Waar erger jij je aan? #3

Ja ga ik zo ook doen. Ben een beetje klaar met het sponsoren van hun maaltijden haha. Heb het idee van “vlees is no 1 prioriteit en vega’s passen zich (financieel) maar aan” wel vaker meegemaakt, ook met anderen.

Ook een vlees/vega-ergernis: zowel mijn man als ik vinden niet te veel vlees eten belangrijk, maar het vega-koken komt bijna alleen op mij neer :frowning:.

Absoluut niet! Ik heb ook zo’n vriendin, ben zelf altijd attent, en zij is dat totaal niet. Dat gaat op een gegeven moment irriteren. Altijd bezig met haar eigen dingen. We hebben ook heel verschillende interesses en eigenlijk ook heel verschillende levens, maar dat hoeft niet perse uit te maken. Je kunt wel gewoon interesse in elkaars leven en dingen tonen.

Edit: lekker appje ook, stel de operatie was niet goed gegaan (ik hoop van wel?). Ik zou het niet kunnen waarderen, mijn hond is ook als een kind voor mij.

Dat was ook zo’n stelling in die stemwijzer, toch? Of je dat aan de experts of de volksvertegenwoordigers over wilde laten.

En dat er dan partijen zijn die voor volksvertegenwoordigers kiezen :face_with_symbols_over_mouth: rot op, ik wil dat experts zich over de dijken buigen en niet de volksvertegenwoordigers

Weet ik niet, ik mag dit keer niet stemmen omdat ik niet in Nederland ingeschreven sta op dit moment! Maar wat een bullshit dat partijen dan voor volksvertegenwoordigers kiezen. Hoe machtsgeil kun je zijn man, ga lekker met elkaar lopen ruziën en laat de volwassenen de dijken regelen :joy:

Oh ik had van het weekend ook een vega-erger is. Er was een verjaardag met eten en vorige keer had die vriendin iets vega voor mij geregeld. Dus dacht nu eigenlijk ook wel, maar verkeerd gedacht. En durfde er ook niet naar te vragen. Maar altijd de afweging: moet je zelf iets meenemen als je afwijkend eet, of mag je er na 15 jaar vriendschap wel van uit gaan dat iemand een burger ofzo voor jou aanschaft. Had het ook expres op tijd aangegeven. Gelukkig had ik smiddags al wat meer gegeten dan anders, maar mijn avondeten was dus stukjes stokbrood met satésaus.
Aan de ene kant : mijn probleem dat ik afwijkend eet, maar het kwam niet heel vriendelijk over.
Volgende keer maar vragen van te voren of er iets vegetarisch is of iets zelf meenemen.

Wow, ik ben best wel geshockeerd dat er zo moeilijk gedaan wordt over vega(n) eten? Ik was laatst een weekendje weg en we hebben toen gewoon allemaal veganistisch gegeten bij het avondeten, want er waren een paar veganisten bij, wel zo makkelijk voor de kokers ook als ze geen drie verschillende dingen moeten maken. Wel hadden we melk, yoghurt, kaas en eieren voor bij ontbijt en lunch, maar ook havermelk en sojayoghurt voor hen. Is toch niet meer dan normaal om rekening met elkaar te houden?

Ik vind het ook echt gek dat mensen zo moeilijk over vegetarisch eten doen. Sowieso aso als je mee moet betalen aan eten waar je niks van mee kan eten. En ik vind het onzin om vegetarisch als afwijkend te bestempelen. Zeker bij lange vriendschap en überhaupt als je weet van vrienden dat ze iets niet eten/niet mogen zorg je toch gewoon voor alternatieven? Ik zorg altijd dat iedereen iets mag eten en het liefst eten wat zoveel mogelijk mensen mogen

Mijn ouders. Ik ben dus voor de tweede keer ziek in korte tijd, en heb me dus vanmiddag ziek gemeldt (hoofdpijn, misselijk, heb overgeven) Nu denk ik er dus over om morgen ook thuis te blijven om goed uit te zieken, krijg ik allemaal commentaar dat als zij een werknemer hebben die twee keer ziek zijn in een korte tijd ze het wel weten, en dat als mijn contract hierdoor niet verlengd wordt, ik echt niet mag klagen.

Ik ben voor de rest altijd op tijd op mijn werk, werk als enige fulltime, en klaag echt nooit. Ik ben er mentaal niet zo heel sterk op het moment dus ik word hier heel onzeker en verdrietig van. Ik voel me echt kut, heb al drie keer boven de wc gehangen, maar ik durf bijna niet meer thuis te blijven?

