Waar erger jij je aan? #3

Hier erger ik me ook aan, maar als iemand mijn leeftijd goed raadt dan ben ik ook beledigd :sweat_smile:

4 likes

Ik krijg mailtjes van H&M dat mijn bestellingen onderweg zijn. euh ik heb ze vorige week en woensdag al ontvangen. Lekker op tijd H&M.

Wat is zeevlam?

1 like

De werken aan de straat die maar blijven duren en het enorme kabaal daarbij

Ohhhh joh dat ken ik helemaal niet.

Hier hetzelfde. Ik ben heel lang extreem jong geschat, tot mensen “u” gingen zeggen. Ik dacht eerst dat het kwam door mijn werk, maar ook buiten de uni noemen jongeren mij “u” en “mevrouw”, waaruit ik concludeer dat ik officieel oud ben. En de jongeren die dat doen zijn niet eens zo jong (bij een dertienjarige zou het geen probleem zijn). Laatst noemde een jongen met een auto en een baard mij “mevrouw” :sob: Gelukkig was hij wel beleefd. Maar toch. Huilen. Ik ben nog niet eens 30.

6 likes

Wat moet je doen als mensen je zo agressief maken dat je ze echt de nek om wil draaien?

1 like

Dat mijn vriend niet doet wat ik zeg. :roll_eyes:

Er zit een gat in mijn lievelingsjeans :frowning:

@Vaiana @TheRock ik hoop dat ik ook ooit op dit punt kom :tired_face: ben nu al blij als iemand vraagt of ik 21 ben en zou willen dat iemand ooit eens mn echte leeftijd raad :sleepy:
Ik vraag me ook even serieus af, wat doen mensen om ouder te lijken? Ik wil dat, zijn daar geen trucjes voor ofzo

Ik wil zeggen “de nek omdraaien” maar schept wss meer problemen dan et oplost :frowning:

12 likes

Heb een bril besteld en die zou binnen 5 werkdagen binnen zijn (oftewel gisteren), duurt langgg.

Ha als mensen mij ‘mevrouw’ noemen denk ik ‘damn zie ik er echt zo oud uit?’ maar pas noemde iemand mij ‘meisje’ en toen dacht ik wel ‘seriously? meisje? ik ben geen 18 meer’. Maar van de week zei een vriendin weer dat ik (als ik op de uni rondloop) echt niet meer begin 20 geschat zal worden, terwijl mij dat vorig jaar wel vaker is overkomen, dus toen was ik beledigd. Hallooo ik zie er echt niet als 30 uit? Wil nu bijna aan alle mensen hier in de zaal vragen hoe oud ze me schatten :’)

2 likes

Ik denk dat mensen gewoon over het algemeen slecht zijn in leeftijd inschatten. Ik lees hier vaak dat iemand veel te jong wordt ingeschat, dit heb ik ook. Zelf vind ik het ook lastig om leeftijd in te schatten alleen op basis van uiterlijk. Zelfs kleine kinderen worden soms als 6 ingeschat als ze 4 zijn en vice versa. Het maakt mij weinig uit omdat ik het niet (meer) als een last ervaar en niet met een fake ID meer ergens hoef binnen te komen. En hoe ziet de 25 jarige of de 30 jarige eruit? Overigens vind ik het leuk als ik mevrouw word genoemd haha

3 likes

Ik werk in een ziekenhuis en patiënten vragen af en toe hoe oud ik ben :sob: en dan zijn ze ook verbaasd als ik 29 zeg. Dan voel ik me echt niet serieus genomen hahaha. Maar als iemand mij wel rond de 30 schat sterf ik ook een beetje vanbinnen. Conclusie: het is nooit goed.

5 likes

Haha nou ik was ergens op een event met een even oude vriendin, verder waren de mensen vooral begin 20 en toen was er eentje helemaal geschokt dat ik eind 20 was en toen zei ik ‘ja en x ook, we hebben samen in de klas gezeten blabla’ ‘ja maar bij haar had ik het wel verwacht, maar bij jou echt niet!’ nou niet zo aardig voor haar misschien, maar ik vond het zelf wel chill :stuck_out_tongue:
30 jarige heeft toch over het algemeen meer rimpels en slechtere huidconditie. Zie bij mezelf ook heel veel verschil met 5/8 jaar geleden. Veel minder fris. Ik heb geloof ik wel iets minder horizontale rimpels in vergelijking met leeftijdsgenoten, misschien is dat het? Wel verticale fronsrimpels tussen mijn wenkbrauwen die eerst verdwenen, maar je nu wel permanent kan zien.

Dit is echt enorm oppervlakkig maar dit is een van de redenen dat ik eigenlijk wil stoppen met borstvoeding. Ik wil botox! Een keer gedaan en je uitstraling is meteen zoveel frisser.

Haha, maar mag echt niet van mezelf. Voed voorlopig nog even door.

1 like

Oh op die manier let ik er niet eens op. Waarschijnlijk interesseert het me te weinig. Ik weet bijvoorbeeld ook nooit wat diegene aanhad na dit of dat als mensen dat vragen. Ik sla dat gewoon niet op? Wat ik wel merk is de kleur van de stem, jonge meisjes hebben vaak zo’n irritante (sorry :crazy_face:) andere toon/kleur/klank in hun stem wat iets oudere meisjes(mevrouwen :stuck_out_tongue:) richting/ eind 20 niet hebben. En de vriendin die ik het mooist vind werd altijd en nog steeds ouder geschat. Denk dat het door haar uitstraling komt. Nouja wat rimpels betreft denk ik ook dat het een groot deel genetisch is. Mijn oma had amper rimpels op haar 89e, maar mijn opa pff nou ik ging met autotjes vroeger over zijn voorhoofd rimpels omdat het wel wegen leken.

2 likes

Ga je er door borstvoeding onfrisse uitzien of krijg je rimpels? Huh? Die link had ik nooit gelegd. Hangende borsten na zwangerschap, ja dat wel, maar de rest? :stuck_out_tongue:

Ja zal ook wel genetisch zijn! En leeftijdsgenoten die al hun halve leven roken kun je het ook al goed aan zien. En meiden (of vrouwen) die veel in de zon zitten. Dat laat zich nu al zien. Dacht “vroeger” dat je dat pas na je 40e zou zien maar het is gewoon nu al zichtbaar :o Voor mij motivatie om niet meer te roken en me goed in te smeren/niet meer zo te bakken.

2 likes