Waar erger jij je aan? #2

Toeristen die in groepen van 30 man rondlopen op het meest sloooome tempo zodat het onmogelijk is om voorbij te steken :rage:

Stinkende mensen van wie de geur blijft hangen in een ruimte zelfs nadat ze weg zijn gegaan

2 likes

Dat ze in de supermarkt vlakbij mij zooo vaak verkeerd scannen: te weinig producten of al producten van de volgende :s begrijp dat niet er ligt altijd een balkje tussen.

Ik vind het irritant als mensen die me niet kennen me bij m’n naam noemen, bij een klantenservice bijvoorbeeld. Dat ze in een twittergesprek zeggen: Wat vervelend, carrotcake, dit gaan we oplossen! Of aan de telefoon, bedankt voor het bellen mevrouw carrotcake!
Maar ik noem mensen (vrienden ook) sowieso nooit bij hun naam eigenlijk?

20 likes

Ik heb op een klantenservice gewerkt en wij werden o.a. beoordeeld op het feit dat we de naam van de klant herhaalden (max 3x per gesprek). Als je het niet deed kreeg je minder punten in je beoordeling. Kom idd super onnatuurlijk over.

7 likes

Haha ja eigenlijk wel? Dan maak ik oogcontact en zeg ik “wil je het zout aangeven?” haha. Als ik een vriend tegenkom zeg ik: “Hey!” en niet “Hey Henk!”.

2 likes

Ik heb nog nooit iemand dit horen zeggen, haha.

Wel een studiegenoot van me gehoord die het over “psáíko-enneláísis” had. Psychoanalysis. :frowning:

3 likes

Haha dat snap ik ook wel, ik moet op mijn werk ook mensen bij hun voornaam noemen, voelt dan toch persoonlijker voor hen. Maar ik vind het altijd wat akward.

Ik zeg tegen mensen die mijn vriend niet kennen ook altijd ‘mijn vriend’ als ik het over hem heb (ook tegen collega’s enzo), heb het niet over ‘Henk’.

Waarom al dat nieuws over de rietveegpieten overdag!!! Haloooo heb een kind bij me…

1 like

We hadden net een feestje op kantoor. Iemand wilde nog wat vooraf zeggen voordat we wat zouden eten. Maar de grootste vreedzak al al taart zijn zijn mond.
Het respect om even te wachten is er totaal niet.

haha ik heb een vriendin die dat dus wel doet
dus elke keer denk ik “fuck… hebben we het al een keer over persoon x/y/z/ gehad dan??” maar nee niet dus. Super verwarrend :stuck_out_tongue:

1 like

Ik heb een collega die iedere keer je naam zegt ook al ben je 1 op 1 met haar, en het liefst echt in iedere zin :face_with_symbols_over_mouth::triumph:

1 like

ik ergerde me al drie jaar lang aan het feit dat iemand ooit met potlood een plusje op mijn plafond heeft getekend.
dat 3,5 meter hoog is.
nou ik ben op een levensgevaarlijke constructie geklommen en ik heb het eindelijk uitgegumd, wat ik al 600 keer in gedachten had gedaan.

sta je daar je plafond te gummen.

47 likes

In sommige treinen mag dit wel hoor. Maar je zult de NS wel bedoelen

Ik bedoelde Arriva ja, daar mag het gewoon, ook in de spits :slight_smile: Mogen wel maar 12 fietsen mee want meer past niet.
En je hoeft hier ook niet voor te betalen, dus je hebt geen kaartje nodig. Dus misschien vandaar de verwarring?

Zal wel aan het traject liggen dan, ik ben iig blij dat het kan :biggrin:

Ik vind het zo passief agressief klinken. Ik word er altijd super opstandig van.

4 likes

De geluiden die worden geproduceerd wanneer iemand een appel eet. I CAN’T

6 likes

Dat maakt het gesprek persoonlijker en laat zien dat je oplet! In een telefoongesprek moet ik minstens 1x meneer of mevrouw X zeggen, en mensen voelen zich beter geholpen omdat ze zich niet een nummertje voelen.

Edit; vaak loopt het wel vloeiend in een gesprek trouwens?

1 like

Aan mensen die in de loop van de dag al zeggen ‘ja ik weet niet of ik het ga redden om af te spreken, moet nog erg veel doen’. Dit deed een vriendin van me vanochtend terwijl we vanavond hadden afgesproken. Op voorhand wíst ik gewoon dat het niet doorging, ik heb volgens mij nog nooit meegemaakt dat iemand dan uiteindelijk zegt ‘oh ik kan toch wel!’.

4 likes

Waarom zit je met hun in een groepsapp? :stuck_out_tongue: ik heb nog nooit in een groepsapp gezeten met vrienden/vriendinnetjes van mijn vrienden