(Mijn werkgevers zijn heel tevreden met mij en hebben echt heel veel in me geïnvesteerd dus het contract niet verlengen zou wel een beetje dom zijn, maar ik vind het vanuit mijn ouders ook wel suggereren dat ik niets doe op mijn werk, terwijl mijn collega’s juist heel begripvol waren)

@Yellow ja dat snap ik wel. Het is op een gegeven moment voor jezelf ook rustiger om het dan maar gewoon te laten. Maarja ga je die vriendin dan op een gegeven moment niet missen?

@Qwerty1234 ja dat is het inderdaad. Je doet zelf een hoop moeite maar krijgt het niet terug op het moment dat je het nodig hebt.

En als ik ergens over begin is ze wel oprecht geïnteresseerd en betrokken, maar dan moet ik het wel weer zelf aandragen. Ik voel me dan gewoon zo onbelangrijk ofzo. Ik denk trouwens dat ze het vergeten was en er vandaag ineens aan dacht. Maargoed ik heb eigenlijk even geen trek om haar daar weer op aan te spreken. Ik negeer dr (heel kinderachtig) maar even.

Het gaat niet zo goed met mijn hond. Gister zat ze nog flink aan de pijnstilling en was het wel te doen. Vannacht was ze ook nog best actief maar ik merk nu dat ze, ondanks de pijnstillers, heel veel pijn heeft. Ze heeft ook een drain en dat voelt natuurlijk ook vervelend.

Dit is echt iets van hun generatie, zouden mijn ouders ook zeggen. Je moet lekker kotsend op je werk gaan zitten en iedereen aansteken. Totdat iemand zegt ‘ga naar huis joh’ en dat je dan dus geoorloofd thuis kan zijn.

Probeer het naast je neer te leggen; ziek is ziek. Je doet er niks aan, uitzieken lijkt me juist alleen maar goed! En gaan werken en de halve werkvloer aansteken is alleen maar duurder voor je werkgever dan die ene dag extra ziek voor jou :kissing_heart:

Ik heb gisterenavond mijn hondje moeten laten inslapen. Vrijwel al mijn collega’s reageerden begripvol en vroegen vanochtend hoe het was.
Maar er is er 1, die ik al niet mag, die niks gezegd of gevraagd heeft, ze negeert het gewoon. Vind dat gewoon asociaal.

Jaa is zeker een stuk rustiger. Nou, als ik erover nadenk ging het altijd over haar, en als ik iets vertelde draaide ze dat om naar een verhaal van haarzelf. Dus ik was er sowieso al wat klaar mee. Ze wil het nu wel uitpraten maar ze had sowieso geen begrip voor mijn prive situatie (kwam alleen maar een sterkte!! uit). Dus ik ben er sowieso eventjes klaar mee haha. Maar kan begrijpen dat jij dat niet op deze manier ervaart! Lastige situaties…

Dankjewel! Mijn teamleider heeft inderdaad gezegd ga maar even goed uitzieken dus ik was dat inderdaad van plan, maar ik vond het commentaar van mijn ouders zo naar? Fijn dat jij je in 30 jaar werken maar 3 keer ziek heb gemeld, maar heel gezond klinkt het niet.

Ik ging dus even naar beneden om mijn kabel te pakken, en toen zei ik beleefd dat ik niet dezelfde mentaliteit hierin heb, en dat ik dat commentaar niet echt apprecieer, kreeg ik ook nog even te horen dat als ik hierdoor mijn baan verlies ze me hiervoor gewaarschuwd hebben, en dat ik wel mooi mijn zorgverzekering en kostgeld blijf betalen, want het is mijn eigen schuld. Altijd fijn, bedreigingen.

Jeetje wat naar zeg… Dan voel je je al beroerd, krijg je die shit ook nog eens over je heen. Misschien straks per ongeluk even over de voeten van je ouders kotsen. Jullie vinden dat ik me aanstel? Joe, komt 'ie!

Hahaha, ik lig nu al in bed, maar misschien morgenochtend? Ik ga wel zo slapen en ik bekijk wel hoe ik morgen voel. Bedankt voor het advies in ieder geval!

Veel beterschap!

Hee, je mag haar al niet, dus voegt het toch weinig toe als ze ernaar zou vragen? Zou je dat waarderen? En zou ze het menen?

Dat terzijde is het natuurlijk heel naar dat je je hondje in hebt laten slapen, sterkte.

Wat heftig van je ouders. Lekker uitzieken inderdaad en probeer je niks aan te trekken van je ouders. Op je werk weten ze heus wel wat ze aan je hebben en gaan echt niet een contract niet verlengen door twee keer ziekte

ergeren is een understatement

https://www.ad.nl/buitenland/orang-oetanjong-sterft-van-honger-nadat-moeder-met-kogels-wordt-verminkt~a3d9f1c2/