Mijn spannende verhalen blijven op het niveau van snijboon/groene boon (maar dan zonder discussie, gewoon een boon meer) dus ik vind dit toch heel wat van je hoor
Maar deze vraag komt toch niet overeen met je oorspronkelijke ergernis?
Ik snap er niks meer van in ieder geval. Ik dacht jij denkt dat alle groene bonen 1 pot nat zijn en ik dacht hoe kan iemand dat nou denken want het zijn allemaal verschillende soorten bonen. Nu maak je een ander punt en het antwoord daarop weet ik ook niet.
Haha een discussie over bonen.
mijn eerste punt ging erover dat mensen die term gebruiken een nederlandse zin. Een algemene term om een soort aan te duiden. Jij zei toen dat er verschillende soorten zijn, dat ging ook niet over mijn ergernis. Daar heb ik op ingehaakt door te zeggen dat haricots verts een verzamelnaam is, maar dat daar in het Nederlands een specifieke soort is. En daarom zijn we nu waar we nu zijn
#geen haat #love alle bonen
Weet ik
en een uitleg in het Frans, misschien is dat een zaligmakend antwoord:
Le terme âharicots-vertsâ recouvre cependant de nombreuses variĂ©tĂ©s. Ces derniĂšres se divisent schĂ©matiquement en 4 grandes variĂ©tĂ©s, Ă savoir les haricots âfilets ou finsâ, les haricots âmange-tout finsâ, les haricots âmange-tout vertsâ, les haricots âmange-tout beurreâ, et enfin les âcoco platsâ. Dans tous les cas, la gousse (ou cosse) est mangĂ©e, contrairement aux haricots Ă Ă©cosser. A dĂ©faut dâĂ©cossage, il faut cependant procĂ©der Ă âlâeffilageâ des haricots verts, câest-Ă -dire briser les extrĂ©mitĂ©s qui vont entraĂźner avec elles les fils indigestes et peu agrĂ©ables au palais.
En ik zei juist tegen jou dat ze misschien niet die verzamelnaam bedoelen maar de specifieke échte haricots verts. Jij maakt ervan dat mensen het als verzamelnaam gebruiken.
Câest boon
ik denk dat ze die blender zelf hebben gehouden hahaha
of iemand anders.
Le terme âharicots-vertsâ recouvre cependant de nombreuses variĂ©tĂ©s. Ces derniĂšres se divisent schĂ©matiquement en 4 grandes variĂ©tĂ©s, Ă savoir les haricots âfilets ou finsâ, les haricots âmange-tout finsâ, les haricots âmange-tout vertsâ, les haricots âmange-tout beurreâ, et enfin les âcoco platsâ. Dans tous les cas, la gousse (ou cosse) est mangĂ©e, contrairement aux haricots Ă Ă©cosser. A dĂ©faut dâĂ©cossage, il faut cependant procĂ©der Ă âlâeffilageâ des haricots verts, câest-Ă -dire briser les extrĂ©mitĂ©s qui vont entraĂźner avec elles les fils indigestes et peu agrĂ©ables au palais.
@kali en @ellegirltalk
hier is de uitleg van een frans iemand
Maakt het voor mij nog niet anders.
Nouja denk dat we er misschien maar beter een eind aan kunnen maken nu want we schieten niks op en begrijpen elkaar nog niet geloof ik.
Lees de eerste zinâŠ
ja er zijn verschillende soorten in Frankrijk maar Haricots verts is een verzamelnaam voor die soorten
Maar in Nederland niet.
Punt.
Toch?
Boon bini Holland
Nu zijn de bonen gaar
Boontje komt om zijn loontje⊠maar zijn dat dan snijbonen, sperziebonen of toch haricot verts?
Wat boont mij dat?
De meeste bonen zijn bedrog
Ik ben nu 28 en het wordt echt nog steeds gevierd. Ben wel heel benieuwd welke wijken je hebt gewoond!
Maar als ik kook met jou zie ik ze toch,
Ik zie je kleuren en ik zie hoe je ligt,
Het is een peul die voor mij ligt!