Waar erger jij je aan? #2

Oppassen op haar kinderen?

Verschilt een beetje van persoon tot persoon, maar ik zou minstens 3 a 4 uur rekenen.

ik heb al de hele dag steken en ā€˜pijn’ rondom mijn navel… ZO irritant, was daardoor gewoon echt niet gefocust op het werk

Ik heb een vriendin die voor de 2e keer met een man bezig is die bezet is, terwijl ze het weet. De vorige hield haar aan een lijntje terwijl zijn vriendin zwanger was. Snap echt niet wat die vriendin van mij bezielt en heb enorm zin om er wat van te zeggen, weet alleen niet wat.

Ja indd. 1 kindje

Geen flauw idee

Omg ja ik luister wel eens podcasts ā€œ30 minuten rauw metā€¦ā€ want vind zn gasten wel interessant. Maar wat een vreselijke gozer is die Ruud de Wild zeg

Ja, hij kan soms echt heel gemeen zijn. Ik snap niet dat hij daar nog mag werken en ik vind 'm ook echt niet grappig. Ik luister graag naar radio 2, maar als hij op de radio is gaat ie af.

Laten we zeggen dat ik 2/3 keer in de week, in de avond chips eet. Een schaaltje, niet eens een hele zak. Maar mijn vader maakt er de laatste tijd elke keer opmerkingen hierover. Een soort van grappige opmerkingen, die niet grappig zijn. Ik vind dat zo stom. Hij eet ook regelmatig nootjes/chips, drinkt ELKE avond 3 glazen rode wijn en heeft overgewicht maar moet wel commentaar hebben op mijn eetgedrag. Laat me

3 likes

Ik had echt heel lang geen zin om de was te doen en had het net zo lang uitgesteld tot al mijn ondergoed op was en ik ook door mijn handdoeken heen was. Nou heb ik vandaag een paar wasjes achter elkaar gedraaid en alles is weer schoon, maar nu kan ik het amper kwijt. Ik heb zo’n droogtoren en die bezwijkt nu bijna onder alles wat ik er aan heb gehangen. Het hangt allemaal zo op elkaar dat het natuurlijk ook weer superlang duurt voor het een keer droog is, staat dat ding weer dagenlang in de weg hier.

Wat een zwaar leven heb ik toch ook.

1 like

Dat ik een week lang bij mijn ouders nachten door heb geslapen en nu ik thuis ben ik al 3x wakker ben geworden en nu niet meer kan slapen

Dat mn handen nog steeds naar de uien ruiken die ik gisteren ochtend gesneden heb.

Ik erger me echt aan alles. Iedereen uit m’n omgeving en mezelf. Echt weer zon verpeste dag nu al

1 like

Ja vraag me af waar dat aan ligt!

1 like

ā€œWat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook de ander niet.ā€

Deze regel gaat niet zo goed op bij mijn collega’s helaas. Maar ze snappen het zelf totaal niet.

Doen jullie normaal 50/50 qua inleg? Anders zou ik de inleg bij hem nu omhooggooien en bij jou omlaag onder het mom van ā€œserviceā€. Doe ik al best lang bij mijn broer :grimacing:

9 likes

@Totoro
Dit doe ik ook! Bereken het door in de kosten dat ik alles regel maar dat weten ze volgens mij niet. Of wel als ze me goed kennen haha maar heb het nooit gezegd. Is dit een biecht?

3 likes

Mijn ouders hebben een pakketje gestuurd met naar ik vermoed sinterklaas snoepgoed. Ik heb daar zoo ontzettend behoefte aan. Hij zou vandaag komen, en is al vanaf 11 uur onderweg dus dat wordt hoogstwaarschijnlijk morgen. Als hij kwijt is ga ik huilen als een dikke baby.

3 likes

Puistjes op de kaaklijn is vaak hormonaal. Dus misschien tijd van de maand of andere anticonceptie of misschien stress? Is bij mij vaak wel wat aan de merken. Als ik ooit een puistje heb is het altijd daar.

Ik vind dat je gelijk hebt hoor, maar ergens vind ik ook dat er iets van empathie moet zijn tegenover de pro pieten. Dit zijn inderdaad niet de sterksten van de samenleving. Ik denk dat het ook al lang niet meer echt over zwarte piet alleen gaat. Dit is de autochtone onderlaag die zich altijd vergeten voelt, die niet de goede banen hebben en die vaak niet veel bij te zetten hebben. Dit is niet zwarte piet alleen maar jaren van onvrede waarbij zij voelen dat zij altijd genegeerd zijn en dat de overheid de ā€˜buitenlanders voortrekt’. En dan zien ze ook nog dat deze mensen hun vleugels uitslaan en ze overstijgen en dat hun kinderen het misschien beter doen op school. Ik zeg niet dat het terecht is, maar wel dat er meer achter zit. Dan is het zo makkelijk om ā€˜de buitenlanders’ de schuld te geven al is het niet terecht. En als die dan ook aan tradities gaan zitten, dan is het hek van de dam. Dan komt alle frustratie eruit en zwarte piet is het meest tastbare dus daar richten ze zich op met alle oneigenlijke argumenten van dien. Ik ben niet pro piet, maar ik denk wel dat we achter dit probleem moeten kunnen kijken. Dit gast dieper en wij hebben ook een hele onderlaag van mensen die ook min of meer vergeten zijn en net buiten alle regelingen vallen. Dezelfde mensen die in Amerika trump aan de macht hebben geholpen. Ik denk dat zij zich nu ook laten horen. En ik denk dat er meer aandacht voor moet zijn dan alleen zeggen dat ze fout zijn. Dat is vanuit een hoogopgeleide linkse bubbel (ook mijn bubbel) met een goede baan en/of perspectief ook wel erg makkelijk. Ik denk echt dat daar ook meer aandacht voor moet zijn. Ik denk dat deze discussie wilders meer aanhangers oplevert namelijk.

Ik denk eigenlijk dat ik wil zeggen dat ik aan alletwee de kanten veel intolerantie zie jegens andere meningen en drijfveren. Het is van beide kanten te makkelijk of het ene als goed en het andere als fout te betitelen terwijl als men van beide kanten zou bedenken WAAROM men dit vindt of voelt dat er dan een handreiking mogelijk is. Hoe harder je de pro pieten gaat ontkennen hoe harder zij gaan schreeuwen. Dat is namelijk altijd zo, het gaat niet om argumenten maar om zich niet erkend voelen denk ik.

28 likes