Waar erger jij je aan? #2

Je wordt nog net niet met een ezel over onverharde wegen vervoerd, bedoel je? :joy:

2 likes

Same girl :disappointed_relieved:

1 like

Het zou waarschijnlijk ongeveer net zo snel gaan haha.

3 likes

Ugh de finale van Hollands Next Top Model was echt verschrikkelijk ruk pffffff.

2 likes

@anon44204370 Nog even als toevoeging want zat weer eens hoog in m’n felheid; ik noemde jou persoonlijk niet dom. Je post vond ik wel dom.
Ik kan gewoon slecht tegen mensen die niet aardig zijn tegen bejaarden, ik word daar verdrietig (en fel) van.
Dus vooral je laatste zin en het doorschemerende oordeel dat “ze” verder niets te doen hebben schoot me in het verkeerde keelgat.
Had beter kunnen schrijven post vol vooroordelen. Ook niet echt van toevoeging dit maar wilde het toch even zeggen.

10 likes

Ik heb me zo geërgerd aan de klantenservice van de Trouw vandaag. In oktober had ik mijn abonnement opgezegd, maar blijkbaar was dat niet aangekomen bij hen. Daarom heb ik de klantenservice toen gebeld. De man verzekerde mij dat mijn abonnement per 4 oktober werd stopgezet. Dus ik denk fijn dat is geregeld. Maar plotseling krijg ik de Trouw weer in mijn brievenbus. Dus bel ik ze opnieuw; nee mevrouw uw annulering is niet bij ons doorgekomen. Nee dat heeft mijn collega dan verkeerd gedaan (niet eens sorry). En nee mevrouw u kunt niet opzeggen want u hebt nog een openstaande rekening, ja ik heb een doorlopend incasso, dus u kunt hem niet opzeggen nu :exploding_head:

Daarna iemand anders aan de lijn gekregen, ja ik heb ook een abonnement op de Volkskrant (dit herhaalt hij ook drie keer) maar ik wil de Trouw opzeggen. ‘Oh ik zie dat u meerdere abonnementen heeft gehad, ja eh moeilijk ik kan uw huidige abonnement niet vinden.’ Kan na heel veel zeuren van mijn kant dan toch wel en hij kan ook mijn abonnement een maand eerder dan de vorige vrouw opzeggen, de reden die ik geef (budgettaire redenen) wordt door het systeem niet geaccepteerd :roll_eyes:

Begin ik me af te vragen of de incompetentie van deze medewerkers een tactiek is om abonnees langer aan te houden.

Die reclame van Bonduelle met een ‘rapper’ ofzo, soort nog meer mislukte Gers Pardoel.

2 likes

Kranten zijn echt mega terror met opzeggen dus ik zou niet verbaasd zijn als dit een tactiek is. Precies opschrijven wanneer je met wie spreekt! Of gewoon stoppen met betalen. Dat werkt ook.

1 like

Mensen die snel willen uitchecken in de bus door hun ov over dat ding te wrijven. Foutmelding. Meer wrijven. Nog een foutmelding. HOU HEM STIL KOM OP

6 likes

@Gelatelli

Dat zijn waarschijnlijk mensen die haast nooit met het OV gaan :stuck_out_tongue_winking_eye:
Vind het ook echt altijd zwaar irritant, staat iedereen die nog moet uitchecken ook te wachten

Stoppen met betalen zou ik niet doen. Uiteindelijk krijg je dan gezeik met een incassobureau.

@Pierlala als je een abonnement hebt zonder verplichte leesperiode, dan moet je m gewoon kunnen opzeggen met 1 maand opzegtermijn. Je krijgt daar dan ook een bevestiging van per mail. Maar als je een contract voor bijvoorbeeld 3 jaar bent aangegaan en dat loopt nog, dan kan t niet opgezegd worden. Is het inmiddels gelukt?

ah dankjewel het is inmiddels gelukt ja. Het liep gewoon fout omdat de eerste medewerker mij liet weten dat het allemaal geregeld was.

