Aah ja ik snap je! maar zonder hier een politieke discussie te houden wil ik wel even aangeven dat ik ook ben voor gelijke behandeling, alleen geen voorkeursbehandeling. Ik ben wat meer voor ieder voor zich. (ik denk ondernemersmentaliteit uit een dorp).
Gelukkig hebben ze nog meer standpunten dan enkel deze kwesties. Bedankt voor je reactie!
Beide partijen maken gebruik (misbruik) van sentimenten die mensen hebben en die nergens op gebaseerd zijn. Ze dragen schijnoplossingen (niet in overeenstemming met de wetenschappelijke consensus) aan voor wat bovendien regelmatig schijnproblemen zijn en maken gebruik van het feit dat mensen zich vaak enkel focussen op de korte termijn en op hun eigen hachje. Het zijn zulke vreemde ideeën en niet onderbouwd, dat ik me soms echt afvraag of deze partijen Nederland moedwillig de afgrond in willen storten.
Bijvoorbeeld FvD die zegt dat Nederland een ruwe, harde samenleving is geworden met veel zware criminaliteit en straatagressie terwijl er al jaren sprake is van een daling van criminaliteitscijfers (waarbij kanttekeningen geplaatst kunnen worden, maar er is geen aanleiding om te denken dat sprake is van een stijging). De aangedragen oplossingen daarvoor zijn geen echte oplossingen: het introduceren van zwaardere straffen beetje lijkend op die in Amerika, terwijl we weten dat die niets doen voor crime rates. Schijnoplossing voor een schijnprobleem en kostbaar bovendien. Nog verontrustender vind ik hun visie op nationalisme als panacee: anti-EU in een tijd dat er sprake is van grote, grensoverschrijdende problemen (klimaat, migratie, verontrustende geopolitieke verhoudingen) waarvoor we samenwerking met andere landen hard (gaan) nodig hebben. En het werd al genoemd maar inderdaad de ontkenning van de klimaatproblematiek vind ik echt ongelooflijk, ongelooflijk verontrustend en ofwel een teken van de ongebreidelde domheid van Baudet ofwel een teken van zijn opportunisme: in de hoop om stemmen te winnen van mensen die niet bereid zijn hiervoor dingen te laten zeggen dat klimaatverandering niet bestaat. Ik sluit domheid niet uit gezien de eerdergenoemde focus op nationalisme, verheerlijking van het (koloniale) verleden, latent racisme en visie op vrouwen als minderwaardige wezens.
Om in het thema van de provinciale staten te blijven: alles wat FvD in mijn provincie aandraagt vind ik getuigen van de eerdergenoemde bijzonder beperkte blik op enkel de directe toekomst zonder achterliggende visie of blik op de verdere toekomst (denk aan stoppen met de energietransitie, geen steun aan uitvoering klimaatakkoord).
Veel van het bovenstaande is direct van toepassing op de PVV, focus op nationalisme en âanti islamâ in een land waar 5% van de Nederlanders (!) de islam aanhangt. Lekker constructief. En natuurlijk: uit de EU en de Verenigde Naties omdat Nederland zogezegd geen belang heeft bij lidmaatschap. M.b.t. justitie wordt een niet-bestaand verband gelegd tussen massa-immigratie en extreme criminaliteit en ook hier is de oplossing zo hoog mogelijk straffen (opnieuw, lekker Amerikaans, en alsof de criminaliteit daar is gedaald door deze âoplossingâ). Het afschaffen van taakstraffen terwijl die juist een gunstig effect hebben op recidive.
Net even de standpunten van de PVV voor mijn provincie erbij gepakt en opnieuw: zoân enorme focus op de korte termijn en inspelen op het sentiment van burgers die zich âgepaktâ voelen door de overheid. Hoe het klimaatakkoord wordt voorgesteld, als iets waarbij âde consumentâ buiten beschouwing wordt gelaten, W-T-F. Uitspraken als âHet is nog steeds onduidelijk welke invloed CO2 nu daadwerkelijk heeft op het klimaat. Meer en meer wetenschappers denken dat die invloed wel eens heel beperkt kan zijn. (âŠ) Maar intussen gaan het kabinet en de provincies door met het plaatsen van deze overlastmolens [= windmolens].â Hoe dan? En natuurlijk de bekende pareltjes als moskeeĂ«n sluiten en de Nederlandse vlag die overal moet wapperen (Y)
Ik ben wel benieuwd met welke stellingen je het (bijvoorbeeld) eens bent en waarom? Ik snap dat mijn opmerking lullig klinkt maar ik meen het wel: je mening/stem bepalen op basis van sentiment vind ik bijzonder onverstandig.
