Waar erger jij je aan? #2

Ik erger me aan mezelf. Ik ben nu al een half jaar bezig aan een boek en nu komen de laatste dingen er aan, waaronder de cover. Ik heb al duizend dingen gemaakt maar vind niks goed genoeg en ook de uitgeverij is niet helemaal enthousiast over de foto’s / wil een andere kant uit dan ik wil. Ik mis de creatieve flow waar ik deze zomer in zat.

3 likes

Dan woonden jullie al het hele jaar samen, dan gaan ze er van uit dat jullie een gezamenlijke huishouding voeren en als hij zoveel verdient jij die toeslagen niet nodig hebt.

Als mannelijke bewoners op mijn werk seksueel getinte opmerkingen maken naar mij of collega’s. Maar mijn collega’s lachen er dan om en zeggen ‘is de doelgroep/ziektebeeld’. Ik vind het gewoon smerig en rapporteer het altijd. Maar ik ben de enige. En dat vind ik irritant

10 likes

Dat het verdelen van team taken totaal niet soepel verloopt binnen het team.

Huh, maar als je samen woont ben je niet automatisch toeslagpartners. Dat moet je zijn getrouwd, een geregistreerd partnerschap, samenlevingscontract of een koophuis hebben.
Als je enkel samen woont in een huurhuis zonder zoiets dergelijks ben je niet automatisch toeslagpartners!

Oh dat is ook gek zeg! Goede manier van de overheid om weer wat geld terug te kunnen vragen.

Die vieze wantsen die gisteren in het nieuws waren. Ik heb er afgelopen week al twee betrapt en net weer een. Nu denk ik steeds dat ik er een zie of hoor vliegen. Maar het waren gewoon 2 vliegen die op dezelfde plek zaten. Denk dat ze een feestje hadden ofzo. :unamused:

Oh en een beetje aan mezelf omdat ik eigenlijk helemaal pro insecten laten leven of levend buiten zetten ben, maar vliegen en die gore wantsen belanden gewoon in de stofzuiger platgeslagen op de vliegenmepper.

Dat er waarschijnlijk een muis onder mijn keuken zit. Mijn katten gaan er steeds naar toe omdat ze geritsel horen.

Waarom waren ze in het nieuws? Ik zag gister ook ineens een bruine wants.

1 like

Ik kan me zo kwaad maken om dit soort stomme restaurants. Wat een verspilling.

https://www.ad.nl/amersfoort/dit-restaurant-in-barneveld-serveert-hamburgers-van-2-7-kilo-rundvlees~abd7ca38/

9 likes

Vorige week viel er een op m’n hoofd! Had al geen idee wat het was

Ah ja van huurtoeslag ging ik niet eens meer uit haha. Daar zit je met 2 inkomens al gauw overheen volgens mij. Maar dat is natuurlijk waar!

@Oneinamelon Dan moet ik me toch maar vaker verdiepen in de site van de overheid :sweat_smile:

1 like

Maar je woonde dus eerder al wel samen en jullie waren (getuige het feit dat jullie iets later samen een huis kochten) een gezamenlijke huishouding, dus jij kreeg toeslagen terwijl jullie samen daar te veel voor verdienden. Toeslagen zijn voor mensen die weinig verdienen, jullie verdienden samen dus blijkbaar niet weinig.

Ik snap wel dat het lullig voelt om terug te moeten betalen, maar eigenlijk had je de jaren daarvoor geluk dat je iets kreeg waar je geen recht op had omdat je het toeslagpartnerschap kon ontlopen.

14 likes

Wat naar is dat he? Wij hebben vorig jaar last van muizen gehad maar ik ben bang dat ze bij ons ook terug zijn. Ik vond gister (ik denk) een keuteltje, mijn vriend zei dat het een stofje was maar ik geloof er niks van. Bleh, ik heb dan echt het gevoel dat ik op visite ben in mijn eigen huis. Ik heb er vannacht ook over gedroomd. Mijn nachtmerrie is echt die foto van het forumlid dat postte dat er een muis over haar bank had gelopen.

In het kort: ik hoop echt dat je katten ze gaan vermoorden haha.

Omdat ze oprukken ofzoiets geloof ik. Zal even zoeken

edit: https://www.ad.nl/breda/heb-jij-m-al-gespot-grauwe-veldwants-rukt-op~ab08ce0a/, maar ik zie dat @broodjepindakaas mijn ergernis deelt haha

1 like

Nou over 17 dagen woon ik hier niet meer. Dus het valt mij nog wel mee😜.

Voor wat vervelend. Iemand zei hier wat over muizenvallen. Misschien een idee?

huh wow doen mensen dit… wel een hele keurige reactie, ipv ‘ben je helemaal gek geworden, kijk eens naar de url’.

6 likes

Films over waargebeurde tragische incidenten. Waarom moeten we een speelfilm over de aanslag in Noorwegen hebben? Of over de piloot die een vliegtuig landde op de Hudson? Of over een zinkende onderzeeër?

Een documentaire met feiten snap ik helemaal, ik snap dat je zulke dingen niet moet vergeten. Maar cashen op de emoties van mensen, verhalen dramatiseren, onwaarheden toevoegen (bv een liefdesverhaal als achtergrond), cringy dialogen… WAAROM?

Niemand denkt toch ook oh vanavond even lekker naar die film over Utøya kijken, waarin Andrés Breivik door een knappe acteur wordt gespeeld en alle slachtoffers toevallig net voor ze doodgeschoten worden nog even een diepzinnige mededeling hebben, terwijl een dramatisch muziekje wordt ingezet. Ik vind dat echt immoreel en vreemd. Kijk gewoon een docu.

32 likes

Dan ga je er wel vanuit dat iemand ook daadwerkelijk een gezamenlijk huishouden voert. Ik zie nu steeds vaker dat mensen dit gescheiden houden in het begin van samenwonen en er is vanuit een relatie verder geen wettelijke verplichting om bij te dragen aan elkaars levensonderhoud.

4 likes

Haha ja ik las het terug en toen dacht ik aan Tweede Wereldoorlog films die ik mooi vind, maar ik hou daar ook het meest van de films die het simpelst zijn zoals The Pianist en niet een film zoals Saving Private Ryan, waarin het allemaal weer zo overdreven actieheld is. Ik denk dat als een film voornamelijk informeert zonder onnodige dramatiseren dat ik dat acceptabel vind. En het heeft ook met timing te maken, ik vind de Tweede Wereldoorlog iets anders dan iets dat minder dan 10 jaar geleden plaats vond. En de Manier waarop Netflix die Utøya film promoot vind ik heel raar, met zon trailer vol dramatische quotes die automatisch afspeelt op Mn homepage, het voelt nogal commercieel.

Maar ik snap je dus, het is een dunne lijn.

3 likes