Succes!
Ik een trui. Vond het reuze kerstig maar gepast voor werk. Nou, heb het geweten. Overal waar ik frequent liep lag een elfenspoor van glitter, op de wcâs lag glitter, mân kamer vind ik nog steeds glitters terug en als in overleg had met een collega zat het daar ook onder de glitter, echt een ramp. Wilde het uitdoen maar ik had geen alternatief. Heb gewassen en nu ligt die trui een jaar op mân dakterras in de hoop dat wind en regen hun werk doen en periodiek schud ik hem uit MAAR DE GLITTER IS EINDELOOS. Glitter is duivels
Voor de zoveelste keer aan mijn magic mouse, hoef hem niet vaak op te laden ondanks veel gebruik maar WIE BEDENKT DAT? De lader moet er onderin waardoor je de muis dus niet kunt opladen en gebruiken tegelijk!!
Ik snap wel hoor dat je dat niet leuk vindt om te horen, zou ik ook echt niet kunnen waarderen. Bovendien, hoe kan iemand nou qua uiterlijk bij elkaar passen? Hopelijk kan je het alsnog van je af zetten!
Ik stuur met liefde een bombrief met glitter en jeukpoeder naar haar toe.
Ik heb kaartjes gekocht voor de bios om samen met mijn vriend heen te gaan. Zegt die heel kinderachtig âzitten we helemaaaaal links? Waarom? Dat zou ik zelf echt nooooit doenâ. Prima regel jij het de volgende keer maar lekker.
Mijn vriend heeft een oom die we eigenlijk nooit zien, hooguit twee keer per jaar op een verjaardag. Hij wil ook geen contact met ze, vindt het rare types (sluit ik me volledig bij aan, het zijn een beetje tokkies). Nu hebben we volgens mij voor het eerst in al die jaren een kerstkaart van ze gekregen, en het staat geadresseerd aan ânaam vriend en coâ. Wtf? Mijn vriend en ik zijn bijna negen jaar samen, schrijf gewoon mijn naam op?! Ik ben geen aanhangsel dat toevallig ook op dit adres woont. Al is die oom ook wel zoân type dat vindt dat de man de kern van het gezin is, dus eigenlijk verbaast het me ook weer totaal niet. Sukkel.
Om nog even duidelijker te schetsen met wat voor mensen we hebben te maken: op de envelop staat hun eigen naam al verkeerd geschreven 
Context: vorig jaar had ik met kerst een vegan pompoentaart gemaakt die volgens mij niet zo in de smaak viel (is nooit met zoveel woorden gezegd maar er heeft niemand echt enthousiast gereageerd). Ik vond m wel lekker en mn vriend ook, hij is de reden dat we een vegan toetje maakten. Volgens vonden ze het daarom bij voorbaat al niet lekker.
Dit jaar stelde ik een tijdje terug al voor om het dessert te maken, zegt mn moeder âalleen als je het al eerder hebt gemaakt hoor, we zijn niet je proefkonijnenâ. Nu vind ik dat sowieso al een kutopmerking, want ik vind het superleuk om nieuwe recepten te proberen en te experimenteren maar dat is blijkbaar niet de bedoeling. En ik heb niet altijd tijd om in deze maand ook nog testtaarten te maken. Daarnaast was het gewoon een dikke steek onder water over vorig jaar.
Nu dacht ik, ik check nog even of we nog iets kunnen doen voor het kerstdiner, âheb je al iets gepland voor het dessert? Ik heb al vaker perentaartjes gemaakt dus als je nog niets hebt dan wil ik die wel makenâ. Zegt ze, âals het recept getest is en goed bevonden: dan is het goedâ
Ik kan me hier echt heel kwaad om maken. Heb een beetje vertrouwen. Ik bak al mn hele leven en so what als het een keertje net iets anders uitvalt dan gedacht. En ik zeg letterlijk al dat ik ze al vaker heb gemaakt? Stik er maar in hoor, ik ga niet mezelf bewijzen dat ik wel degelijk lekkere taartjes kan bakken
Nu wil ik dus eigenlijk aan haar kwijt dat het op deze manier niet hoeft hoor. Maar mn moeder en ik hebben nooit ruzie, daar zit ik ook niet op te wachten. Ik weet niet hoe ik dit vriendelijk ga verwoorden
#firstworldproblem maar het zit me heel hoog
ik zou gewoon toetjes van de supermarkt halen en zeggen hier alsjeblieft heel nl eet dit dus tis getest
Heel kerstmenu bedacht ga ik net boodschappen doen heeft de jumbo gewoon meer dan de helft niet. Gewoon 90% van wat in het kerstboek staat verkopen ze blijkbaar niet hier. Nu kan ik alles weer helemaal opnieuw gaan bedenken. Schijt kerst, rot winkel.
