Waar erger jij je aan? #3

Ik probeer af te spreken met een vriend en ik ben echt niet zo lastig volgens mij, maar het gaat zo moeizaam. We hebben nu eindelijk een datum en besloten dat ik helemaal zijn kant op ga. Dan verwacht ik eigenlijk wel een beetje dat hij een plek uitkiest (het is voor mij een uur rijden, enkele rit), aangezien het “zijn buurt” is. En nu komt hij met “de ingang van het station”, wat dus zal betekenen dat we gewoon doelloos zullen rondlopen/discussiëren over waar we naartoe gaan en dat we allebei niets weten.

Ik denk dat ik maar alvast eens op Google ga kijken wat er in de buurt is.

1 like

Ik was vorig jaar in het Openluchtmuseum met een vriendin die in een rolstoel zit. Krijgen we een foldertje over de plannen van het museum om de rolstoeltoegankelijkheid aan te pakken, spreekt die man alleen mij aan? Fijn dat ze aan de toegankelijkheid werken maar doe het dan goed hey.

Ik vond net mijn kaartje van toen en moest eraan denken.

1 like

Ik moest lang geleden 4 weken lang buitenshuis een rolstoel gebruiken en je werd echt nergens normaal behandeld. Bij de supermarkt ging zo’n vrouw super langzaam tegen mijn praten met extra simpele korte zinnen alsof een rolstoel gelijk staat aan een zwaar verstandelijke beperking en bij de V&D werd alleen gepraat met de persoon die met mij mee was, terwijl ik zelf mijn pinpas in het apparaat duwde. :’)

11 likes

Erg hè? Ik kan me in bepaalde situaties voorstellen dat je degene die de rolstoel duwt aanspreekt, maar doe dan op zijn minst niet alsof degene in de rolstoel niet eens bestaat.

Ergernis is hierbij niet echt het juiste woord, maar ik wist niet waar het anders moest.

dierenleed

Ik zag in de stad net twee mannen lopen met twee extreem magere honden. Het waren een soort greyhounds, en die horen natuurlijk dun te zijn, maar dit was echt niet normaal. Het leken wel skeletjes, ze keken zielig en ze liepen niet goed. Staartjes naar beneden. Ik ben boos op mezelf dat ik niks gedaan heb, maar er liepen twee van die aso mannen naast met een tattoo op het hoofd, bier in hun hand, onverzorgd uiterlijk… Maar ik had achteraf bezien misschien wel ergens heen kunnen bellen (al komt men er in zo’n situatie meestal met een waarschuwing vanaf). Kan wel huilen als ik eraan denk dat die arme hondjes zich ziek voelen van de honger en (waarschijnlijk) bang zijn voor hun baasjes. Ik blijf er maar aan denken.

3 likes

Ik heb 4 (nu nog 3) melkkiezen en inmiddels 1 implantaat. Geen klachten behalve dat het zo duur is.

2 likes

Hahahahha jouw humor <3

1 like

Ik heb 't natuurlijk niet zelf gezien, dus weet niet hoe die honden eruit zagen Maar een dier kan om meerdere redenen er dun(ner) uitzien. Mijn eigen hond is ook vrij dun, terwijl die prima eet, en ik word daar ook wel eens op aangesproken door bezorgde mensen. Vroeger had ik ook een kat die toen die oud was echt super mager werd. Geen idee natuurlijk of dat 't geval was, maar misschien stelt 't je iets gerust!

1 like

Aan het M-formulier (boekwerk is een beter woord) dat ik moet invullen voor de belastingaangifte. Het is superonduidelijk en de toelichting die erbij zit is ook niet echt verhelderend.

Vraag me ook af waarom dit niet gewoon digitaal kan.

Appje sturen dat je hooguit 's avonds af en toe kort tijd hebt om te antwoorden, en zelfs dat niet altijd, dus dat ze beter even iemand anders kan bellen/appen?

1 like

Ugh :roll_eyes: snap dat je je daaraan ergert. Lekker negeren en van Rome en je schoonfamilie genieten!

1 like

Ik wilde twee uur geleden naar de winkel, maar ben nog altijd op zoek naar mijn pinpas. Ik wéét dat hij in huis moet liggen en ook precies wanneer ik hem voor het laatst gehad heb, maar alsnog is ie spoorloos. :roll_eyes:

Ahhh wat irritant, ik erger me hier in jouw plaats! Ik hoop dat je je niet schuldig voelt en het van je af kunt zetten. Is het die vriendin die sowieso al best veel aandacht opeist?

Ik erger me eraan dat vriendin X nu allemaal leuke nieuwtjes van vriendin Y naar me appt. Ik begrijp haar enthousiasme, maar ik vind het zo stom dat ze Y nu de kans ontneemt om het zélf als eerste te vertellen (en ik vind het ook gewoon jammer, omdat ik weet dat Y het op een veel leukere manier zou brengen in real life enzo, terwijl ik nu gehaast op mijn telefoon lees).

1 like

Dat het wachtwoord van mijn werkmail om de zoveel weken gewoon verloopt, zonder melding dat hij binnenkort verloopt, je kunt ineens gewoon niet meer inloggen. En kan dat zelf ook niet aanpassen, nee ik moet naar het hoofdkantoor bellen en hopen dat de enige man die dat kan aanpassen aanwezig is. Zó irritant.

1 like

Dat alles in mijn familie om alcohol draait.

1 like

Oh dat klinkt echt heel vervelend, zeker als ze dat nu op jou gast projecteren. Heb je er wel eens met haar over gehad dat ze er wel heel veel mee zit en geen objectief beeld(niet dat dat makkelijk is) van zichzelf heeft? Goed dat je er wat van hebt gezegd!

Dat nadat ik aangegeven heb dat ik wil stoppen met mijn functie, er een nieuwe bedrijfsleider is aangenomen, die nu nog niet wil/kan beginnen waardoor ik ben gevraagd langer door te gaan, maar wel al allemaal beslissingen neemt.

Ik snap dat je je territorium wilt afpissen, maar dit zorgt voor superveel onrust bij het personeel. Plus hij heeft blijkbaar niet door dat als je de openingstijden per direct aanpast het ook wel handig is om dan personeel te hebben dat ingepland staat??
Mag ik natuurlijk weer oplossen, want ‘hij is nog niet echt begonnen’. :fu:

1 like

Mijn instagram doet het al 2 maanden echt slecht en het wordt steeds erger. Terwijl ik het juist zo leuk vond toen ik veel interactie had, maar mijn posts verdwijnen gewoon. Over 3 weken liket wss alleen mijn moeder nog. Snap echt geen drol van dat algoritme.

Ja, hoor dat dus van meer mensen, terwijl ik bijna elke dag post. Ik hoor niet bij the cool people volgens instagram. #cantsitwithus

1 like

Ik zie alles van je! Ik zal vanaf nu ook alles liken :innocent:

1 like