Waar erger jij je aan? #2

Ugh iemand die ik moet helpen ergens mee gaat helemaal ongevraagd uitgebreid vertellen dat hij van camperen in het wild houd, en hardlopen, en boeken, maar ook festivals en mensen en hoe ze denken en zich voelen en blabla. Kan het gewoon niet aanhoren. Ga lekker met een boek in de wildernis zitten.

@poes mail sturen? Misschien krijg je dan nieuwe opgestuurd :grin:

1 like

Ah dit vind ik zielig

2 likes

Sorry :disappointed:

Sashi kan ook niet goed Engels en hij praat wel op normale snelheid, mss zelfs te snel haha

1 like

Hahaha door jou deze trui besteld.

1 like

En je dan altijd afvragen of het kaartje wel is aangekomen, maar het vragen vind ik dan weer stom ofzo. Alsof ik een reactie verwacht. Die ik ook verwacht eigenlijk ja :stuck_out_tongue:
@anon46493654

5 likes

Precies dit ja haha.

2 likes

Dr martens die pijn doen

4 likes

Aan mezelf. Mā€™n fiets is al sinds april (!!!) kapot en heb 'm nog steeds niet laten maken. Ben bang dat het opeens heel duur is haha.

2 likes

Oohh ik zou me dan ook echt opvreten, ik zit altijd overal bovenop en probeer alles netjes meteen te doen, dan is het uit mijn systeem en kan ik het afronden. Ik kan er echt niet bij dat sommige mensen zo laks zijn of iets wat letterlijk 1 minuut duurt, maanden uit stellen. Zeker als er ook nog eens voordelen uit te halen zijn of iets mee te verdienen is. :wink: Zit je hem er zelf niet dagelijks te pushen? Zou ik doen :relieved: maar is dan weer een irritante eigenschap van mijā€¦ Ik ben zoā€™n regelnicht/controlfreak daarin.

Is dat niet wettelijk vastgesteld?

Na zoveel uur werk zijn ze verplicht om je pauze te geven. Ook als je zzp-er bent, dat maakt niks uit. Wel irritant hoor. Soms krijg je pauze dat je denkt waarom, en soms mag je 12 uur werken en kun je net 15 minuten wat eten.

1 like

Haha mijn moeder vertelde hoe een andere moeder ooit over mij als baby had gezegd: ā€œooh wat verschrikkelijk, zo weinig haar, als ik jou was zou ik net zo lang trekken tot ik er toch ergens een strikje in kreegā€ :sweat_smile:

Mijn man heeft mijn gewoonte overgenomen om na het avondeten te gaan douchen. Dat is mijn moment ja :cautious: nu zit ik weer te wachten tot hij klaar is, zodat ik ook kan.

3 likes

Ik vind het echt ongepast hoe mensen opmerkingen blijven maken over de baby van een ander. Echt pas ging iemand maar door ā€œhij is echt een en al nek he, ongelooflijk, wat een bollerd, oh dat nekje, wat veel vetjesā€. Echt heel veel opmerkingen achter elkaar. Als ik de moeder was geweest had ik haar tot moes geslagen denk ik :ā€™) Ik vind het al irritant als mensen het over mijn oppaskind zeggen, blijf met je (woordelijke) poten van zoā€™n kleintje af :@.
Een paar maanden oud en dan al commentaar over je uiterlijk moeten incasseren. Treurig.

8 likes

Ik weet uit ervaring dat het in de horeca inderdaad officieel verplicht is om een half uur pauze te nemen dan. Heel veel plekken lappen dat aan hun laars, maar het hoort eigenlijk wel.

Was op mijn oude werkplek ook heel irritant toen ze zich daar opeens aan gingen houden, vooral omdat ik vaak op een plek stond waar ik sowieso al 2 uur op mn reet kon zitten niksen en dat dan opeens een half uur onbetaald moest doen onder het mom van ā€˜je werkt zo lang dat je een pauze moet nemenā€™. Nog irritanter dat wanneer het dan wel echt druk was en je wel pauze nodig had om even bij te komen daar geen ruimte voor was omdat het zo druk was :confused:

1 like

bedoel je misschien enterprenoer?

1 like

Dat heb ik wel gedaan, maar na een tijdje werd ie er steeds chagrijnig om dus toen heb ik het maar opgegeven :sweat_smile: het duurde ook al een paar dagen voordat hij zijn autoverzekering had opgezegd toen zijn auto verkocht was. Ik snap het ook echt niet, het is even inloggen en je afmelden, maarja, sommige dingen veranderen nooit ben ik bang

1 like

De uitspraak ā€œdat wil ik wel even zienā€ bij het tv-programma Met het mes op tafel.

5 likes

Shit doordat jullie het hadden over dingen stopzetten en meteen regelen etc., besefte ik me dat ik een nieuwe foto moest uploaden voor ov-chipkaart. Dat was gratis. Maar ik ben nu 14 dagen te laat dus moet 7,50 euro betalen. Jammer weet dit. En ik had het mailtje een ster gegeven met ā€˜belangrijkā€™, maar ik heb het blijkbaar niet onthouden. Ik ben heel chaotisch en soms doe ik dingen meteen, maar dan ben ik weer uit de taak die ik aan het doen was, of ik denk dus ā€˜ah komt welā€™. Nou dit komt ervan :unamused: Is niet veel 7,50 maar wel onnodig.
Hoe doen jullie dit dan? Qua rekeningen betalen en verzekeringen stopzetten en kleine dingetjes regelen etc. Zet je het op een to do list en dan neem je daar een vast moment de tijd voor in de week om te regelen?