Waar erger jij je aan? #2

1 like

Uhm omg nieuwe avatar coming up

11 likes

Dat ik Whatsapp niet tijdelijk kan uitzetten (dus dat de verstuurder ziet dat de appjes niet bij mij aankomen) als ik op WiFi zit.

Nu dus maar noodgewongen op mijn data en Whatsapp de toegang tot mijn data ontzegt

1 like

Dat ik als google gebruikt word

Ik drink heel graag thee van starbucks, maar ze hebben die doosjes van die smaak bijna nooit. Bij starbucks in Eindhoven mocht ik dan een zak theezakjes kopen (die ze zelf binnen krijgen eigenlijk niet voor de verkoop) dus ik vroeg dat net bij starbucks in Nijmegen en dat meisje zei meteen zo ‘nee doen wij niet’ en ging door met waar ze mee bezig was. Heel irritant want heb nog maar twee zakjes

Dit kan wel met een firewall (bv No Root Firewall). Daarmee kun je per app aangeven of die toegang mag hebben tot internet op wifi of data. Heel handig!

1 like

Nee ze hebben geen webshop toch?

Ik hoor de verschillen wel maar uitspreken kan ik niet. De th-klank bestaat niet echt in het Engels wat ik thuis spreek en mijn moeder heeft bijvoorbeeld heel veel moeite met de letter H op zijn Nederlands/Engels uit te spreken. Bij haar is het gewoon een verschil in hoe de volgende letter wordt uitgesproken. Dan horen mensen bij haar het verschil tussen hair en air niet. Dus om je gerust te stellen al word je opgevoed met Engels betekent het nog steeds niet dat je uitspraak aan de RP/Amerikaanse regels voldoet. Ik gooi er ook zo vaak woorden door heen die dan aan de reactie van de omgeving te zien niet Engels zijn maar in ons pidgin wel gebruikt worden. Zoveel verschillende versies, zoveel verschillende uitspraken.

2 likes

Hahahhaa ja want dan weet ik niet meer wat ik moet zeggen: hoi, met o ja dat zei je net 
 of: hoi ja inderdaad met 

3 likes

Opdringerige verkopers in een winkel. Ik liep gisteren een lege winkel in waar één verkoopmedewerker stond. Ik keek even naar een kledingstuk, stormde hij gelijk op me af om er iets over te vertellen. Vervolgens paste ik een jas en zei tegen mijn moeder dat ik iets eraan lelijk vond, komt hij weer naar me toe ‘wat zei je net over die jas?’ :o_o: Daarna liep ik door en keek ik echt een paar seconden naar iets en liep ik weer verder, komt hij alsnog op me af ‘ja die valt wel groter dus misschien een kleinere maat nemen’, terwijl ik dus al een paar meter verder was en dat kledingstuk amper had aangeraakt? LAAT ME MET RUST.

15 likes

Mensen die mij appen, toch meteen antwoord verwachten en mij daarna direct bellen. Neem ik niet op, dan word ik weer geappt. CHOOSE ONE.

2 likes

Aan het mens dat achter mij in de rij bij de kassa stond! Ik was nog bezig met mijn boodschappen op de loopband te plaatsen en ze alvast begon met haar boodschappen erop te zetten. En toen ik klaar was ze gewoon mijn boodschappen helemaal tegen elkaar aan schoof terwijl er nog genoeg ruimte was. En niemand achter haar stond.

Oeps ik maak me hier te vaak schuldig aan vrees ik haha. Als iemand mij zo belt reageer ik met alleen ‘hoi’ of gewoon ‘hoi naam beller’.

Laatst dacht ik een x fatsoenlijk op te nemen dus ik zei ‘hoi met Bubbless’. Toen raakte de ander in de war ofzo dus die zei heel awkward ‘hoi met Piet
 maar dat had je natuurlijk al gezien’ en nog wat blabla erachteraan wat het alleen maar nog ongemakkelijker maakte. Dat was wel weer omgekeerd gek haha

8 likes

Een meisje dat ik volg op instagram heeft een foto geplaatst van haar vakantiebestemming waar ze naast aan random vrouw op de stoep is gaan zitten met de tekst “Local African people” en een donkere emoji erbij. Nou echt, ik ben geĂ«rgerd en ook vol verbazing. Hoezo ga je met random mensen op de foto? Die mensen zijn geen attractie man :o_o:.

8 likes

Ik dacht dat ik niet was aangekomen maar ik heb sinds een tijdje als ik zit en een spijkerbroek draag echt zo’n bobbel onder m’n navel boven m’n kruis. Hoe dan.

1 like

Huh haha ik zeg alleen mijn naam als mijn werk belt of als ik zelf een instantie bel.
Een vriendin weet toch dat ze mij belt, waarom zou ik dan opnemen met mijn naam? En ik vind het andersom juist wel vrolijk klinken als iemand opneemt met "hee de naam van de ander. En ik vind het onnodig als ik iemand bel en diegene neemt op met “hoi met 
”. Zo officieel. We hebben toch allemaal nummerherkenning.

2 likes

Mijn moeder komt uit het zuiden van Nigeria. Even specifiek hoor want ook weer verschil in uitspraak binnen het land.

1 like

Ik haat het als mensen al boodschappen op de band gaan laden terwijl ik nog niet alles er op heb gelegd. Ik heb dan het gevoel dat ik moet opschieten ofzo, wordt daar zenuwachtig van.

2 likes

Iemand heeft zijn wiet in mijn auto laten liggen. Dan moet ik het van de week maar langsbrengen, wat denk je van halen?

4 likes

Dat mijn Netflix niet automatisch naar de volgende aflevering gaat.
Ik wil gewoon non-stop la Casa de Papel kijken ja, alsjeblieft zeg

2 likes