Ik heb me zo geërgerd aan de klantenservice van de Trouw vandaag. In oktober had ik mijn abonnement opgezegd, maar blijkbaar was dat niet aangekomen bij hen. Daarom heb ik de klantenservice toen gebeld. De man verzekerde mij dat mijn abonnement per 4 oktober werd stopgezet. Dus ik denk fijn dat is geregeld. Maar plotseling krijg ik de Trouw weer in mijn brievenbus. Dus bel ik ze opnieuw; nee mevrouw uw annulering is niet bij ons doorgekomen. Nee dat heeft mijn collega dan verkeerd gedaan (niet eens sorry). En nee mevrouw u kunt niet opzeggen want u hebt nog een openstaande rekening, ja ik heb een doorlopend incasso, dus u kunt hem niet opzeggen nu 
Daarna iemand anders aan de lijn gekregen, ja ik heb ook een abonnement op de Volkskrant (dit herhaalt hij ook drie keer) maar ik wil de Trouw opzeggen. ‘Oh ik zie dat u meerdere abonnementen heeft gehad, ja eh moeilijk ik kan uw huidige abonnement niet vinden.’ Kan na heel veel zeuren van mijn kant dan toch wel en hij kan ook mijn abonnement een maand eerder dan de vorige vrouw opzeggen, de reden die ik geef (budgettaire redenen) wordt door het systeem niet geaccepteerd 
Begin ik me af te vragen of de incompetentie van deze medewerkers een tactiek is om abonnees langer aan te houden.