ik zou helemaal geen dessert meer maken hoor, doe het maar lekker zelf
Stel je voor dat je een keer iets krijgt voorgeschoteld wat iemand met liefde heeft klaargemaakt en toch niet 100% je smaak blijkt, als je dat moet opeten dan is echt je kerst verpest 
Lullige reacties inderdaad voor jou, ik zou willen zeggen, graag of niet. Maar ik zou in elk geval echt zeggen âMam, het leek mij leuk om perentaartjes te maken, WIJ eten dat in elk geval graag, is dit iets waar jullie ook zin in hebben of kies jij liever zelf een dessert?â En als ze zegt bla bla wij willen alleen al bekende recepten, dan zou ik zeggen âja, WIJ vinden dit dus een geslaagd recept, maar ik kan niet voor jullie spreken daarom hoor ik graag, als je er geen vertrouwen in hebt, of je andere ideeĂ«n hebtâ
Ik zou zelf niet eens meer iets willen maken, maar denk dat als je het gewoon bij je gevoel houdt en niet gaat verwijten het geen ruzie wordt hoor. Gewoon vertellen dat die opmerkingen je gekwetst hebben oid.
Alleen dessert voor jezelf en je vriend maken, kunnen jullie er wel van genieten
Dank voor al jullie reacties. Blij dat ik blijkbaar niet overdreven reageer. Ik ga het nog even laten bezinken voor ik reageer. Ik haat het om met zoiets de kerstdagen in te gaan maar het zit me te hoog om er niets mee te doen
Zoân opmerking heeft een collega van mijn vriend ook wel eens gemaakt.
âOh ze is echt anders dan ik had verwacht. Jij bent zoân lief type en zij jaâŠâ
Dus ik vroeg aan haar; âDus ik ben niet lief/aardig dan?â
Zij; âJa je bent gewoon niet zoân meisje-meisje achtig iemand, terwijl ik dat echt verwacht had. Jij hebt zoân stoer uiterlijk.â (dit hoor ik letterlijk nooit, ik ben heel schattig als ik iedereen moet geloven)
Dacht echt bij mezelf; als jij een meisje-meisje verwacht had bij mijn vriend dan ken je hem echt niet.
Ik heb voor mijn broertje voor kerst iets op een Duitse website besteld, in Nederland hadden ze het niet.
Maandag de 17e de bestelling gedaan, kijk ik de dag later zeggen ze de bestelling van de 18e (ja dat klopt dus al niet). Op de website staat binnen 2/3 dagen ontvangen in Nederland, dus ik durfde het wel aan.
Woensdag stond het nog steeds op niet verzonden, dus ik mailde. Reactie terug:
âBedankt voor je bericht. Meden de kerstdrukte zijn wij 2,5 dagen in achterstand met de verzending. De bestelling zal dus mogelijk pass vandaag later in de avond of morgen verstuurd worden. Graag rekening ermee houden dat het ook bij de pakketdiensten steeds drukker wordt zodat wij echter geen garantie kunnen geven of de levering daadwerkelijk nog voor kerst geleverd kan wordenâ.
Het is nu VRIJDAG: PAKKET IS NOG STEEDS NIET VERZONDEN. NEE JONGENS, NU GAAT HET SOWIESO NIET VOOR KERST KOMEN
(eerder bestellen kon niet omdat mijn broertje niet had aangegeven wat hij wilde; dus ja, het ligt niet aan mij, maar ik haat het als cadeautjes niet op het goede moment gegeven kunnen worden).
Ik heb vandaag mijn cijfer gekregen voor een verslag en heb een onvoldoende. Als ik kijk naar de feedback en de onderdelen waar ik een onvoldoende voor heb vind ik het zo niet eerlijk. We hebben een tussenbeoordeling gehad waar ze letterlijk als feedback gaf: onderdeel 3 en 4 heb je knap uitgewerkt! Ik heb dus niks meer aan die onderdelen gedaan omdat ik dacht dat dat voldoende was, blijkt dus nu dat ik voor die 2 onderdelen een onvoldoende heb⊠De rest van de feedback ben ik het opzich nog wel mee eens, maar het zijn dingen die ik tijdens de tussenbeoordeling ook al af had, maar waar ze toen helemaal niks van heeft gezegd⊠Baal zo he, ik ben niet goed in verslagen schrijven en nu kan ik hem overnieuw doenâŠ
Ik zou echt geneigd zijn om de ingrediënten voor een vlaflip mee te nemen. Succes ermee, maak m hoe je het zelf lekker vindt. En dan 2e kerstdag alle taarten en toetjes eten die je zelf maakt. Weet je tenminste zeker dat het de moeite waard is/gewaardeerd wordt.