gebeld heeft en dus waar ze heen moeten verbinden. Ik heb zelf eigenlijk nooit problemen dat mensen niet opnemen, ze hebben een belafspraak, of er ligt iemand in het ziekenhuis waar zij eerste contactpersoon van zijn, dan verwacht je onbekende telefoontjes. Het is ook voor mij handiger om zelf opnieuw te bellen op een ander tijdstip, want dit soort belletjes komen dan altijd precies als je midden in een familiegesprek bent of staat te reanimeren zeg maar.