Waar erger jij je aan? #3

Ja sowieso commentaar van collega’s op je lunch. Ik eet dus altijd crackers met gekookt ei en soms tomaat. Ik snij dat ei en die tomaat in kleine stukjes om het goed te kunnen verdelen en omdat het wat makkelijker eet. Krijg echt bijna elke dag te horen ‘jouw eten maken duurt nog langer dan het opeten ervan he!’

6 likes

Ugghhh. Zo irritant is dat. Wij delen onze kantine met andere mensen, en hoé vaak ik al van een kalende, dikke 55-plusser de opmerking heb gehad over mijn eten (of dat nou een bak yoghurt was of gewoon een cracker met wat dan ook erop wat) “NOu JeEtJe wAT gEzOnD ALlemAaL zEGG hEHeHeHe” Is gewoon normaal voedsel Henk, ga jij nou maar je tweede broodje Unox eten met een handvol cholesterolverlagers toe joeeeee

28 likes

Oja ik heb ook nog wel een eet-ergernis: mensen die aan mij vragen: “als je notenallergie hebt en vegetarisch bent, wat eet je dan nog wel?”. Dan antwoord ik gelijk: “eet jij alleen dieren en noten?”. Nee, natuurlijk eten ze niet alleen vlees en noten. En dan zeg ik “Ik eet waarschijnlijk wat jij ook eet maar dan minus de dieren en de noten”. En dan hebben ze een soort eurekamoment. Hoe achterlijk zijn deze mensen wel niet? Doe gewoon even normaal en accepteer gewoon dat niet iedereen hetzelfde eet?

37 likes

Dat een teamgenootje heel erg profiteert van mij. We rijden vaak samen, maar nu rijdt zij veel vaker met mij mee dan andersom. Ook vandaag vroeg ze weer om mee te rijden. Op zich mag dat. Maar ik weet vandaag nog niet zeker of ik vanuit mijn woonplaats rij of niet.

Nu weet ze ineens niet meer of ze het gaat halen. Nu wordt haar probleem mijn probleem. Ja euh, dacht het even niet he.
Bevestigd wel mijn gevoel over het profiteren.

Als ze het nu anders had gevraagd op een andere toon of een voorstel dat ik de volgende keer sowieso met haar mee kan rijden dan vond ik het alweer iets anders.

2 likes

Man tegen een vrouw die een jurkje draagt: “Ik draag waarschijnlijk hetzelfde als jij minus de jurk en de beha”.

Ik erger me aan het feit dat ik mij kan blijven verbazen over de domheid van de mens. Ik trap er nog steeds in.

Ik zou zeggen: als plant maak ik mijn eigen voedsel.

6 likes

Haha, ik lees het graag als je hem weer vindt!

Ik vind die altijd zo slapjes eruit zien! Geven ze genoeg steun? Vind ze wel heel leuk namelijk

Dank!

Haha, goeie! Het mag volgens mij wel, “vegetarisch”, maar voor mij zal het altijd fout klinken. In mijn idee zijn het ook echt alleen van zulke achterlijke mensen die standaard “vegetarisch” zeggen i.p.v. “vegetariër”, maar ik kan het mis hebben…

6 likes

Jammer dat ze op andere vlakken zo achterlijk zijn!

@Eddie @HvO
Ik verwees naar de mensen die domme vragen stellen over wat ik wel en niet eet. Ik vind zulke mensen achterlijk vanwege de vragen die ze stellen, niet vanwege het (mogelijke) gebruik van het woord “vegetarisch”. Het viel mij alleen op dat mensen in mijn omgeving die “vegetarisch” zeggen, vaak tot de bovenstaande groep behoren. Ik ben me ervan bewust dat dat waarschijnlijk toeval is.

Geen sneer naar jou dus @HvO.

1 like

Volgende keer koop ik zo’n heel pak en vreet ik gewoon dat op. :hugs:

2 likes

Is dit het nieuwe “rawr means I love you in dinosaur” ?

9 likes

Oh mijn god ja, collega’s die commentaar hebben op je eten. Heb ik een salade mee met enkel groenten ‘is wel veel hé’ …Het zijn groenten? Ergste is nog dat ik mij daar zo druk in maak dat ik de dag nadien maar de helft van mijn salade meeneem.
Als ik komkommer in een salade heb: Iew, komkommer, dat is zo vies. Man man man…Heb ik commentaar op jouw grootkeuken-voer bestaande uit friet en vlees in veel te veel saus? Zonder groenten?

Ik eet nu gewoon aan m’n bureau in plaats van in de kantine.

4 likes

Mijn collega’s eten eigenlijk altijd alleen maar salades dus ik durf nooit een snackje te eten.

2 likes

Ja mij wel, en mijn vriendin met steunzolen loopt er ook op. Ik had vorig jaar een lekke band en moest 6km naar huis lopen en had Toms aan, was geen probleem.

1 like

Mijn ergernis is mijn collega die echt vreselijke lijfgeur verspreidt en vandaag zijn jas OVER mijn vestje had gehangen waardoor ik én de halve middag mijn vest kwijt was én mijn vest daarna helemaal naar hem stonk :face_vomiting: van alle stoelen in de kantine moet dat natuurlijk over die ene stoel waar mijn vest al hing worden gedumpt. Lul.

5 likes

Ik neig er naar om ze een keer te proberen nu!

1 like

Dat ik in bijna elk 18+ cafe mn id moet laten zien terwijl ik 23 ben.
En dat dan vervolgens elke uitsmijter letterlijk over de straat schreeuwt: woooow je lijkt echt 17

Thanks

1 like