Waar erger je je aan? #9

Ik erger me echt kapot aan de glazenwasser die zijn afspraken niet nakomt. Ik moet thuis zijn zodat de poort van het slot kan, onze schuur heeft namelijk geen slot en anders kunnen ze alles zo mee jatten. Maar telkens als ik een moment met hem afspreek komt hij gewoon niet opdagen. Hij heeft altijd een smoesje als hij om 17:00 een keer appt of je hoort er niks meer van. Joe ik zoek wel een ander, zit nu al vier dagen voor jan lul thuis.

4 likes

Ik ben ook echt een moeilijke eter en ik bespaar zo liever iemand anders de moeite

4 likes

Mn moeder heeft sinds een paar maanden bij bepaalde bewegingen erge pijn in dr voet. Is nu voor foto geweest maar niks op te zien. Zegt ze ja dan kan ik niet meer op vakantie. Ik heb al sinds mn 14e chronisch pijn aan mn teen/voet. Meestal voelt t gewoon irritant maar soms echt heel erg. Dus ik zeg ik ga ook gewoon op vakantie. Ja maar ik weet niet hoe erg t bij jou is. Thanks mam. We zijn zeker voor niks toen alle ziekenhuizen afgelopen om een oplossing te vinden. Plus ze is al 65 en ik heb t al sinds mn 14e en dus nooit een “normaal” leven gehad.

3 likes

Aan de oorsuizen die me nu snachts wakker houden. Zo vermoeiend en irritant. Laat me met rust!!

2 likes

Pff ik moet geld terug krijgen van 2 vluchten maar ik vind het zooooo een gedoe om er achter aan te gaan pffff

Omg voor 1 vlucht is het gelukt?!?! Ook vet vreemd, ineens kon ik weer in mijn account en daar stond een telefoon nummer en toen ging ik bellen en zeiden ze: your cash refund is ready, pres one. En dat deed ik en nu is het gelukt???

Nu nog die van 600 euro wat echt een hopeloze zaak is :sob:

Hier is het andersom, mijn moeder heeft altijd al chronische pijn. Weet niet anders dan dat ze dat heeft. Als ze dan vraagt aan mij hoe het gaat en ik zeg bijv dat ik moe ben of ergens last van heb. Dan probeert zij het altijd te over heersen met " JA daar heb ik al JARENNNNN last van" Ja oke, dat weten we nu wel. Je cavia is dooier dan die van mij. maar vraag dan niet hoe het met me gaat. ik mag ook moe zijn, pijn hebben etc. Antwoord is nu standaard " Prima" of “Druk met werk, dus goed”

Dit is ook een van de redenen waarom ik mijn moeder niet vertel over mijn depressie/anxiety en de behandelingen die ik er voor heb gehad. :sweat_smile:

In België is er sinds vandaag een verstrenging van de maatregelen en alle niet-essentiële winkels moeten sluiten. De plaats waar ik werk (en de verantwoordelijke van ben) was grijze zone qua wetgeving, er was geen duidelijkheid of we nu wel moesten sluiten of niet.

Dit werd woensdag aangekondigd, dus we hebben meteen alles in het werk gesteld om toch open te mogen blijven (het luik wat grijze zone was volledig weggehaald, heel ons kassasysteem daarop aangepast, alles verhuisd, nieuwe signalisatie voorzien
). Dat kostte ons 2 volle dagen waarbij ik zo’n 14 uur per dag gewerkt heb om alles rond te krijgen.

Vrijdagavond werd het ministerieel besluit gepubliceerd, maar het was nog steeds onduidelijk (grijze zone). Ik ging ervan uit dat we mochten openblijven omdat we het stuk waarover twijfel was of het essentieel of niet-essentieel is weggehaald hadden. Vorige lockdown werd expliciet benoemd dat het mocht, nu werd het niet meer vermeld.

