Gedoe
Ik vraag me af of iemand tegenwoordig echt leuke feestdagen beleeft? Ik hoor letterlijk van iedereen over ruzie en verplichte nummertjes en stress rond planningen
Heeft je moeder nog gereageerd?
Gedoe
Ik vraag me af of iemand tegenwoordig echt leuke feestdagen beleeft? Ik hoor letterlijk van iedereen over ruzie en verplichte nummertjes en stress rond planningen
Heeft je moeder nog gereageerd?
de medewerkers bij mn apotheek. de pil zou weer op voorraad zijn, dus ik bellen. zegt ze āja nee ik denk het niet eigenlijk maar ik zie wel even zometeen en dan moet je donderdag even langsgaanā. dus ik zo van eh, ja, kan je het ook even checken, dan sta ik donderdag niet voor niks bij jullie te wachten? āja maar dan moet ik in een ander systeemā⦠echt wat is het probleem? neem dan de telefoon niet op. heb gezegd dat ik het wel graag zeker wilde weten omdat ik anders voor niks kwam en toen zuchtte ze en ging ze het dan toch maar voor me controleren. ze kwam gewoon zo chagrijnig over
(oh en hij is alweer op dus, was er vorige week nog wel maar de voorraad is nu alweer op en ik moest van haar in het nieuwe jaar maar weer eens proberen⦠krijg er echt stress van)
Ja ik! Even een positief bericht haha. Ik vind kerst super gezellig en leuk met degene met wie wij het vieren. Ik doe er wel vier dagen over maar dan hebben we iedereen gezien en gehad en voelt niet eens als een verplichting. Leuke spelletjes, veel eten en veel wijn. Kan niet beter als je het mij vraagt.
Zij zou eigenlijk moeten uitzoeken wat ze daaraan kan doen, je kunt het dus altijd proberen ook al weet je zelf geen oplossing.
Bij ons zijn het dak en de dakgoten gerepareerd en bij onze bovenbuurvrouw moest de complete gevel aangepakt worden. Onze huisbaas vond het niet zoān probleem totdat hij een emmer water over ons deel van het dak gooide en de complete inhoud in de slaapkamer lag. Bij de buurvrouw kon je inmiddels surfen op haar golvende laminaat 
Klinkt perfect! Zelfs geen last van planningstress? De schoonouders die per se eerste kerstdag willen of tantes die boos zijn omdat je niet langskomt op Nieuwjaar zelf? 
Nee haha! Heb ik echt geluk mee. Heb zelfs gescheiden ouders dus meerdere families maar iedereen houd netjes dezelfde dagen vrij als ieder jaar dus dan komt het precies uit. Met nieuwjaar wordt eigenlijk niks verwacht van ons gelukkig⦠dus als we wel langs familie gaan is dat goed, gaan we niet is dat ook goed. We zijn dit jaar zelfs met vrienden weg van 31 december tot 2 januari dus zie dan helemaal geen familie.
Zalig
Geniet van de wijntjes 
Dank je! Ik hoop dat jij zelf ook leuke dagen hebt zonder te veel problemen.
Nog een positief bericht en net als @Rozecoupeschaar ik vier kerst 4 keer dit jaar, met heel veel reizen. 1x bij mijn vader (24e), 1x bij mijn moeder (25e), 1x bij mijn schoonouders in een ander land (26e) en 1x bij mijn vriend zn grootouders in nog een ander land (28e). En de 29e gaan we een dag naar een andere stad op en neer om nog eens semi kerst te doen met oude vrienden van mijn vriend. En ik kijk er echt heel erg naar uit, superleuk juist. Heb het meest zin in wijn
Aan mijn collegaās: eerst aanhalen dat sfeer etc achteruit gaat en bijna niemand elkaar nog echt kent, maar nu klagen dat er een groep mensen wat teambuilding activiteiten tracht te organiseren⦠En steeds dezelfde discussie over welke afdeling er harder werkt. Zoooo beu dit. Net ook nog een sneer van iemand gekregen. Tof om zo de vakantie in te gaan eind deze week.
We hebben haar gezegd dat we eerst even aankijken hoe het allemaal loopt met het nieuwe rooster, maar we reageerde allemaal wel beetje verbaasd. Ze kwam voor het eerst, na de sollicitatie, langs om te tekenen.
Mijn baas is not amused, maar voor iedereen is een band met een huisdier anders.
Ik heb vandaag al een keer of 5 āik ben opzoek naarā gelezen
Een zesde keer kan ik echt niet aan
Opzoek naar een spatiebalk 
In de zin die ik noemde wel. Je bent op zoek naar iets. Je kan wel zeggen āik ben ⦠aan het opzoekenā, maar daarmee bedoel je niet per se hetzelfde. (Er zijn ongetwijfeld mensen die dit beter kunnen uitleggen haha)
Niet als het een vervoeging van het werkwoord opzoeken is, dus als je zegt āhet wordt tijd dat ik de spatiebalk opzoekā wel. Maar in āik ben op zoek naar de spatiebalkā dan niet.
Ik word helemaal kregel van: ik besef me! 
Iemand op het forum gebruikte vandaag het woord āopzichtā verkeerd. Iets in het zinsverband 'dat is opzicht wel de goede beslissing '. Vond ik ook een kggrrrggg momentje.
is da niet gewoon een typo? ik maak constant typfouten als ik op mn mobiel typ en ook random hoofdletters
Ik word ook gek van iedereen die āuitetenā gaat.
ik heb voor een overheidsinstelling gewerkt waar ik taaltoetsen voor een selectieproces moest nakijken.
een voorbeeld van een opdracht was als volgt: schrijf in je brief dat je op zoek bent naar een baan en dat je interesse hebt.
wat schreven de sollicitanten: ik wil graag laten weten dat ik intresse heb in jullie vacature want ik ben opzoek naar een baan.
allebei die ālastigeā woorden staan genoemd in de opdracht en dan nog ging het zoān 99% van de tijd fout
echt om te huilen haha