Waar erger jij je aan? #2

Haha ik vermoed dat we dan dezelfde trein moesten hebben, tenzij er heel veel defecte spoorbruggen zijn.

Ik moest onlangs aan de overkant van de straat zijn, maar het duurde nog even voor er een kruispunt was. Er waren alleen wat fietsers en voetgangers, op beide weghelften reden op dat moment geen auto’s. Toen fietste ik over het zebrapad naar de overkant, daar had verder niemand direct last van, maar een man op de stoep zag me dat doen en schreeuwde toen heel boos NIET OVER HET ZEBRAPAD FIETSEN. Ik schrok nogal omdat hij plotseling naar me schreeuwde, maar eigenlijk vond ik het wel leuk, lekker principieel!

5 likes

Ik vind een voetganger voorrang verlenen ook irri want voor mij is t meer moeite om af te remmen, af te stappen, weer op te stappen en weer op snelheid te komen dan voor hen. Maar alsnog heb ik t liefst dat ze gewoon voorrang nemen dan fiets ik er wel omheen/pak zelf een stukje stoep/pak de andere weghelft etc maakt me niet uit als we maar allebei in beweging blijven. Twijfelen vind ik het ALLERirritantst ooit in het verkeer. Of mensen die me ineens voorrang geven terwijl ik haaientanden heb?! Rotop dat is gevaarlijk. Dan blijf ik gewoon stug staan en wijs naar de haaientanden

20 likes

Dat zou kunnen. Volgens mij waren er niet veel defecte spoorbruggen vandaag :joy:

1 like

Heb dat probleem ook een beetje, mijn hele familie is voor zwarte piet en mijn opa deelde laatst ook zo’n plaatje met dat de discussie onzin is🙄 Ik ga mijn familie niet verwijderen maar denk dat het voor oud-klasgenoten toch wel tijd wordt om ze op te ruimen.

Waar ik me ook aan erger is als dus iedereen voor zwarte piet is aan jou gaat vragen waarom je tegen bent, want dan voel ik me nooit serieus genomen met een groep tegen 1.

Oh dat weet ik eigenlijk niet, ik zou denken daar in ieder geval niet, het is normaalgesproken een drukke weg met veel auto’s.
Van automobilisten snap ik trouwens nog wel dat ze soms de neiging hebben fietsers voorrang te geven bij een zebrapad. Als je namelijk doorrijdt en je rijdt een fietser aan heb je echt een groot probleem, ook al had jij eigenlijk voorrang en zat die fietser fout.

1 like

Mn bus rijdt net mijn eindhalte voorbij waar ik + de helft van de bus wilden uitstappen. Bij de volgende halte zei hij HAD JE WAT MOETEN ZEGGEN maar hij reed super hard? Had hij dan vol op de rem gegaan ofzo?

Ja, zulke hoef ik niet op Facebook te hebben hoor

Oh ik heb hier als voetganger zo’n hekel aan. Dat auto’s je voorrang geven terwijl dat niet hoeft. Laat mij maar gewoon wachten. Ik probeer altijd de andere kant op te kijken maarja werkt niet altijd, soms wuif ik zo van ja ga nou maar gewoon en dan doen ze dat terug en dan loop ik dus toch maar en dan rijden zij ook ineens aaarghhh. 't zit diep

1 like

OOK DAT JA. Die was ook ingedrukt haha

3 likes

Ja, dit heb ik ook. Ik moet twee zebrapaden over naar m’n werk en als ik daar niet stug de weg op loop, kan ik wachten tot ik eens ons weeg, maar er stopt echt geen auto of fiets voor me. Dus nu werp ik me een soort van voor de auto’s (wel met beleid, niet letterlijk), om ze te laten stoppen. Dan maar op die manier.

Deed dit alleen laatst ook ergens anders waar m’n moeder bij was en die kreeg zo ongeveer een hartverzakking ;’’)

8 likes

hahaa ja m’n vriend haat dit ook en roept naar me “KIJK UIT!!” en dan denk ik altijd ja die autos moeten uitkijken, ik niet?!
Maar misschien is mijn leven me niet dierbaar genoeg.
Trouwens gelijk nog een ergernis aan mijn vriend, hij is zich zo zo zo bewust van zijn omgeving. Voorbeeld: stationshal is leeg, ik heb 1 tas over m’n arm en 1 jas over de andere ik wil even m’n jas aandoen zodat ik 1 arm vrij heb. dan kijk ik om me heen, zie niemand die vlak achter me loopt dus ik stop, zet m’n tas neer om m’n jas aan te doen. dan doet hij heel dramatisch met ga aan de kant en die meneer wil er langs.
Ik denk dan ja die meneer kan ook even langs me lopen? hij gaat ook als voetganger aan de kant voor autos op de stoep enzo? dat ik denk HEH die auto mag hier geeneens rijden waarom zou ik daarvoor aan de kant gaan?! hij is zo irritant beleefd en hoffelijk soms… je mag wel gewoon je mannetje staan hoor

10 likes

Zie 1 nieuwe of bijgewerkte topic (het). :o_o:

13 likes

Ja Hahahha dat is al heel lang

Ik heb er zo’n hekel aan als mensen iets lezen (bijvoorbeeld “gin tonic helpt tegen hooikoorts”) op fucking lindanieuws of iets anders ongegronds, en dat dan direct als waarheid aannemen. En dan in een discussie zeggen “Ja maar ik had ergens gelezen dat”. Hoe kan je zo nog normaal een discussie voeren.

24 likes

Ja oh ik heb een vriendin die altijd zulke dingen stuurt of me erin tagt :rolleyes:

1 like

Je hebt toch altijd dingen ergens gelezen/gehoord.
Wanneer mag je het wel als waar aannemen? Als het in het NRC staat?

En tonic is goed tegen malaria :wink:

3 likes

Ik geef altijd als argument dat we veel grotere problemen hebben dan deze discussie. Ik zou het veel leuker vinden dat iedereen zich zo zou vastbijten in het bedenken van oplossingen voor klimaatverandering.

4 likes

Ken werkelijk waar niemand die zo’n fucking ranzig en goor geluid maakt met eten dan mijn jongste broer. Zelfs al eet die met zijn muil dicht hoor je hem smakken alsof het een herkauwende viervoeter is. Telkens als ik hem hoor eten heb ik echt de neiging hem iets aan te doen, waardoor ie de rest van z’n leven alleen nog sondevoeding kan eten :exploding_head:
ZO GOOR JONGENS ZO GOOR

10 likes

Heb het al duizend keer gezegd, maar mensen die hun tong uitsteken op foto’s. Is vies en dom. Doe niet.

16 likes