Hoe ik de regel ken is het, hoe cru ook. Je gaat in september 2018 samen een huis kopen. Dan word voor het hele jaar 2018 jouw partner als toeslag partner gezien want de twee inkomens einde jaar worden gewoon bij elkaar opgeteld. Dus over alle maanden en mag je lekker gaan terugbetalen
Ik werk niet bij de belastingdienst, op deze pagina kun je lezen wat er gebeurt als je een deel van het jaar een toeslagpartner hebt (hun voorbeeld is dan scheiden, maar andersom geldt hetzelfde lijkt mij): https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/toeslagen/hoe_werken_toeslagen/kan_ik_toeslag_krijgen/inkomen/deel-van-het-jaar-een-toeslagpartner/deel-van-het-jaar-een-toeslagpartner-of-medebewoner
En daaruit concludeer ik dat voor de maanden tot september de toeslagen berekend worden op jouw jaarinkomen (ā¬15000 in het voorbeeld op de site) en de maanden daarna op jullie gezamenlijke jaarinkomen (ā¬35000 in dat voorbeeld), en dat je er dus die eerste 8 maanden recht op had, en daarna niet meer.
Dat geldt dus (volgens de belastingdienst zelf) alleen als je daarvoor al samenwoont. Als je niet samenwoont en halverwege het jaar toeslagpartner wordt (door huwelijk, kind, huis kopen, etc) en dan ook pas gaat samenwonen ben je partner vanaf het moment van samenwonen, dan ontstaat er dus een āknipā in je toeslagjaar. Het zou ook helemaal nergens op slaan om iemands toeslag te verminderen over maanden waarin hij helemaal geen partner had en dus ook geen voordeel van die partner (want je krijgt minder toeslagen omdat een gezamenlijke huishouding minder geld kost).
Misschien vind je het dit niet waard, maar je zou een mailtje kunnen sturen naar die school hierover? Scholen zijn over het algemeen wel begaan met de veiligheid van hun leerlingen, ook in de fietstocht die ze van/naar school maken. Heb het iig wel eens meegemaakt dat er een brief naar ouders en leerlingen ging over dat er veel klachten vanuit de buurt komen vanwege onveilige situaties. Scholen hebben vaak ook contact met de gemeente over dit soort dingen, dus misschien gebeurt er dan wel iets mee. Niet geschoten is altijd mis denk ik dan.
Ik heb zoān grafhekel aan het klaarmaken van deze krengen
Het duurt een eeuw voordat ze klaar zijn maar als je even 3 sec niet kijkt dan zijn ze zwart
Aha! Thanks voor de verduidelijking! Nu ga ik deze regeling voor eens en voor altijd onthouden terwijl ik er in het beste geval nooit meer mee te maken krijg haha
Kijk hier heb ik wat aan!
Academische artikelen (in het Engels wel) geschreven door Italianen. 9/10 keer niet te begrijpen.
Zwager die ineens helemaal hotel de botel is. Liefje dit, schatje dat en overal lieverd achteraan zeggen. Op elke foto op Facebook reageren met lieverd en hartjes en kusjes⦠Kom op, je bent al halverwege de 30ā¦
Mijn moeder. Ze is begonnen met sporten en ik ga de eerste keren met haar mee omdat ze zich onzeker voelt in een sportschool. Vind ik helemaal goed maar ze vraagt me dan vanalles en dan geef ik haar antwoord of advies en dan is dat niet zo en zo werkt dat voor haar niet bla bla bla. Mens ga gewoon op die crosstrainer staan, ga zweten heb het zwaar 45 minuten en je bent klaar
Wauwwww kan je het plz doen gewoon voor het verhaal haha
Is het Ivo Niehe???
Haha sowieso een mattie van Ivo en Thierry
Schone was die naar natte hond ruikt Ik heb geen droger en met het regenachtige weer van vorige week is alles in slakkengang over een periode van 2 Ć 3 dagen opgedroogd.
Dit is oprecht de reden dat ik het OV haat. Ik snap gewoon niet dat je verwacht dat mensen half over je heen klimmen om op die stoel te kunnen zitten.
Die momenten dat je een hartverzakking krijgt als je je pil uit de pilstrip duwt en dat ding vervolgens rondjes cirkelt om het afvoerputje en dan er nettttt niet in verdwijnt.
Dat ik extra vroeg naar mijn werk ben gegaan omdat ik nog wat dingetjes wilde regelen vroeg in de ochtend, en ik nu al 10 minuten naar āupdates uitvoerenā op mijn scherm zit te kijken
Ik heb iets soortgelijks ook wel eens in het vliegtuig gehad. Ik had een plek aan het raam en die vrouw van de Middensroel zat er al. Toen vroeg ik of ik er bij mocht en toen zat ze zo van ākan je niet gewoon langs me?ā. Ja als je je neus tussen mān billen wil hebben is dat inderdaad een goed plan. Ik snap zulke mensen niet hoor
Een zelfde soort ergenis: ik zat net in een tweezits aan de raamkant en ik moest eruit, schuift de vrouw naast me 2 cm haar benen opzij waardoor ik ook moest proppen om eruit te komen, ik heb haar ook niet bedankt terwijl ik dat normaal wel altijd doe. Vind dat echt zo aso, sta gewoon even op
Dat het internet op de plek waar ik nu werk echt kut is