Waar erger jij je aan? #3

@instantramen Ik ga later je artikel even lezen, maar ja dat is inderdaad een heel goed punt, maar toch vind ik dat wel een ‘dure grap’ voor gelijkheid tussen man en vrouw. Terwijl ik daar uiteraard ook groot voorstander van ben. Ik vraag me toch af of daar geen andere oplossingen voor zijn. Ik vind het namelijk niet eerlijk dat kinderlozen daar aan mee zouden moeten betalen Voor ziek zijn/niet kunnen werken, kies je niet, dus ik betaal met liefde mee aan bijstand ed., maar dit vind ik toch anders.

@HvO je krijgt ook kinderbijslag neem ik aan? En dan zijn er ook nog extra regelingen voor alleenstaande ouders, zoals kindgebonden budget.

Kindgebonden budget is niet alleen voor alleenstaande ouders, maar het bedrag is wel hoger voor alleenstaande ouders. Desalniettemin wordt dat al afgebouwd vanaf een inkomen van €20.451 euro, en is het afhankelijk van het aantal kinderen dat je hebt, dus zo’n vetpot is het ook weer niet.

Net alsof ik de enige ben die zo over die vent denkt. Er worden wel ergere dingen getweet. En mijn tweet was niet raar als je vergelijkt met wat men daar allemaal online gooit. Maar laat maar…

1 like

Ik vind het stelsel zoals het nu overigens prima, ik pleit er niet voor dat mensen met kinderen niks krijgen, maar het vaderschapsverlof verder uitbreiden gaat mij een beetje te ver. Dus mijn mening is niet dat we niks meer moeten meebetalen aan kinderen, maar niet meer dan dat we nu doen.
Wanneer ik er voor kies om geen kinderen te nemen, is dat ook een goede keus, want overbevolking, maar daar krijg ik ook geen bonus voor.

3 likes

Herkenbaar. Ik zie regelmatig truien hangen van €39,99 die bijna uit elkaar vallen en helemaal slap aan het hangertje hangen (en dan niet op een coole grungy manier). Vroeger kostten zulke truien €9,99 bij de voordeelwinkel.

3 likes

Ja volgende keer plaats ik het wel in het opbiecht topic :+1: .

1 like

Ohhh ik voel jullie frustratie! Ik ken het ook. Ik heb een “moeilijke” achternaam. Het zijn 5 letters maar hoe vaak dat fout gaat is echt onbegrijpelijk. Mijn voornaam kan op verschillende manieren geschreven worden maar gaat zo vaak fout. Een collega van me schrijft al vijf jaar mijn naam fout. Ik wil zo graag iets zeggen daarover maar doe het steeds niet omdat ik bang ben om als een zeur gezien te worden. Zouden jullie het zeggen?

Tja tuurlijk en in dat opzicht heffen we elkaar allemaal weer op, want jij hebt misschien een studie gevolgd en het kassameisje niet, terwijl zij misschien rookt en jij niet. Maar op het gebied van kinderen, ligt dat voor mij toch anders. Ik maak me totaal niet druk over mijn eigen bankrekening namelijk en zoals ik al aangaf, vind ik het helemaal niet erg om aan sociale voorzieningen mee te betalen. Mensen die bijvoorbeeld de snelweg gebruiken, betalen ook wegenbelasting en die hoef jij dan weer niet te betalen.
Laat ik het er voor nu maar ophouden dat ik in ieder geval er voor ben ben om bijvoorbeeld kinderbijslag, inkomensafhankelijk te maken. Ik vind namelijk dat iedereen recht heeft om een kind te krijgen, maar als je er zelf geld genoeg voor hebt, vind ik het gewoon niet nodig dat de samenleving dit moet betalen. Maar ik merk al dat dit ik dit beter in impopulaire meningen had kunnen plaatsen haha.

4 likes

“Deze skills teachen wij je”

:face_vomiting:

Jezus Christus wat een onnodig popiejopie gedoe, het woord is leren, wij leren het je.

En vaardigheden mag op zich ook gewoon.

14 likes

Jazeker! Het is jouw naam en als je toch aangeeft dat je het best fijn zou vinden dat je naam goed geschreven wordt vind ik echt niet vreemd. Je hebt hem namelijk niet voor niets gekregen op de manier waarop je hem schrijft :slight_smile:

1 like

Oeeeh deze ga ik ook een keer maken.

Als ik volgende week thuis ben ga ik ook weer eens een starter voor zuurdesembrood maken

1 like

Mensen die schelden met k*. Ik zat vandaag in de metro met kinderen van 14/15 en ze gebruikten dat woord echt aan de lopende band om aan te duiden hoe erg iets wel niet was. Ik vind het zo storend en onbegrijpelijk

Is jouw vriend Amerikaans?

Oooh ik kan daar zo pissig om worden, geef mij gewoon de kans om nee te zeggen. Tijdje terug had ik dit ook met een jongen (man eigenlijk) die zo omslachtig bleef doen, dat ik op een gegeven moment zei “Zeg nou gewoon wat je bedoelt”, en dat vond hij het moment om te ghosten :woman_shrugging:. Als je zo stoer bent om het te insinueren, durf het dan ook gewoon te vragen man.

2 likes

Maar het punt is juist dat jij ook te maken hebt met die ongelijkheid tussen mannen en vrouwen, ook al kies je bewust voor geen kind, je wordt toch achtergesteld door het simpele feit dat je een baarmoeder hebt. Je loon is mogelijk lager in vergelijking met mannen, je wordt minder snel aangenomen etc. Al die achterstanden wegwerken is dus alleen mogelijk met bredere verlofregelingen, niet alleen voor vrouwen/moeders maar ook voor mannen/vaders. Uiteindelijk profiteert iedereen daar van, niet enkel mensen die een kind willen.

12 likes

Hahaha typisch

1 like

Dat er zoveel hondenpoep in m’n straat ligt, moet altijd kijken waar ik loop

1 like

PyJama! Sorry. :wink:

2 likes

Psst psst kan wel

https://grammarist.com/spelling/pajamas-pyjamas/

Dat je klanten met afrekenen vraagt of ze kleiner hebben of wat bij hebben, ze nee zeggen en je vervolgens allemaal briefjes van 10, 20 en 5 ziet zitten. Volgens mij staan mensen er niet bij stil hoe lastig het is om als (in verhouding) kleine kapsalon geld te wisselen. Bijna iedereen betaald met groot geld of met de pin dus je hebt op een gegeven moment echt bijna geen wisselgeld meer en wij kunnen ook niet blijven wisselen bij andere winkels op bij de bank helaas.

4 likes