En nu krijgen we deze morgen, mijn eerste vrije dag sinds lang en ik ben doodop, een mail van de beroepsfederatie (lekker vroeg) dat ze antwoord hebben van de overheid en dat we potverdorie toch moeten werken op afspraak. Waardoor we opeens weer alle aanpassingen moeten terugdraaien + een reservatiesysteem opzetten.

Dat is echt om gek van te worden :persevere: :persevere: :persevere:

Ik begrijp zeker het nut van de maatregelen en ik vind dat er weer veel te laat is ingegrepen. Maar keer op keer is de communicatie vanuit de overheid zo laat en zo onduidelijk, we moeten continu flexibel zijn en keer op keer weer alles aanpassen en lange dagen maken om het in orde te krijgen, ik voel gewoon dat ik en m’n collega’s echt MOE zijn ervan.

Ik haal dit misschien straks weg ivm herkenbaarheid maar moest het even van me af typen

3 likes

Van mij part mag iedereen in dit dorp hun rijbewijs inleveren. Op een stukje van 5 min moet ik 10x afstappen omdat mensen gewoon niet aan de kant. Net ging ik ook aan de kant zodat ik om iemand heen kon en zodat die gene er makkelijk voor bij kan. Maar nee die gene komt recht op me af ook helemaal zo :grin::grin:
Kijk waar je rijd randebiel.

Heb weer lekker iedereen uitgescholden.

Pfff wat kut. Ik snap ook niet zo goed waarom het op afspraak moet, er was toch al een maximum aantal klanten per vierkante meter?
Zijn die reservaties voor het contactonderzoek? Of als stok achter de deur om het maximum aantal klanten niet te overschrijden?

Ik denk om mensen af te raden om te komen winkelen, zonder de winkels te sluiten

Ik was al voorzien op het max. aantal mensen in de ruimte, met een slimme teller die we aangekocht hadden en die automatisch aan de deur op rood slaat zodra het max. aantal mensen binnen is. Ik had ook iemand extra voorzien de komende weekends om dit in de gaten te houden. Heel dat tellersysteem, extra personeel in het weekend
 zijn allemaal ook bijkomende investeringen om het veilig te laten verlopen dus ik vind het echt extra kut.

2 likes

Ohja ik vraag mij altijd hoe die mensen een rijbewijs gehaald hebben en ik nog steeds mijn rijbewijs niet heb. De verkeersregels mbt voetgangers en fietsers boeit ze gewoon niet ofzo.

3 likes

Oh dat is ook echt niet leuk! En zo bedoel ik t ook echt niet. En vind t ook echt rot voor dr. Maar dan net doen alsof dat van mij niks is terwijl ik mede daardoor niet eens een normale puber kon zijn.

neee begrijp ik dat je het zo niet bedoelt! Maar de overeenkomst hebben we wel een beetje met oog op " Net doen alsof dat van mij niks is"

@Eddie ik snap je anger emoji niet helemaal. is het om hoe ik het hier neer zet?

3 likes

Jaa volgens mij halen zij hun rijbewijs zoals ik vroeger mn woordjes test deed. Net van te voren stampen. Tijdens die test een 10 halen 2 sec erna al die woordjes vergeten.

1 like

Ik vind die hug er ook te vrolijk uitzien voor als je iemand gewoon even een virtuele hug wil geven bij een naar verhaal ofzo.

4 likes

haha few ik was al bang dat ik misschien iets verkeerds had gezegd! Maar inderdaad, het is soms lastig. Vaak probeer ik het ook over totaal andere onderwerpen te hebben zodat ik haar principe geen kans geef om er over te beginnen (Topic gezondheid). Scheelt voor mij frustraties en voor haar misschien bottere reacties (Ik kan soms heel bot en hard zijn)

9 likes

Nee en waarom heeft hij dan behoefte deze gedachtespinsels over jouw kind/jullie taakverdeling met je te delen?

4 likes

Als ze daar moeilijk over gaan doen is dat hun probleem. Het is jullie grond en jullie mogen doen wat jullie willen.

5 likes

Dat de ah wraps al even niet leverbaar zijn in de 2 ah waar ik kom.

1 like