Waar erger jij je aan? #3

Ik dacht dat er een speciaal ergernistopic was over huisgenoten maar kan het niet vinden.

Dat het huis een bende is en dat ik moet schoonmaken van mezelf. Ik denk dat m’n huisgenoten al 4 maanden niet hebben schoongemaakt? Schoonmaakrooster heeft geen zin. We krijgen binnenkort een nieuwe huisgenoot dus dan kan ik weer een poging doen om het nieuw leven in te blazen, maar het kost me zoveel energie. Ik hoop echt dat ik hier snel weg kan.

2 likes

Dat mijn vriend niet snapt dat juist door dingen te overdrijven, of door sarcasme met een beetje humor, het makkelijker is om frustratie te uiten. Hij vind dan dat ik dingen erger maak dan ze zijn of dat ik 'lieg’over de details van een verhaal. Waardoor ik me niet begrepen voel en het nog uitbundiger met gekke voorbeelden of metaforen probeer te uiten.
(hij is nogal van de feiten en neemt vaak dingen letterlijk)

In de vriezer doen! Ik koop ongeveer twee keer per jaar bleekselderij haha, infinite voorraad in de vriezer

4 likes

Dat mijn man 1x in ons 10 jarig samen zijn iets moet regelen. Een hotel voor 1 nachtje. Wij komen aan bij dat hotel: u had voor gisteren gereserveerd.

:triumph::triumph::triumph::triumph:

21 likes

Ik heb maar een stukje gezien, maar ik dacht dat het best wel meeviel met hoe heftig de uitspraken waren? Ik had het idee dat die jongen in blauwe trui en die twee mannen met motorkleding best wel ruim dachten, of heb ik dan hun punt gemist?

Het was niet per se shocking, maar de uitspraken over homoseksualiteit vond ik wel bijzonder (maar wel te verwachten verder). Die 2 mannen waren inderdaad wel oké!
Ik kan het niet zo goed uitleggen waar m’n gevoel vandaan komt, maar ik denk vooral door mijn omgeving/familie waardoor ik de kriebels kreeg en bepaalde uitspraken heel erg herkende.

1 like

Ah ja, helder. Ga ‘m straks nog maar eens helemaal terugkijken denk ik.

Nee gelukkig was er op het eiland nog een plekje vrij. Godzijdank is het slecht weer want er is ook een groot evemenemt.

1 like

N.a.v. je post heb ik de aflevering net gekeken, vond het ook vaak tenenkrommend.
Voorbeeld: “Ja homo’s mogen er zijn”. Volgende moment “maar ze mogen niet trouwen en God keurt het niet goed”. Okee maar je zei net nog dat de mening van God het belangrijkste voor je is en God ziet homo’s niet als gelijkwaardig aan hetero’s dus eigenlijk zijn homo’s dus niet okee.

En later ook dat zelfs verkrachters en moordenaars vergeven worden, als ze daarom vragen.

Nou echt, dit soort opvattingen zou ik niet mee om kunnen gaan als ik deze mensen in mijn omgeving zou hebben. Alleen die 2 mannen stonden er op een wat gematigder manier in, de anderen dacht ik echt…

5 likes

Bizar! Dat Wat gezet is na je beugel bedoel je?
Heb ik ook… nou hopelijk blijft ie dan voorlopig nog even zitten

De wind

9 likes

Ik word echt serieus NIET GOED van die kutwind

7 likes

Voor de duidelijkheid: ik ben het hier absoluut niet mee eens, maar veel christenen maken een onderscheid tussen geaardheid op zich en het praktiseren daarvan. Ze geloven dat mensen niks aan hun homoseksuele geaardheid kunnen doen en dat ze evenveel waard zijn als ieder ander in de ogen van God.

(Dit is al een hele stap in de goede richting, er zijn namelijk ook wel christenen (gelukkig steeds minder) die het puur als een zonde en iets tegennatuurlijks zien en die vergeten dat het niet iets is waar je voor kiest.)

Ze geloven echter wel dat God niet wil dat je een homoseksuele relatie aangaat. Ze zien het dan als de persoonlijke strijd van iemand om niet toe te geven aan de verlangens die diegene nou eenmaal heeft. (Zoals ieder mens in zijn leven zijn eigen dingen heeft waar hij tegen moet strijden, denk aan lichamelijke of geestelijke ziekte of andere nare dingen die iemand kunnen overkomen.)

Een beetje vergelijkbaar met hoe veel mensen over pedofilie vs. pedoseksualiteit denken. Die geaardheid op zich maakt iemand niet tot een slecht mens, je kunt er namelijk niks aan doen. Je mag het echter niet in de praktijk brengen.

3 likes

Misschien moeten ze dit kijken :stuck_out_tongue:

3 likes

Mijn 16 jarige nichtje appt mij net

‘ik zij het tog’

4 likes

Dit is echt even slikken

3 likes

Duurde serieus ook best een tijdje tot ik 'm snapte?

1 like

En die regen. Serieus hoeveel dagen regent het wel niet. Voor mijn idee al zowat 2 weken non stop. De planten en bomen buiten hebben nu wel weer genoeg water gehad hoor.

Als het goed is duurt het nog maar één dag, maandag is het klaar met die gekkigheid!

(Alleen regen of alleen wind vind ik nog redelijk te doen, maar de combinatie is echt zo vervelend, een paraplu kun je niet gebruiken en op de fiets in een regenpak ga ik altijd al zweten maar al helemaal als ik ook nog eens zwoegend tegen die harde wind in aan het fietsen ben.)

3 likes

Ik was net ff in een tweedehands winkel en er waren 3 van die emmawortelboermeisjes van een jaar of 20 die door alle broeken gingen, waarna er 1 zei: “UGh alles is maat 100, waarom is alles zoooooo enorm”, ik stond ook bij het rek en alle broeken waren mijn maat of kleiner.

:thumbsup:

22 likes