Kom je uit brabant? mijn oma zei dat altijd maar dacht dat het iets uit deze streek was. 
dit komt uit de bijbel
Wow hahahahaha
Die heb ik nooit gelezen
maar oops haha⊠âdingen waar je pas heel laat achter kwamâ 
(trouwens wel een beetje katholiek opgevoed dus extra stom)
Ja ik ben het met je eens! Heb veel collegaâs die ook voor zwarte piet zijn enzo en dat soort domme Facebook plaatjes delen. Maar daar kunnen zij ook niks aandoen dat ze het niet begrijpen (wow voelt ook wel erg om dit te schrijven). Bij mij duurde het ook lang om te beseffen dat zwarte piet echt niet kan.
Edit: dit is mân eerste keer ooit dat ik iets zeg over de pietendiscussie. Misschien haal ik het wel weer weg.
Nog iemand zn plasje over zwarte piet voor wie het nog aankan om erover te lezen
Ik heb dat als kind altijd geplaatst in de categorie âsprookjesfigurenâ dus tussen de elfjes, draken, kabouters en de paashaas ongeveer bestond er ook zoiets als de zwarte piet. Ik heb dat nooit gezien zoals een donkere persoon. Het zijn geen mensen het zijn zwarte pieten?! Bovendien wist ik in mijn naĂŻeve jeugd niet eens dat racisme bestond want waarom zou je een mening hebben over iemand op basis van huidskleur? Kwam niet mijn kinderbrein op. Daarom snap ik het zelfs eigenlijk soms nog steeds niet want in mijn ogen is zwarte piet dus niet racistisch voor kinderen. Maar voor volwassenen die beter kunnen nadenken zie ik wel het racistische erin dus dan maar afschaffen. Misschien zien sommige andere mensen het ook wel zo maar voelen ze zich niet gehoord.
ik ook niet haha maar dit is toch wel algemene kennis
Ik snap je punt maar ik vind het pro-piet standpunt wel per definitie fout. Het Ăs racistisch, en zeker de standpunten die erbij gevoerd worden.
En je hebt zeker gelijk waar het vandaan komt en ik snap dat je de dialoog moet aangaan, maar dit zijn véél mensen, âde onderlaagâ. Ik weet dat er onvrede is, maar de dialoog willen ze niet aangaan. We hebben het over mensen die (net als Trump stemmers) consequent tĂ©gen hun eigen belangen stemmen omdat ze om voor mij onbegrijpelijke redenen een hekel hebben aan âlinksâ, âtolerantieâ, âdialoogâ en âbetuttelenâ, terwijl zij juist het meest zouden profiteren van een linkse regering. Deze mensen kunnen en willen niet luisteren naar argumentatie, alles gaat op gevoel. En ze worden dus consequent gebruikt door allerlei politici, dat worden ze al jaren en dat zijn ze zat.
Het rare is dat ze ontzettend overtuigd zijn van standpunten die ze niet kunnen onderbouwen en een soort onterecht superieuriteitscomplex hebben omdat zij âgeen oogkleppenâ hebben en niet luisteren naar âfake newsâ. Hoe kan je de dialoog aangaan met deze groep? Wereldwijd is links het aan het verliezen omdat rechts populisme deze mensen op ongekende schaal weet te mobiliseren en geen enkele tactiek om ze te âderadicaliserenâ lijkt te werken. De valse bewustwording van deze groep mensen is het resultaat van populisme en ontzettend effectief omdat ze A) niet door hebben dat ze politiek gebruikt worden omdat ze hun identiteit hieraan ontleden en B) hen een vals gevoel van waarde wordt gegeven dat tegelijkertijd constant ondermijnd wordt door degenen die hen vertegenwoordigen.
Dus ik weet echt niet hoĂ© je de dialoog kan voeren met deze groep, niet alleen op het gebied van Zwarte Piet maar ĂŒberhaupt met Rechts populisme.
Ik vind het vervelend dat ik je gekwetst hebt, dat was niet mijn bedoeling. Het was overigens allerminst denigrerend bedoeld.
Aan de npo start app die het 9 van de 10 keer niet doet op mijn smart tv.
Dit wil ik nog even nuanceren @Tubing want dit staat niet letterlijk in de bijbel. wel het principe âheb je naaste lief als jezelfâ wat zoân beetje op hetzelfde neerkomt maar deze letterlijke uitspraak niet. Het staat wel in een deuterocanoniek boek maar dus niet in de bijbel zelf (geloof ik!!! Correct me if Iâm wrong)
Dat he een lush bruisbal niet makkelijk in stukjes krijgt.
Is het niet sowieso een soort algemene uitspraak (wellicht met oorsprong in de bijbel, maar die heb ik nooit bewust gelezen). Ik ken het meer als een soort wandspreuk ;p
Aan mijn forum verslaving in wording.
Na jaren meelezen een account aangemaakt en sindsdien ben ik echt verloren 
nee klopt het staat niet letterlijk zo in de bijbel maar het is de gouden regel? of gulden regel of gelofte ik weet ook niet precies. maar dit is de vertaling daarvan. het is iig een wereldwijd iets, niet iets brabants 
Bij mijn tv doet die app het helemaal niet meer. Ik heb laatst de foutcode een keer opgezocht en toen kwam ik erachter dat sommige apps niet meer geupdate kunnen worden omdat mijn tv te oud is. Echt stom, maar gelukkig doet Netflix het nog.
Dat de energie maatschappij de verkeerde woning heeft opgezegd. Na 2 keer duidelijk verteld te hebben hoe het zit.
Dat ik op de bank in slaap viel en nu al meer dan een uur in bed lig en niet meer kan slapen⊠whyyyy 

Dat mijn ogen de laatste tijd pijnlijk/geĂŻrriteerd zijn als ik wakker word, alsof ik met mijn ogen open heb geslapen. Zou trouwens best kunnen want deed dat als kind ook al vaak, maar het is echt zo irritant.
Een meisje van in de 20 snuit net bij de bushalte haar neus in een rode bandana, bekijkt uitgebreid dr oogst en stopt hem terug in haar tas.
Heb je een radiator in je slaapkamer aanstaan âs nachts? Ik krijg daardoor altijd pijnlijke trekkerige ogen namelijk