Waar erger jij je aan? #3

Normaal ga ik altijd met een groepje mensen naar de bib maar dat is ondertussen al flink afgenomen en afgelopen dagen waren het enkel een vriendin en ik. Maar ze zuigt zoveel energie.
Ze is op dit moment zo fragiel en ik moet haar echt voorzichtig behandelen of ze is gekwetst. Het gaat constant over haar problemen, haar zorgen, haar stress. Het is niet dat ik er niet wil zijn voor haar maar ik heb het gevoel dat ze in zo’n bubbel leeft.
Ook de gesprekken tijdens de lunch zijn altijd zo zwaar beladen. Racisme, feminisme, discriminatie, haar scriptie, haar moeilijke thuissituatie, milieu, gezond eten, veganisme.

Ik neem naar de bib altijd een plastic 2 liter fles mee zodat ik voldoende drink. Nu zei ze ‘vind je het oke dat ik je een drinkfles geef voor je verjaardag? Want ja met dat plastic anders’
Ik heb haar gezegd dat ze me niks hoeft te geven maar nu voel ik me super geviseerd op mijn plastic gebruik.

Ik had het afgelopen weken moeilijk dus zit wat achter met mijn lessen dus nu in de bib ben ik vooral bezig met lessen bekijken en ik heb er nu al 2x commentaar op gehad.
Eerst ‘ben jij eigenlijk alleen maar lessen aan het kijken? Da’s precies wel vaak zo he haha’
En dan vandaag ‘Dat is wel chill he, lessen bekijken?’
Ik heb echt zoiets van laat me met rust en minimaliseer eens niet wat ik doe.

Ik loop sowieso al overprikkeld en geirriteerd rond door m’n eigen shit en ik merk dat ik na een dagje bib echt helemaal leeg thuis kom. Weet ook echt niet wat ik moet doen om mezelf op te laden, ben echt aan alles geërgerd.

Het ding is, het is ook echt een lieve en leuke meid en ik wil haar ook niet aanspreken op wie ze is. Ze heeft verder ook niet veel vriendinnen…

Ok dit had mss beter in het vriendschapsleed topic gepast maar goed

Herkenbaar! Heb nu ook zon vriendin. Durf haar bijna niet te vragen “alles goed?” want weet dat ik dan een heel boek als antwoord krijg.
Maar zij was er ook toen ik rot in m’n vel zat dus ik probeer er wel voor haar te zijn…
Jammer dat zij jou een slecht gevoel over jezelf geeft, beetje oneerlijk ook als je haar niet kan aanspreken dat je dat vervelend vindt.
Misschien een keer een grapje maken van “ja ik hou me ook niet bezig met wat jij doet, ieder op zn eigen tempo toch?”

1 like

Ik ben een niet tang gebruiker, sorry! Vind die dingen zo kut want dan glippen de broodjes er tussen uit op de grond. Ik zorg wel altijd dat ik geen andere broodjes aanraak dan degene die ik pak.

8 likes

Ik zag vorige keer ook een hele vieze bouwvakker met de meest gore handen en nagels zn handen in die bak steken. Ben al nope-end en kokhalzend de winkel uitgerend. Wat dat betreft vind ik die bakken van de Lidl zoveel chiller. Daar kun je tenminste niet met je handen in.

11 likes

Omg ben je zwanger??

1 like

Ik had dat broodje in haar mond gepropt en gezegd ZO nu moet jij het betalen.
Nee, dat zou ik nooit doen maar word even kwaad als ik je verhaal lees.

3 likes

Als mensen je een berichtje sturen en dan alleen iets zeggen als “mijn naam” of “maar mijn naam” en dat je dan moet vragen/zeggen jooo ja wat is er?
Zeg gewoon meteen wat je wilt zeggen in plaats van zo aandacht te vragen?
edit: uiteindelijk na 6 uur stilte kreeg ik eindelijk een vervolg appje :’)

4 likes

Haha daar zou ik echt niet op reageren, rot op met je aandachttrekkerij

1 like

Ben het nu ook aan het negeren :’)
Meestal zeg ik “dat is mijn naam”

2 likes

Als je een mail krijgt met een vraag en dan meteen een mail terugstuurt met het antwoord en je dan een out of office krijgt. JIJ mailde MIJ

15 likes

Mensen die verwachten dat ik een stuk een paar dagen over de deadline compleet opnieuw schrijf terwijl ze een volle week de tijd hebben gehad om commentaar te leveren maar zelf hun deel niet eens af hebben. Ik wil echt mijn kopje thee tegen een muur gooien :crazy_face:

1 like

De ns en zijn ““flex”” abonnement. Flex mn reet.

7 likes

Dat wanneer je op het forum op een reply bericht klikt je helemaal terug gaat naar dat bericht en niet net zoals op de desktop het bericht boven de reply ziet :tired_face:

10 likes

Ergeren is misschien een groot woord maar ik vind het wel heel erg stom dat de tandarts niet kan vinden waarom mijn kies een beetje zeurt af en toe. Ze heeft net (op haar eigen kosten :heart:) een foto gemaakt en daar was ook niks geks te zien. Hmpf. Ligt niet aan haar hoor haha maar ik vind mijn kies stom.

2 likes

En dat de terugknop het dan niet doet, dus dat je ook handmatig terug moet scrollen :sleepy:

8 likes

Aan al die foto’s op instagram bij een tulpenveld

6 likes

Dat iedereen het maar ‘drukdrukdruk’ heeft. Vaak heb je daar zelf ook een groot aandeel in.

5 likes

Ja dit roep ik al jaren. Als je zelf bij allerlei verenigingen gaat, van alles afspreekt, overal ja op zegt dan houd je geen tijd meer over maar daar ben je altijd nog zelf bij. Een vriendin van vroeger klaagde daar altijd over. Ze studeert(de) geneeskunde, zat bij een studentenvereniging, zat bij een teamsport, bijbaantje, vrijwilligerswerk. Ze zat er wekelijks over te klagen en altijd dat ze bijna een burnout had. Ja misschien moet je dan ff een stapje terug doen of hou op met continu klagen tegen iedereen. :open_mouth:

9 likes

Maar Manon Tilstra heeft als quote onder haar foto: 'Flowers grow back, even after they’re stepped on." :thinking:

3 likes

Ik had zin in een tompouce, dus ik had die gekocht bij de Coop maar het is echt niet lekker :unamused: Ik had daar ook laatst al ander gebak gekocht dat niet lekker was. Niet meer doen dus