Oh men zeg alsjeblieft niks over kleuren van tabletten
. Gisteren ook weer. Ja mejuffrouw ik heb mijn roze tabletten nodig. Dus ik zoek de status op van diegene en zie dat er zo’n 11 verschillende soorten medicijnen in gebruik zijn. Maar nee, de naam wist diegene niet. Alleen dat de tabletten roze zijn. 
Ja juffrouw, u bent toch de assistente. Dat kunt u toch gewoon opzoeken! 
“Heeft u een lijstje van de medicijnen mee?” “Nee, maar ik heb ze allemaal bij me!”
OK prima, dan typ ik de doosjes wel over… Komt er zo’n pillenbox uit de tas met tientallen losse pilletjes; “U weet toch wel welke dat zijn?” 
Die kleine witte zijn om te plassen, die gele voor het cholesterol en de driehoekige heb ik van de neuroloog. U weet wel voor mijn… 
Ik heb een keer iemand gehad die op straat losse pillen had gekocht van iemand. Hij werd toch wantrouwig en kwam aan mij vragen wat voor pillen het waren. De apotheker en ik hebben ze maar ingenomen toen(was die man het ook wel mee eens)
Oh ja! En ik heb ook nog met morfine(metformine)
Ik zag het ook vaak andersom hoor. Als je dan vroeg waarom iemand bepaalde medicatie gebruikt dat ze dan geen idee hadden. Het verbaasd mij vaak hoe weinig mensen weten van hun eigen aandoeningen.
Ja veel mensen weten er idd best weinig van af. Ik schrik er soms ook van hoeveel mensen hun inhalatiemedicatie verkeerd gebruiken.
Mensen zijn zo vreselijk laks met hun medicijnen. Ze komen aan de balie met de mededeling dat het op is en worden boos als ik zeg dat het besteld moet worden. Bestel het dan eerder…
Die RGK’ers van tegenwoordig hè, man man man man man.
Bij mijn apotheker zag ik bordjes waarop werd afgebeeld hoe men een inhalator moest gebruiken. Ik dacht eerst: ernstig dat dit nodig is, leek me toch vrij voor de hand liggen dat je iets moet inhaleren, maar toen ging ik werken in mijn baan met heel andere dingen, en ontdekte ik dat mensen soms hysterisch worden als ze niet kunnen inloggen op het internetbankieren van bank y met hun pinpas van bank x.
Ik vind het eigenlijk niet meer irritant, maar op een of andere manier komisch 
Ik werd een uur geleden wakker en nu kan ik niet meer slapen 
Aah ja dat is zóó irritant! Mijn moeder en zusje doen doet ook zo vaak, weg gesprek/verhaal 
Mensen die mij zwart lopen te maken via Instagram en dat het mij wat doet
Dat ik zoveel prullaria heb, Aka rotzooi, en dat ik nooit weet hoe ik het aan moet pakken om het netjes te krijgen. Ja veel weggooien, vaste plekken etc. En ik wil ook heel veel weggooien maar dit heb ik van mijn moeder gekregen, hier is m’n kind aan gehecht, etc.
In 2019 moet ik elke dag iets wegdoen (vuilstort of kringloop), dan ruimt het hopelijk wel op.
Ik sta al sinds gisteren in de keuken. Heb het hele kerstmenu moeten bedenken. Het moeten maken. Ik moet nog toetjes maken, cranberry compote, vlees marineren en alvast voor grillen zodat het in de oven kan morgen. En mn moeder zit maar wat op de bank en doet niks behalve tv kijken en bellen. Ik moet straks nog het hele huis zowat poetsen. Als het niet aan mij en mijn vader lag aten we niks met kerst. Het boeit dr geen ene fuck. En dan heeft ze de hele kast vol kleren maar zit in dr kloffie want ze heeft niks nieuws om aan te trekken (dat bedacht ze ook letterlijk 2 dagen geleden).
Zit hier zo hard op mn lip te bijten, maar als ik er iets van zeg is het oorlog en daar heb ik ook geen zin in nu
Postnl en Yodel!
Dat ik mijn 2dehands oven niet goed schoon krijg. Heb hem zelfs vannacht met een pannetje water en ammoniak laten staan en nog steeds zit er drap onderin.
Misschien moet ik er maar mee leren leven en ondertussen langzaam sparen voor een nieuwe.
Heb je die truc met citroen al geprobeerd?