Ik vind mensen die FvD of PVV stemmen niet per definitie dom. Beide partijen zullen misschien wel standpunten hebben waar ik mij in kan vinden maar daar staat tegenover dat ze ook bepaalde standpunten hebben / dingen doen waar ik 100% niet achter sta. Daarom zou ik nooit op ze kunnen stemmen.
Ik zal je even een priveberichtje sturen met kort een paar punten, maar zal het verder offtopic halen bedankt voor je uitgebreide reactie.
https://www.forumfeminarum.nl/t/provinciale-staten-waterschapsverkiezingen-2019
ff kort; ik was het gewoon met de meeste standpunten eens die ze in de stemwijzer toelichten. De profilering vind ik persoonlijk ook minder, stem dan ook nooit op w ilders maar altijd een ander persoon (in dit geval bij provinciale ook niet van toepassing). Ben voor een gelijke behandeling van mensen en geen voorkeursbehandeling voor allochtonen of mensen met geen / laag inkomen. Zie in mijn omgeving dat daar enorm veel misbruik van wordt gemaakt. Bijvoorbeeld mensen die zich op een ander adres inschrijven om zo extra geld te krijgen van de overheid of geen werk zoeken omdat ze het prima vinden met uitkering etc. Ik betaal zelf relatief gezien erg veel belasting en kan het ook prima missen, maar het mag dan iets minder naar de mensen gaan die zelf vrij weinig terugbrengen in de maatschappij. Ander verhaal als ze er niets aan kunnen doen(ziek zijn) oid. Maar er is al een heel mooi vangnet in Nederland daarvoor.
Hebben zelf een duurzaam huis, ik scheid afval, eet bijna geen vlees, vlieg nooit en ga zoveel mogelijk met de fiets. Het is dus niet dat ik scheit heb aan mensen of de natuur Vind mezelf hartstikke lief en ook betrokken bij anderen hun welzijn haha, (heb een beetje het gevoel dat ik mezelf moet verdedigen nu)
Ik ben mijn oortjes verloren, dus gebruik nu die originele Apple oortjes maar ze doen echt pijn aan mijn oren joh
Ik heb hier jarenlang problemen mee gehad met mân beste vriend. Ik slaap bijna altijd eerder, word wel weer eerder en vaker wakker. Dan is hij nog rustig, tegen de ochtend wordt het echt enorm qua geluid en als ik wakker word rond die tijd ben ik AAN. Hij heeft vaak heel lief voorgesteld om ff wakker te blijven totdat ik weer slaap maar dan voel ik teveel druk. Hij is echt veel groter dan mij en ik kan prima op de bank. Ik verplaats me dus altijd en natuurlijk erger ik me vaak ik enorm. Want ik wil ook lekker in bed slapen maar hij slaapt inmiddels met masker etc. Hij doet er iig alles aan en ik weet ook dat astma grotendeels de oorzaak is. Het blijft wel enorm lastig. Ik denk dat wij gemiddeld maar 1 keer per maand een nacht een bed delen maar zonder zijn masker (waar hij zich voor schaamt) kan ik het niet meer aan.
Dat ik sinds gister aiai olga in mijn hoofd heb.
Dat ik net zo lang ben als de kinderen in groep 6 niet zo erg, maar voel me daar nog kleiner dan normaal hahah en al helemaal geen âjufâ als.ik echt naast ze sta
Dat mijn Stagaire niet even 2 minuten dr mond dicht kan houden. Ik wil gewoon even het forum bij lezen.
Best een loze ergernis, maar ik vind deze emoji zoo irritant en smerig met die mond half open en dan zoân rare gezichtsuitdrukking erbij:
Sorry.
MuHAHAHAHA
Nee ik wil niet voor je fundraising/kranten/omroep werver worden!!
Nooo juist leuk!
Ik erger me aan mijn vriendinnen die even âvergetenâ om te stemmen, en het nu niet meer kunnen doen en niet beseffen dat het belangrijk is.
En nu had ik haar zo ver om toch te gaan stemmen, heeft ze haar stempas weggegooidâŠ
Misschien dan ook maar beter dat ze dan niet gestemd heeft, denk ik dan zo. Je kan mensen niet dwingen om te stemmen. Dan maken ze vaak toch foute keuzes. Ik heb ook een vriendin die zich hier totaal niet interesseert en als ik haar zou overhalen om te stemmen zou ze toch alleen op een populaire partij, zonder de algemene standpunten te weten, te stemmen.
Ja daar heb je gelijk in, gewoon jammer dat het ze zo weinig interesseert.
Ik heb ook een vriendin die nu zegt âgeen tijdâ te hebben om te gaan stemmen en ik raak daar echt zo geĂŻrriteerd door. Kan dr verder niet dwingen natuurlijk maar vind het wel jammer dat ze er niet eventjes tijd voor maakt, op zoân hele dag moet dat toch wel lukkenâŠ