M’n vriend snurkt. De kat snurkt. Misschien moet ik in de badkamer gaan liggen.
Ze sluiten me buiten. Steeds als ik een beetje opgewarmd ben, gaan ze nog harder. Het is niet eerlijk.
Iemand op mijn Facebook plaatste dit:frowning:
Sinterklaas 2030
KIND: Opa? Vierden jullie vroeger ook Sint en Piet?
OPA: Ja jongen, alleen waren het toen Sint en Zwarte Piet.
KIND: Piet was zwart?
OPA: Tot 2016 wel. Toen mocht het niet meer en werd hij wit.
KIND: Waarom?
OPA: Een groepje mensen vond het discriminatie en racisme, zo’n zwarte Piet.
KIND: Maar Piet is toch heel slim en vrolijk, speelt met kinderen en deelt cadeautjes uit? Hij is toch geen rotzak?
OPA: Nee, maar die mensen vonden dat Piet een slaaf was.
KIND: Een slaaf? Van Sinterklaas? Deed die dan lelijk tegen Piet? Gaf hij Piet straf, of sloeg hij hem?
OPA: Nee, dat niet. Ze zongen samen en deelden samen snoep uit.
KIND: Dus Sint en Piet waren goede vrienden.
OPA: Ja, net zoals Sint en Piet nu.
KIND: Maar nu is Piet niet meer zwart.
OPA: Nee, want dat mag niet.
KIND: Opa?
OPA: Ja?
KIND: Er zitten vier kinderen in mijn klas, die zijn zwart.
OPA: Oh ja?
KIND: Ja. En hun pappa’s willen nu gaan klagen bij de VN.
OPA: Waarom dan, jongen?
KIND: Omdat ze het discriminatie en racisme vinden dat al die lieve, gulle Pieten blank zijn. Alsof zwarte mensen niet goed genoeg zijn om Piet te worden. Ze vinden dat er ook zwarte Pieten moeten komen.
Die heb je meteen verwijderd, neem ik aan?
Ik voer echt een zero tolerance beleid op FB. Maakt me niet uit wie het is.
Aan het feit dat 2 collega’s me verlept eruit vinden zien.
Ja euh, bedankt?
Mensen die om half 8 's ochtends voor de lol uitgebreid gaan telefoneren in de trein. Ik ken zelf ook niemand die op dat tijdstip op een telefoongesprek zit te wachten???
Dat mensen van een bepaalde achtergrond denken dat je dezelfde taal spreekt omdat je er hetzelfde uitziet. En boos worden als je niet begrijpt wat er gezegd wordt. Gebeurt steeds vaker. Rot op!
Of afkeurend naar mijn halfbloed kindjes kijken. Flikker maar een heel eind op. Joe!
Iemand die een afspraak van een uur bij je inplant en op het laatste moment afzegt.
Ik had gdvrdmm 4 check-ups op die plaats kunnen inplannen die ik nu op een andere avond moet doen.
Ik had dit eigenlijk nog niet, maar nu vroeg ik me ook wel af waarom niet.
Dus heb m’n racistische oom meteen van FB gegooid. De groeten.
Zo heb ik twee jaar terug ook een grote schoonmaak gehouden. Elke keer als ik iets er over las ontvriend. Nu is het heerlijk rustig op mijn facebook.
Ik heb echt nog nooit een facebook vriend racistische dingen zien delen (gelukkig), maar ik ben verbaasd dat ik dat hier zo vaak lees!
Omg m’n moeder die zo TAKKE langzaam appt . Altijd als ik gewoon 1 vraag stel is het constant: typing… en dan weer niet, en dan weer typing…
En uiteindelijk is het antwoord: ,ja leuk kun je doen
Stoelen die helemaal kut zitten. Ik zit nu op een bureaustoel waarbij ik half onderuitgezakt zit omdat die leuning zo meegeeft. Wat denk ik juist goed is omdat je dan actief rechtop gaat zitten, maar wow wat kut. Wil gewoon gedwongen worden rechtop te zitten.
Iemand op m’n werk had niet gezegd dat er nog iets moest gebeuren, dus ik ging door met een project akkoord geven. Krijg ik echt zo’n mail met uitroeptekens dat het nog niet kon. Gast ik kan dat niet ruiken!
Ontvrienden
Ja ontvrienden inderdaad.
Of het gesprek met haar aangaan maar weet niet of je daar de energie voor hebt
Mensen die niet over zebrapaden durven te lopen.
Dan zit ik op de fiets en zie ik al van een afstandje dat er iemand bij een zebrapad wil oversteken. Ik ga dan maar vast wat langzamer fietsen want ik heb geen zin om helemaal stil te gaan staan. Maar die persoon blijft maar aarzelen. Als ik dan (inmiddels met een slakkentempo) vlak voor dat zebrapad beland ben is diegene nog steeds niet begonnen met lopen. Ik kijk ze dan nog even met een heel raar hoofd aan, maar fiets dan maar gewoon (hard) verder. Vaak zeg ik nog iets van OKE DAN NIET.
En het is niet alsof dit zo heel af en toe gebeurt met een onzeker oud vrouwtje die een beetje bang is voor al dat verkeer, dit gebeurt me minstens iedere dag en ook gewoon met mensen van mijn leeftijd. Als ik dan achterom kijk zie ik ook dat ze alsnog oversteken. Waarom? Die hele zebrapaden zijn erop gemaakt dat de voetganger voorrang krijgt, ik geef je braaf die voorrang en dan is het nog niet goed?
Treinen die niet rijden door een defecte spoorbrug waardoor de bussen overvol zitten. En dan sta ik daar voor de deuropening van de bus en word ik aan alle kanten geduwd. Dan kijkt er zo’n tuthola naar mij en zegt ze “niet zo duwen”. Alsof ik zelf niet aan alle kanten word geduwd door de mensenmassa die achter mij staat.
Nou ja ik steek per dag denk ik ca 12 zebrapaden over en ik krijg denk ik bij 2 daarvan voorrang? Terwijl ik als ik even kan er wel assertief op stap maar automobilisten zijn vaak echt verschrikkelijk en fietsers meestal nog erger. Jij gaat dan langzamer fietsen maar denk dat mensen echt niet durven als ze een beetje twijfelen.
Ja daar heb je wel gelijk in, ik denk het ook wel een beetje een vicieuze cirkel is. Fietsers geven vaak geen voorrang → voetgangers raken daar bang van en durven geen voorrang meer te ‘nemen’ → fietsers ergeren zich daaraan en hebben geen zin meer om voorrang te geven enzovoort.