Ik erger me ontzettend aan mensen die ongevraagd advies geven. Van mijn schoonmoeder mocht ik - heel lief - voor een bepaald bedrag een cadeautje uitzoeken voor mijn verjaardag. Dus ik wat uitgezocht voor in huis en gestuurd naar haar, krijg ik terug: “Weet je het zeker in die kleur?”, ja weet ik zeker. Nog een keer: “Bij jullie interieur zou ik eerder kiezen voor dat en dat”, nee dankje toch deze kleur. En nu: “Heb je al met naam vriend overlegd wat hij ervan vindt??”. PFF. Genegeerd.
Whatsapp lijkt me nog altijd een privé ding (tenzij op werk telefoon). Baas kan je niks verplichten.
Dat ik al een week gigantisch hoest en het mijn nachtrust helemaal naar de tering helpt.
En die kut van de huisarts die alleen maar meld: het heerst. NOU EN ik ga half dood hier doe iets.
@Sazie
Onze werkwhatsapp heeft afspraken. Geen berichten na 22.00, niet onnodig reageren op elkaars berichten en alleen prioriteit.
Er zit een collega niet in maar die moest daarvoor op gesprek komen bij de baas.
Ik zit er nu 2 maanden in en eigk is er nog nooit wat nuttigs gedeeld, alleen dingen als felicitaties en bedankjes.
Oke de regels werken dus niet maar nja ik krijg er door die regels wel weinig van mee. Mn vorige werk app was altijd druk. Die is zelfs nu nog drukker dan deze terwijl de school niet meer bestaat.
Moest hij/zij op gesprek komen omdat hij/zij niet in de groepsapp zat? Dat lijkt me toch nog steeds een eigen keuze en geen verplichting of begrijp ik het verkeerd?
Ja dat was uiteindelijk ook de conclusie van de directie. Maar ze moest daarvoor wel op gesprek komen
Aan mijn 2e baan. Ik werk buiten mijn fulltime baan ook nog bij een friettent. Dus ik mag straks lekker om 12:30 beginnen.
Ik hoop zó dat ik kan stoppen in januari en een vaste aanstelling krijg op baan 1 met een normaal salaris ipv die paar honderd euro die nu ik verdien.
Heb je geen programma op je wasmachine voor extra zwieren? Bij mijn machine wil doorweekte was zeggen dat de trommel te vol/zwaar geladen was, dan haal ik de helft eruit en laat ik 'm nog even zwieren.
Dat mn huisgenootje vandaag weer thuis komt na 3.5 week. Het was zo fijn het huis alleen te hebben
Zwieren? Hahah is dat centrifugeren?
Het zal hopelijk meevallen. Maar het vervormt heel snel als het nat is. Ik rol het meestal in een droge handdoek en dan knijp ik zachtjes het vocht eruit. Maar ik ben dan ook debiel en betaal €200 voor een trui dus als ik die verziek, is het huilon.
Nu ben ik al helemaal gestrest om mijn mooie trui te wassen :’(
Meiden die er áltijd perfect verzorgd uit zien. Zelfs als ze “chill-kleding” dragen zien ze er nog beter uit dan ik als ik een uur voor de spiegel gestaan heb. En ook hun huis etc. is geordend en schoon en netjes. En dat ze zich dan verontschuldigen omdat ze er een keertje wat minder verzorgd uitzien terwijl er niks geks te zien is, of sorry zeggen voor de troep terwijl er geen troep te zien is. Dan kijk ik om me heen en denk ik joe waar is de troep? Dat blaadje van de plant die er afgevallen is? Maar ik zal vast een zure trut zijn omdat ik er nooit geweldig uit zie en geordend niet voorkomt in mijn vocabulaire
Mijn moeder: “He, ga je nog wat leuks doen?”
Ik: ‘Nee lekker niks, jij?’
Mijn moeder: ‘We zijn straks in de buurt, ga je mee wat eten?’
Boeee ik wilde lekker op de bank hangen en het huishouden bijwerken, maar nu voel ik me lullig als ik nee zeg, want ze wonen best ver weg (ik zie ze volgend weekend wel ook weer, maar ze zijn niet zo vaak hier).
Voel me een klein beetje erin geluisd omdat ze eerst vroeg of ik wat te doen had en ik toen dus al ‘niks’ had gezegd. Vraag gewoon gelijk wat je wil vragen… En ik weet dat ze het absoluut niet zo bedoelt en gewoon wat leuks samen wilde doen maar mijn plannen (als ik die wel heb) niet wil verstoren.
Ik weet dat dit een onterechte ergernis is maar wilde even ranten sorry!!!
Hahaha dit is zo begrijpelijk!
Maar lunchen? Ik snap dat je er geen zin in hebt hoor, ik heb ook zin in niks vandaag. Maar lunchen is wel super chill, lekker eten en breekt je dag een beetje.
Hahaha naar aanleiding van een post in het WAYRWT topic?
Ja klopt, het is op zich hartstikke leuk en gezellig, dat is het probleem niet! Maar ik woon niet ergens in de buurt dus het gaat me dan toch wel wat tijd kosten, met reistijd erbij. En ik krijg echt een ander uitgerust-gevoel als ik een hele dag niks doe, dan als ik wel wat doe, ook al is dat wel leuk en rustig - vooral als het onverwacht is en ik me er niet op ingesteld heb. Dus ik weet dat als ik het doe, ik me volgende week waarschijnlijk eerder ‘toe aan weekend’ ga voelen. Als dat een beetje logisch klinkt
Ik ga ook binnenkort een dag minder werken waardoor ik me in het weekend hopelijk minder vermoeid voel en dit soort dingen ook gewoon spontaan lekker wel kan doen!
Dat ik geen kant op kan qua woning. Ik ben bijna 30 en woon nog in een semi-studentenhuis (of ja, met 2 huisgenoten, geen woonkamer, heeeel weinig ruimte). Ik wil hier weg, maarja. Ik ga niet terug naar m’n ouders, kan geen woning kopen oid (geen eigen geld), en daarnaast wil ik op dit punt in mijn leven niet eens iets kopen (heb geen vast contract op werk en weet nog niet of ik hier langdurig wil/kan blijven werken). Iets huren hier in de stad is echt onmogelijk, bij vrije sectorhuur vragen ze echt een gigantisch inkomen en sociale huur kom ik niet tussen… en met mij zoeken 2186186494 mensen een vergelijkbare woning. En ik ben alleen, dat maakt iets kopen of huren helemaal een stuk moeilijker