Mijn helix die er inmiddels al een paar jaar zit en die in periodes ineens weer kut gaat doen.
Come on wat?
Wat vind je ervan? Ik vind het idd heel erg triest dat iemand zo jong zo zwaar verslaafd is en dat niet heeft overleefd. Niemand wil verslaafd zijn, het is echt een Kutleven en nee je kunt niet altijd stoppen, ook niet als je wel de middelen daartoe hebt.
En dat zij altijd denken dat iedereen daar wil blijven, ook de mensen die in een land wonen waar alles beter geregeld is, en dat niemand terug wil keren naar het land waar men daadwerkelijk woont.
Hmm, ik snap wel wat je bedoelt hoor. Veel fans lijken te vergeten dat hij dus blijkbaar aan een drugsverslaving leed en echte problemen had. Dat is natuurlijk wel zielig. Maar sommigen doen net alsof hij is gedwongen om die drugs te nemen/het per ongeluk deed?
Daarbij is een familielid van mij verslaafd en is diegene zo stronteigenwijs en wil (wat de familie ook doet) niet geloven dat ze verslaafd is, dus in dat opzicht ben ik wel bevooroordeeld en frustreren dingen rond dit onderwerp me gewoon eerder. Vandaar in het ergernis topic
Nouuuu
Wat dat eerste betreft: hij is niet letterlijk gedwongen (neem ik aan) die hoeveelheid drugs te nemen, maar als je al jarenlang verslaafd ben moet je veel gebruiken om überhaupt nog iets van de effecten te merken, waardoor overdoses een groot risico zijn, dus indirect was hij wel gedwongen een grote hoeveelheid drugs te nemen. En per ongeluk, ik weet verder niet genoeg over hem om te zeggen of hij express een overdoses nam. Maar een verslaving is niet enkel lichamelijk, het is een geestelijke ziekte.
Dat geldt ook voor jouw familielid, ontkenning hoort bij het ziektebeeld en het is helaas zo at iemand pas echt geholpen kan worden als iemand dat wil. Daar kun je van alles van vinden, maar bedenk je dat niemand écht als een zombie wil leven, zijn/haar gezondheid wil zien afnemen, geldproblemen krijgen, crimineel gedrag vertonen en afhankelijk zijn van het effect van drugs. Dus voor je op iemand neerkijkt, bedenk dat alsjeblieft.
Je hoeft het niet met me eens te zijn, je mag je ergeren. Maar een drugsverslaafde is nog steeds een mens en verdient wat mij betreft ook compassie.
Het is meer een persoonlijke frustratie die ik projecteer op iets wat ik op internet lees
Denk ik
Mn snotneus die om de 2 sec leeg loopt.
er zaten letterlijk 4 pure chocoladepepernoten in mn zak en die vind ik nou juist het lekkerst
Net als wat @Zemraluani zegt, een verslaving is een ziekte. Jouw familielid is niet eigenwijs maar de ziekte maakt hem/haar eigenwijs. Net zoals bij Mac Miller, de ziekte (die een verslaving heet) heeft hem inderdaad lichamelijk en geestelijk gedwongen om de drugs te nemen en dat kan ik eigenlijk alleen maar heel erg verdrietig vinden :(.
Edit: ik lees je laatste berichtje nu pas! Ik snap je waar je frustraties vandaan komen. Maar probeer het vanuit een ander perspectief te kunnen zien (ja makkelijker gezegd dan gedaan).
Eens! En niet per se persoonlijk naar jou toe @Hondje, maar over het algemeen worden verslavingen zo gebagatelliseerd. Ik vermoed dat dit grotendeels door onwetendheid komt. Heel jammer want het is echt een kutziekte en het dat mensen hen meteen veroordelen op het feit dat ze verslaafd zijn is nou juist iets wat echt niet helpt.
Dat dit:
blijkbaar een goeie selectie foundationkleuren is uit deze waaier:
HOE DAN.
Holy mozes mijn vader.
Hij begint een verhaal met ‘Ja, nou wat er vandaag weer gebeurde. Een collega, ze is zwart, die …’
Dus ik onderbrak hem direct ‘Waarom maakt het uit dat ze gekleurd is???’
‘Nou, wacht maar. Ik vertel verder.’
Het verhaal: Ze had iets verkeerd gedaan met papieren en wilde haar excuses niet aanbieden. Dus ik nogmaals ‘En wat heeft haar huidskleur hiermee te maken?’
‘Ja dat soort mensen mogen ook wel eens hun excuses aanbieden!’
Wow. Just wow. En dan ben ik al mijn halve leven bezig die man te corrigeren en bij te spijkeren wat andere culturen betreft.
Als mensen een bericht met een bod naar je sturen op marktplaats, jij laat weten dat je akkoord gaat en ze dan niets meer laten horen.
Of dan een berichtje sturen dat ze het te duur vinden Hallo, je deed zelf een bod!
Ik moet zeggen dat ik het vlees van de aldi juist beter vind dan dat van de jumbo. Vooral de kip.
Maar misschien ligt dat aan onze jumbo. Maar bij de kip van onze jumbo zit zoveel water ( om het gewicht meer te maken en zo duurder te verkopen)
Ik word helemaal knetter gestoord van mijn huisgenoten die per se de ski’s die in de woonkamer aan de muur hangen willen houden. Sjezus wat lelijk. We zijn allemaal rond de 23 ook, die tijd is geweest toch. En dan voorstellen om ipv 1 paar ski’s (het zijn er meerdere ) kleine foto’s van “groepsevementen” op te hangen
Okee misschien is het wel gewoon tijd voor mij om te verhuizen naar een huis zonder ski’s
Aan mijn schoonmoeder die mijn kind veels te laat naar huis bracht gisteren. Vandaag dus een oververmoeid kind met driftbuien. Het is echt fijn dat ze het zo leuk en gezellig hebben, maar de dag erna merken we het echt.
Mijn haar. Veel te dik en veel te veel. Ik krijg er al heel mijn leven opmerkingen over (niet positief of negatief, gewoon verbaasd over hoé veel en hoe dik het is), maar ik ben het zo beu. Ik kan er letterlijk niets mee doen.
Ik heb vet veel zin in chips maar heb niks in huis
Aan anouk in the voice of holland wat een vreselijk zuur wijf is dat zeg
Echt ik hou van mijn twee beste vriendinnen.
Maar we vieren al tien jaar oud en nieuw samen, op alle mogelijke manieren die te verzinnen zijn. Ik heb vijf jaar een vriend, maar altijd de traditie van het samen vieren in ere gehouden. Nu heeft één vriendin een relatie van een jaar, knijpt ze er direct tussen uit. Waarom doe ik ook nog zoveel moeite voor vriendinnen?