1 like

Ja oude mensen doen dat altijd :exploding_head:

1 like

Aan mensen die fluiten
En aan de man die vanochtend uit het niks, toen ik hem passeerde op straat, hard riep “HEBBIE ER ZIN IN VANDAAG???”
Laaaaat me met rust

6 likes

Super first world priviliged problem dit hoor maar ik erger me aan mijn moeder. Appgesprek gaat ongeveer zo:

Zij: hebben jullie nog wensen of dingen nodig? Wil met Sint wat cadeautjes doen.
Ik: Ah superlief, maar we hebben niet echt iets nodig en jullie geven altijd al zoveel. Misschien kun je het bedrag dat je in gedachten had doneren aan een kleinschalig goed doel?
Zij: wil je geen (iets voor baby)?
Ik: Hebben we al
Zij: Nee hoor ik bedoel een andere
Ik: Hoeft niet.
Zij: MAG het ook niet???
Ik: Eh nou ik kan je niks verbieden maar iets kopen om het kopen lijkt me een beetje onnodig toch? Dan liever naar mensen die het harder nodig hebben! We hebben het zo goed!
Zij: of een tegoedbon voor (iets voor baby???)

DUDE. Als je toch gewoon gaat geven wat je zelf wil geven vraag het dan niet?

10 likes

Mijn god. Een vriendin is naar de flying tiger geweest en heeft voor €1 allerlei shit meegenomen. Nu komt ze er thuis achter dat ze iets toch niet wil houden en vraagt ze in een vriendinnengroepsapp wie het voor €1 van haar over wil nemen. Seriously? Geef het gewoon weg man, voor die ene euro. Kan me echt ergeren aan zulk gierig gedrag

32 likes

:eek:
Hier hebben we een topic voor Gierige acties

5 likes

Het doet me denken aan toen de V&D ging sluiten en je daar met grote korting kon winkelen. Mensen worden zĂł inhalig van zulke dingen en het klinkt misschien een beetje dramatisch maar ik vind echt dat dan het slechtste in mensen naar boven komt.

12 likes

Ik heb er ook een grafhekel aan. Het is zo hebberig allemaal. En ja ik snap dat als je hĂ©Ă©l krap zit het fijn is om spulletjes voor een euro per stuk te kopen, maar verder: hoeveel dingen verkoopt de Flying Tiger nou die je Ă©cht nodig hebt en niet ergens anders sowieso goedkoop kan krijgen? En als je wil ‘inslaan’ voor de feestdagen ofzo, is het blijkbaar belangrijker om veel goedkope troep te scoren dan gewoon minder cadeautjes?

5 likes

Helemaal mee eens!

En kom ik weer met mijn moraalridderige gezwam over duurzaamheid hoor, maar bij zulke situaties wordt het ook altijd in mijn hoofd weer bevestigd dat de beste manier om mensen duurzamer te laten leven is om vervuilend gedrag gewoon ontzettend duur te maken.

Blijkbaar is geld zo’n belangrijke drijfveer voor mensen, als iets maar goedkoop is dan hol je maar gewoon naar de V&D of de Flying Tiger. Dan denk je nergens meer over na en probeer je zo veel mogelijk shit die je niet nodig hebt in te slaan.
Ik denk dan ook aan AliExpress, als het maar goedkoop is is het goed toch? Fuck het milieu!

Waarschijnlijk werkt het dan ook de andere kant op. Pas als iets heel duur is gaan mensen eens kritisch naar hun koopgedrag kijken.
Ik denk dan aan de prijzen van bijvoorbeeld vliegtickets of dierlijke producten die van mij echt vele malen hoger gemaakt mogen worden. En op de Ă©Ă©n of andere manier moeten we het dan ook veel duurder maken om allerlei van die ‘goedkope’ rommel die je toch niet nodig hebt (denk aan AliExpress, of de Action) aan te schaffen.

Het zou natuurlijk fijner zijn als iedereen intrinsiek gemotiveerd was om zich in te zetten voor duurzaamheid. Maarja, dat is nou eenmaal niet het geval en dan kunnen we het misschien nog het beste gewoon afdwingen door middel van datgene waar we ons allemaal zĂł door laten leiden: geld.

24 likes